Cuptorul Moldovencei, lanţ de cofetării care creează şi vinde în special produse tradiţional moldoveneşti, este un proiect început din pasiune și are toate şansele să devină o afacere de succes. Proiectul a pornit în anul 2013, când Nicoleta Hrițcu a decis să transforme în meserie și afacere pasiunea ei pentru deserturile moldoveneşti, cu care a crescut şi pe care le iubeşte atât de mult. Pe 15 februarie a fost deschisă prima cofetărie „Cuptorul Moldovencei“, cu o investiție inițială de 20.000 de euro, din care 10.000 de euro obţinuţi din finanţare guvernamentală prin SRL D.
Nicoleta Hrițcu a pornit pe drumul antreprenoriatului impunând și respectând câteva principii simple: vrea să păstreze reţetele tradiţionale, folosește doar produse naturale și calitatea este cel mai important aspect al fiecărui produs realizat în „Cuptorul Moldovencei“. Testul suprem prin care trebuie să treacă orice desert pe care clienții îl pot găsi în cofetării este: „Nu voi vinde niciodată un aliment pe care nu l-aş da copiilor mei!“. Toate produsele sunt naturale şi fără conservanţi, ceea ce garantează întâi de toate prospețimea lor.
După debutul din 2013, „Cuptorul Moldovencei“ a mai deschis două noi reprezentanțe, în 2014 și 2015. Astfel, cifra de afaceri a crescut de la 300.000 de euro în 2015 la 600.000 euro anul acesta, iar fondatoarea estimează primul milion de euro în 2018. Extinderea în lumea dulciurilor și antreprenoriatului prevede și un nou proiect: să deschidă o fabrică de biscuiţi făcuţi tot după reţete tradiţionale, cu ingrediente 100% naturale.
Nicoleta Hriţcu s-a născut la Soroca, în Republica Moldova, și locuieşte în Iaşi. Pentru a pune bazele acestui proiect, a urmat cursuri de antreprenoriat şi de gătit, iar meseria a început-o lucrând ca voluntar la o brutărie de peste Prut, unde a descoperit secretele preparării delicioaselor deserturi foarte apreciate în Basarabia.
Acum, în Iași, brandul „Cuptorul Moldovencei“ înseamnă trei cofetării cu 22 de angajați și un laborator propriu.