Business

Nu discutaţi afaceri la telefonul mobil!

Un studiu Vodafone a demonstrat că în timpul convorbirilor efectuate la telefonul mobil, în trenuri, se discută de multe ori afaceri delicate ale firmei, cei din jur putînd auzi astfel date confidenÅ£iale ce pot pune în pericol compania, scrie revista germană Spiegel. Studiul, realizat la comanda concernului de telefonie mobilă Vodafone, care tocmai i‑a anunÅ£at de curînd pe clienÅ£ii săi britanici că recepÅ£ia pe mobil va fi îmbunătăţită pînă la sfîrÅŸitul lui noiembrie în trenurile companiei Virgin Trains, arăta că 70 la sută dintre cei care circulă cu trenul (navetiÅŸti sau persoane cu afaceri) poartă discuÅ£ii profesionale în tren, o cincime dintre ei declarînd că discută inclusiv despre lucruri sensibile, precum cifre de vînzări, în timp ce 15 la sută vorbesc chiar ÅŸi despre secrete de afaceri, ca de exemplu noi produse. Desigur că datele unui studiu realizat la comanda unei companii de telefonie mobilă trebuie privite cu reÅ£inere, mai ales că în spate se ascund niÅŸte argumente de marketing legate de serviciile de date mobile. Managerul Vodafone, Mark Bond, explica în cadrul unei conferinÅ£e de presă referitoare la recepÅ£ia din trenuri că trebuie ca respectivul utilizator să se gîndească bine ce fel de canal de comunicare alege. El are desigur ÅŸi o soluÅ£ie la îndemînă, legat de cum să elimini această lacună de siguranţă ÅŸi anume un serviciu oferit de companie, prin care se poate comuta oricînd pe canale mai discrete, precum SMS sau e-mail pe telefonul mobil. Trecînd peste aceste argumente de tip reclamă, experienÅ£a vizuală ÅŸi auditivă cotidiană din trenuri arată că Vodafone face totuÅŸi referire la o problemă evidentă. Astfel, discuÅ£iile de afaceri purtate cu voce tare îi enervează ÅŸi în Germania pe ceilalÅ£i călători. Măsurile contra auditorilor nepoftiÅ£i, precum nume codificate pentru probleme sensibile de afaceri, sînt folosite, conform datelor furnizate de compania britanică de servicii mobile, de doar ÅŸase la sută din cei intervievaÅ£i. De gîndit dă însă faptul că un sfert dintre participanÅ£ii la studiu au declarat că prin ascultarea involuntară a unor convorbirii la mobil au aflat cîteodată detalii de afaceri relevante. Telefoanele mobile pentru angajaÅ£i se dovedesc astfel o armă cu două tăiÅŸuri, ele fiind folosite din ce în ce mai mult în scopul organizării, în timp ce pe de altă parte ele subminează eforturile de asigurare a securităţii companiei. Potrivit unui studiu efectuat la nivel european de către compania de sondare a pieÅ£ei Dynamic Markets, 92 la sută dintre cei intervievaÅ£i declarau că salvează informaÅ£ii extrem de sensibile legate de compania la care lucrează pe telefoanele mobile sau PDA‑uri. Dat fiind că mobilele pot fi uÅŸor uitate în compartimentul de tren, spre exemplu, canalele discrete de comunicaÅ£ie atît de lăudate de Vodafone s‑ar putea transforma rapid într‑un bumerang.     Sursa: www.evenimentul.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *