AUTO

Volkswagen Golf TDI Hybrid

Prin modelul Golf TDI Hybrid, Volkswagen demonstrează potenţialul existent în combinaţia dintre un motor diesel de înaltă tehnologie, un motor electric şi o transmisie DSG cu 7 viteze. Expus în premieră la Salonul Auto de la Geneva, acest prototip nu consumă mai mult de 3,4 litri de motorină la suta de kilometri. Acest puternic model Golf TDI complet hibrid poate fi propulsat fie de motorul cu ardere internă sau de o combinaţie între motorul TDI puternic, dar economic şi motorul electric. De asemenea, automobilul poate funcţiona exclusiv pe baza propulsiei electrice complet nepoluante. Transferarea puterii către puntea faţă este asigurată de o transmisie DSG cu 7 trepte de viteze.

În trafic urban, sistemul de pornire/oprire automată a automobilului decuplează în mod automat motorul diesel.

Pentru Golf TDI Hybrid – vopsit cu noua nuanţă de albastru Vivid Blue – atât partea interioară, cât şi cea exterioară au fost modificate faţă de modelele de serie. O trăsătură mai distinctivă la exterior este grila radiatorului proiectată individual, ce induce o atracţie aparte. Pentru a îmbunătăţi şi mai mult aerodinamica automobilului, proiectanţii au redus şi gurile de admisie a aerului de la exterior.

Ca sursă principală de propulsare, Volkswagen se bazează pe un motor diesel cu trei cilindri, cu un consum extrem redus de combustibil, cu o cilindree de 1,2 l, cu injecţie common rail şi turbosuflantă cu geometrie variabilă. Motorul TDI dezvoltă 55 kW / 75 CP (la 4.000 rpm) şi un cuplu de  forţe maxim de 180 Nm (începând cu 2.200 rpm).

Motorul electric a fost conectat la motorul TDI. Acest motor sincronizat dezvoltă o putere de 20 kW / 27 CPS (putere nominală) şi un cuplu de 140 Nm, fără nici un fel de emisii de noxe. În plus, motorul electric are funcţia unui ambreiaj de pornire şi a unui generator; în alte cuvinte, înlocuieşte demarorul şi alternatorul. Bateria hibridă nichel-metal a sistemului (NiMH) e amplasată în portbagaj şi cântăreşte 45 kg. Capacitatea de stocare a bateriei NiMH se distinge printr-o înaltă densitate a energiei şi durată lungă de funcţionare. Pentru modelul Golf TDI Hybrid, bateria NiMH asigură motorului electric o tensiune de 202 volţi şi o energie totală de 1,3 kW/oră.

Transferul puterii către puntea faţă se realizează prin intermediul cutiei cu dublu ambreiaj cu 7 trepte DSG. Cea mai avansată cutie automată din lume funcţionează mai rapid şi mai eficient decât oricare alt tip de transmisie produs. De asemenea, aceasta contribuie la reducerea considerabilă a consumului de energie a motorului Golf TDI Hybrid.

Gestionarea inteligentă a energiei

Un concept bine gândit de gestionare a energiei asigură funcţionarea optimă a automobilelor hibride. Identic este şi cazul prototipului Golf TDI Hybrid: numai combinaţia inteligentă dintre motorul TDI, cel electric, cutia DSG şi baterie asigură prototipului acel consum incredibil de redus de combustibil.

De exemplu, în funcţie de poziţia pedalei de acceleraţie şi de treapta de viteză selectată, sistemul de control poate alege să pună în funcţiune motorul electric, pentru a ajuta la pornirea celui diesel sau pentru operarea exclusivă în modul electric. În paralel, în timpul deplasărilor în pantă şi a frânărilor, o parte din energia cinetică a automobilului este transferată bateriei prin intermediul motorului electric, care, la acest moment, are funcţie de generator (recuperare). În astfel de cazuri, motorul cu ardere este dezactivat; este repus automat în funcţiune când este nevoie de mai multă putere.

Modul de funcţionare pe bază de combustibil (funcţionare pornire/oprire) este dezactivat şi în traficul urban, la culoarea roşie a semaforului sau într-un ambuteiaj. Şoferul şi pasagerii pot vizualiza date referitoare la modul de funcţionare, valorile de combustibil economisit şi fluxul instantaneu de energie, prin intermediul ecranului tactil al sistemului de radio-navigaţie.

Obiectivul dezvoltării: emisii CO2 de maxim 90 g

Obiectivul competitiv  al programului de dezvoltare a automobilului Hybrid de la Volkswagen l-a reprezentat o valoare maximă a emisiilor CO2 de 90 g/km. Şi obiectivul a fost atins: cu un nivel al emisiilor de doar 89 g, Golf TDI Hybrid este un automobil incredibil de ecologic şi economic. Şi nu doar teoretic. Şoferii automobilelor hibride cu funcţionare pe benzină observă adesea, spre propria lor surprindere, că pe parcursul călătoriilor lungi pe autostradă, economia efectivă de carburant se diferenţiază complet de cea prezentată de producător. Dar nu se întâmplă la fel şi cu Golf TDI Hybrid. La urma urmei, motoarele TDI cu un cuplu ridicat de la Wolfsburg s-au dovedit extrem de eficiente în timpul deplasărilor pe autostradă. Motorul TDI şi cel electric se combină pentru a forma o sursă de propulsare, care este pe cât de ecologică pe atât de economică, respectând standardul actual Euro 5 privind emisiile. Golf TDI Hybrid prezentat la Geneva este doar un prototip. Dar cu siguranţă nu va rămâne la acest stadiu.

Design exterior şi interior: dezvoltarea durabilă ca inspiraţie

Modelul Golf TDI Hybrid este un automobil prin care dezvoltarea durabilă – protejarea resurselor – devine elementul central al întregului proiect. Această temă a dezvoltării durabile a influenţat aspectul exterior şi cel interior ale prototipului Hybrid.

Designul exterior al modelului Golf are valoarea intrinsecă: neutră în ceea ce priveşte statutul şi fără vârstă, forma sa întruchipează conceptul de dezvoltare durabilă ca foarte puţine automobile din istoria auto. Pentru modelul Golf TDI Hybrid, foarte multă atenţie a fost acordată optimizării aspectului aerodinamic şi, în acelaşi timp, noilor accente modeste dar evidenţiate care au fost create.

În habitaclu, culoarea „Arctic”, împreună cu ornamentele albastre, creează o atmosferă vioaie şi familiară. Materialele utilizate pentru acest model sunt uimitoare. Acestea au propria lor calitate şi strălucire sau „estetică ecologică”, în termenii jargonului proiectanţilor. Proiectantul-şef de la Volkswagen, Friederike Plock-Girmann, a expus următoarea idee: „Niciodată nu s-au mai folosit materiale atât de moderne, atractive sau, pur şi simplu, excepţionale. Materialele textile inteligente nu sunt numai decorative. Viitorul aparţine unor astfel de materiale durabile. Ele ne oferă nouă, proiectanţilor, şansa de a conferi formei trăsături estetice actuale şi ecologice.”

Modificări interioare în detaliu:

– zona mediană a scaunelor prezintă un model cu aspect de „pir”- un material produs din poliester reciclat

– porÅ£iunile laterale ale scaunelor sunt îmbrăcate în aÅŸa-numita „piele ecologică”, un nou tip de material textil asemănător pielii obÅ£inut din componentele rămase în urma procesării pielii

– spătarele albastre ale scaunelor sunt îmbrăcate în piele ÅŸpăltuită, rezultată în urma procesării pielii

– o atracÅ£ie vizuală ÅŸi tehnică: ornamente decorative sub formă de benzi, realizate din bambus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *