LifeStyle

Revista Biz: Noile concepte in marketing vor schimba pozitiile competitorilor

Marketingul este vital, crucial, indispensabil. Sunt cateva dintre atributele pe care specialistii din domeniu, cu care revista Biz a stat de vorba, le atribuie marketingului. In termeni elementari, marketingul te ajuta sa pui pe piata cu succes un produs sau serviciu. Lucrurile nu sunt deloc simple, nici macar la prima vedere, iar astazi, cand pietele sunt in continua crestere si competitivitate, o greseala de marketing poate determina falimentul unei afaceri. In schimb, marketingul bine facut inseamna succes, notorietate, vanzari si profit. De aceea, noul numar al revistei Biz ofera un ghid al celor mai noi concepte in marketing analizate cu obiectivitate de specialistii domeniului. In plus, o data cu acest numar al revistei Biz ce va fi prezent pe piata din 20 februarie, cititorii pot afla noi modalitati de a fideliza consumatorul, de ce vestul capitalei atrage investitorii sau ce presupun serviciile la domicliu.

Blog marketing

Orice afacere din orice domeniu poate sa beneficieze de pe urma utilizarii blogurilor pentru a

transmite lumii informatii despre ce are de oferit. Drept urmare, castiga clienti, dar si  raspunsuri imediate ale acestora legate de oferta. Noile metode de marketing eficient includ crearea unor campanii “virale”, evenimente concentrate in jurul clientului si programe si concursuri motivatoare, care sa ii ajute pe acestia sa transmita informatiile mai departe. Specialistii spun ca managementul unei companii poate invata foarte multe citind bloguri. Astfel, poate afla ce spun deopotriva clientii si nonclientii despre afacerea pe care o conduc.

Digital marketing

In urma cu 10 ani atat mail-ul cat si Internetul erau practic necunoscute si de aceea putin exploatate de consumatorul roman. In topul investitiilor in Internet, domenii precum finantele, auto, IT si in ultima perioada distributia au foarte mult de castigat prin digital marketing. O campanie digitala permite o targetare mult mai eficienta decat in cazul utilizarii TV-ului, de exemplu, ca si canal de comunicare. De multe ori o campanie poate contine un element viral ce permite un grad de penetrare foarte ridicat fara costuri suplimentare.

Marketingul potrivit garanteaza succesul

Pentru multi producatori romani o campanie de marketing eficienta reprezinta un lucru deosebit de dificil prin prisma faptului ca trebuie sa existe o viziune foarte clara despre produsul pentru care se deruleaza respectiva campanie. La ora actuala, viziunea despre viitor a multora dintre producatorii romani se reduce la obtinerea de profit si la volum mare de vanzari. Insa mai important este sa stie unde se va pozitiona compania respectiva peste o anumita perioada de timp.

Permission marketing

Permission marketing este un concept care presupune din start acordul dat de catre consumator advertiserului pentru a fi informat. Nu pentru a primi reclame, oferte speciale sau alte informatii de acest gen, ci pentru a primi informatii relevante pentru el, consumatorul final. Mecanismul de functionare pentru permission marketing are doua componente. Una se refera la recrutare, adica la acea parte de atragere a consumatorilor in a se inscrie in programe de comunicare sau loializare. A doua componenta de permission marketing se refera la comunicarea directa si continua si presupune conversatia directa, indiferent de canal – e-mail, SMS, telefon –, care este de preferat sa fie targetata si relevanta.

Field marketing

Conceptul de field marketing presupune desfasurarea de actiuni de promovare a brandului si, implicit, de crestere a vanzarilor, chiar la punctele de vanzare. In general, cele mai folosite instrumente in field marketing sunt promotia la punctul de vanzare, samplingul, demonstratia de produs – care permit cumparatorului sa cunoasca toate caracteristicile functionale ale acestuia. Field marketing-ul poate crea diferenta la punctul de vanzare, fiind stiut faptul ca 70% din decizia de cumparare este luata la raft.

Pentru ca marketingul sa poata da rezultatele scontate, este foarte important ca acesta sa fie facut cu eficienta si cu constanta in mesajul care se transmite consumatorului. Provocarea maxima a fiecarei companii este  constructia de brand in timp.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *