Aproape 33% dintre părinţii americani ştiu surprinzător de puţine lucruri despre dezvoltarea copiilor mici, iar din cauza acestor lacune, bebeluşilor le lipseşte stimularea mintală, potrivit unui studiu prezentat la Honolulu şi preluat de Reuters.
„Există numeroase cărÅ£i care le spun părinÅ£ilor la ce să se aÅŸtepte în timpul sarciniiâ€Â, a indicat doctorul Heather Paradis de la Universitatea din Rochester, New York.
„Însă, după ce se naÅŸte bebeluÅŸul, surprinzător de mulÅ£i părinÅ£i nu numai că nu ÅŸtiu la ce să se aÅŸtepte în timpul dezvoltării bebeluÅŸului, dar nu ÅŸtiu nici când, cât de mult sau cum să-l ajute să treacă de anumite praguri, precum vorbitul, apucarea obiectelor, diferenÅ£ierea dintre bine ÅŸi rău sau chiar utilizarea oliÅ£eiâ€Â, a indicat Paradis, care ÅŸi-a prezentat studiul la o conferinţă a Societăţii Academice Pediatrice organizată la Honolulu.
Cercetătorul şi colegii săi au analizat cunoştinţele părinţilor a 10.000 de bebeluşi cu vârsta de nouă luni, din SUA.
Părinţi nepregătiţi.
Părinţii au completat un chestionar ce conţinea 11 întrebări, desemnat să evalueze pregătirea lor.
Printre întrebări s-au numărat următoarele: „Ar trebui un bebeluÅŸ în vârstă de un an să facă diferenÅ£a dintre bine ÅŸi rău? Ar trebui un copil cu vârsta de un an să înceapă să utilizeze toaleta?â€Â
La ambele întrebări răspunsul corect este negativ.
Părinţii care au răspuns corect la mai puţin de patru întrebări au fost consideraţi nepregătiţi.
Cercetătorii au analizat rezultatele chestionarelor şi le-au comparat cu înregistrări video ale aceloraşi familii în timp ce-şi învaţă bebeluşii diverse sarcini, precum jocul lego.
Specialiştii au mai analizat şi informaţiile furnizate de părinţi în legătură cu frecvenţa angajărilor lor în activităţi de stimulare mintală a bebeluşului, precum cititul poveştilor şi cântatul unor melodii.
Puţine cunoştinţe.
Cercetătorii au descoperit că 31,2% dintre părinţi au un nivel scăzut de cunoştinţe în ceea ce priveşte dezvoltarea copilului şi că acest lucru este influenţat semnificativ de nivelul educaţiei şi de venitul familiei.
Chiar şi după ce specialiştii au luat în considerare factori precum vârsta mamei, educaţia, venitul şi starea mintală, a rămas un număr semnificativ de persoane care aveau aşteptări lipsite de realism în ceea ce priveşte dezvoltarea copilului.
Acest lucru are un impact negativ asupra relaţiilor părinţi-copii.
Cercetătorii recomandă medicilor pediatri să educe părinţii în timpul controlului medical de rutină al bebeluşului.
Sursa: www.monitorulsv.ro