Plaza Romania a initiat proiectul “E natural sa iti pese!”, o campanie de informare pentru protejarea mediului inconjurator. Prin aceasta campanie se doreste tragerea unui semnal de alarma asupra efectelor ireversibile ale schimbarilor climatice, precum si dezvoltarea unei atitudini responsabile fata de mediu.
Pentru a evidentia problemele actuale ale mediului, in centrul comercial au fost expuse o serie de fotografii insotite de texte informative privind ecosisteme aflate in pericol atat in Romania, cat si la nivel global. Pe parcursul lunilor octombrie si noiembrie, vizitatorii centrului comercial vor fi informati despre masurile care pot fi luate pentru protectia mediului de la organizatii specializate, care s-au alaturat acestei campanii: Copacul de Hartie, Viitor Plus, Salvati Dunarea si Delta, Asociatia Environ, Clean Up the World si Eco Tic. De asemenea, revistele National Geographic si Good Homes, precum si Green Report sunt parteneri ai campaniei “E natural sa iti pese!”.
In Plaza Romania au fost expuse o serie de sculpturi supradimensionate din pet-uri care recreeaza simbolurile responsabilitatii fata de mediu: casa, masina, o intreprindere si un urias pom, iar pe culoarele centrului comercial poate fi admirata o colectie spectaculoasa de tinute inspirata din natura semnata de catre designerii Agnes Toma & Dinasty, Cosmina Englizian, Palmer’s, 123, Mirela Diaconu, Eugenia Enciu si Ersa Atelier.
Alaturi de aceasta colectie, o serie de creatori de moda au realizat special pentru acest eveniment tricouri ce au ca tema protectia mediului: creatiile Passion du Brasil, Luiza Panait, Stephan Pelger, Laura Lazar, Atelier Ersa, Roxana Butnaru, Rita Muresan, Natalia Dinicu, Eugenia Enciu si Catalin Botezatu vor putea fi admirate pe parcursul lunilor octombrie si noiembrie in Plaza Romania.
De asemenea, in cadrul campaniei “E natural sa-ti pese” a fost organizata o tombola in cadrul careia se pot castiga genti ecologice, biciclete sau marele premiu, un autoturism Smart.
“Green Report saluta initiativa Anchor Grup de a lua in serios necesitatea de a contribui la protejarea mediului. Cred ca un mall-urile sunt locatii importante pentru campanii de constientizare si ca este nevoie ca evenimentul sa fie multiplicat pentru a creste nivelul de responsabilitate al fiecaruia dintre noi fata de mediul in care traim.”, a spus Gabriel Paun, director de comunicare si evenimente Green Report.
“In 2008, revista National Geographic implineste 120 de ani, timp in care a impus standarde de excelenta editoriala in lumea intreaga si este citita de peste 40 de milioane de oameni. La 5 ani de la aparitia editiei in limba romana, revista National Geographic lanseaza indemnul “Sa avem grija de planeta!”. Pentru ca stiinta ramane sterila daca nu vom reusi sa oprim degradarea planetei. Energia, incalzirea globala, conflictele, distrugerea mediului si disparitia speciilor devin teme obsesive iar revista National Geographic este unul dintre cele mai solide mijloace de informare. Avem privilegiul de a fi contemporani cu cele mai mari descoperiri dar si obligatia de a ne asuma schimbarea unui mod de viata pagubitor.”, a declarat Cristian Lascu redactor-sef National Geographic.
Asociatia Environ pune accent pe dezvoltarea unor astfel de campanii, de informare si educare a populatiei in ceea ce priveste importanta colectarii selective si a reciclarii deseurilor de echipamentele electrice si electronice. “Speram ca, pe viitor, astfel de campanii sa devina o practica curenta prin implicarea cat mai multor factori in activitatile de protejare a mediului inconjurator”, a declarat Andrei Orban, presedintele Asociatiei Environ.
Asociatia Salvati Dunarea si Delta este o organizatie non guvernamentala care are drept scop protejarea Dunarii si Deltei si a mediului, in general. Cele mai importante proiecte ale Salvati Delta sunt legate de protejarea biodiversitatii Dunarii si Deltei, constientizarea problemelor de mediu in randul publicului larg si dezvoltarea unei atitudini responsabile fata de mediu, precum si monitorizarea activitatilor cu impact asupra mediului. Salvati Delta sprijina toate proiectele verzi care au ca rezultat, in principal, schimbarea atitudinii fata de protectia mediului si activarea publicului.
ViitorPlus a fost infiintata in Romania ca organizatie neguvernamentala, nonprofit, independenta, pentru a stimula si contribui la transpunerea in practica a conceptului de dezvoltare durabila la nivel de individ, comunitate si organizatii (www.viitorplus.ro). Asociatia deruleaza proiecte educationale, de impaduriri, reciclare, pentru promovarea constructiilor sustenabile si pentru implicarea in initiative legislative in domeniu. Prin proiectul “Adopta un copac!”, ViitorPlus – Asociatia pentru Dezvoltare Durabila, isi propune sa impadureasca un teren agricol slab productiv de 39 ha in Comuna Valcelele, judetul Calarasi. Acest judet este unul dintre cele mai slab impadurite 4 judete ale tarii (4% rata de impadurire comparativ cu 20% media pentru campie).