La iniÅ£iativa Petrom, Vodafone România ÅŸi Raiffeisen Bank s-au alăturat proiectului de reamenajare a parcului din faÅ£a Casei Presei Libere din BucureÅŸti. Cele trei companii vor investi peste 130.000 euro în reabilitarea parcului. Pe lângă investiÅ£ia financiară realizată de cele trei companii, Primăria Sectorului 1 va asfalta aleile din zona parcului ÅŸi va oferi bănci noi. De asemenea, AgenÅ£ia de Monitorizare a Presei va dona 32 de copaci, pe care îi vor planta voluntarii, pe 7 noiembrie. Aceste eforturi unite reprezintă un parteneriat de responsabilitate inedit între trei companii private, autorităţi locale ÅŸi o organizaÅ£ie nonguvernamentală.Parcul, cu o suprafaţă de 8000 m2, a fost construit în perioada anilor ’50 ÅŸi nu a mai fost reamenajat de atunci. ÃŽn prezent, parcul a devenit zonă de tranzit, fiind lipsit de funcÅ£ionalitatea sa recreativă. Această oportunitate de parteneriat a apărut odată cu demararea programului Primăriei Sectorului 1, “Adoptă un Spatiu Verde!â€Â. Prin acest program, Primăria doreste să reafirme importanÅ£a conservării ÅŸi extinderii spaÅ£iilor verzi ÅŸi să implice fiecare cetăţean în rezolvarea acestei probleme.
Voluntari din fiecare companie şi organizaţie implicată în acest proiect vor participa, pe 7 noiembrie, la Ziua Voluntarilor ajutând la amenajarea parcului.
Mariana Gheorghe, CEO Petrom: „Pentru noi, acest proiect completează seria de programe pe care le dezvoltăm în domeniul mediului, în cadrul platformei de responsabilitate socială „Respect pentru Viitorâ€Â. Mă bucură faptul că am reuÅŸit să realizăm un astfel de parteneriat pentru o cauză bună: companii private, autorităţi publice ÅŸi un ONG. Este o dovadă că ne putem uni forÅ£ele pentru a face lucruri bune ÅŸi frumoase, indiferent de profilul activităţii noastre.â€Â
Liliana Solomon, CEO Vodafone: „Bucureştiul trece prin transformări majore, iar nevoia de parcuri şi de un aer mai curat este a noastră, a tuturor.
Pentru Vodafone România, susÅ£inerea acestui proiect, alături de partenerii noÅŸtri, este mai mult decât o nouă iniÅ£iativă de responsabilitate corporativă pentru un mediu mai sănătos. Este o oportunitate de a ne implica angajaÅ£ii ÅŸi cât mai mulÅ£i membri ai comunităţii într-o acÅ£iune de voluntariat în urma căreia capitala va recâştiga un parcâ€Â.
Steven van Groningen, PreÅŸedinte ÅŸi CEO Raiffeisen Bank: „În BucureÅŸti se construieÅŸte mult, spaÅ£iile verzi sunt din ce mai puÅ£ine, iar aerul pe care îl respirăm devine de nerespirat. Numai împreună putem schimba ceva. Raiffeisen Bank s-a implicat în acest an în proiectul „DâmboviÅ£a Verde†plantând copaci ÅŸi arbuÅŸti de-a lungul râului. Astăzi facem un nou pas important pentru redarea unui parc BucureÅŸtiului. ÃŽmpreună cu partenerii noÅŸtri, ne-am propus să facem din spaÅ£iul din fata Casei Presei un loc în care îţi doreÅŸti să stai pe o banăa sau să te plimbiâ€Â.
Andrei Chiliman, Primarul Sectorului 1: „SpaÅ£iile verzi sunt ÅŸi vor fi o prioritate pentru Primăria Sectorului 1. DiferenÅ£a între cei 11m2 de spaÅ£iu verde care revin fiecărui bucureÅŸtean ÅŸi cei 26 m2 prevăzuÅ£i de norma europeană se reflectă în aerul viciat pe care îl respirăm zi de zi. De aceea s-a născut proiectul ‘Adoptă un spaÅ£iu verde!’ la care astăzi, aici avem parteneri trei dintre cele mai mari companii din economia românească ÅŸi un ONG-cunoscut pentru proiectele sale din domeniul ecologic. Le mulÅ£umesc tuturor ÅŸi sunt convins că mulÅ£i alÅ£i bucureÅŸteni le vor urma exemplul.’
Costel Popa, Coordonator de Programe, AgenÅ£ia de Monitorizare a Presei: „Numai pom să nu fii în România de azi! Dacă pădurile vor fi defriÅŸate în ritmul actual, în 70 de ani acestea nu vor mai exista decât în poveÅŸtile cu care ne vom adormi nepoÅ£ii! De aceea, AgenÅ£ia de Monitorizare a Presei s-a implicat în acest proiect, pentru a conÅŸtientiza societatea civilă asupra pericolelor pe care le aduc defrişările.â€Â
„Respect pentru Viitor†este un amplu program iniţiat de Petrom, la începutul anului 2007, prin care răspundem nevoilor societăţii şi mediului înconjurător. „Respect pentru Viitor†este concretizarea principiilor noastre, care stau la baza dezvoltării durabile. Credem că nevoile prezentului pot fi satisfăcute cu respect pentru generaţiile viitoare şi pentru aceasta am ales să tratăm aspectele legate de mediu şi cele sociale ca parte integrantă a conduitei noastre de business.
Vodafone este prima companie de telecomunicaÅ£ii din România care a lansat un program naÅ£ional de reciclare a telefoanelor mobile, iniÅ£iativă ce are drept scop reducerea cantităţii de deÅŸeuri electronice, pentru un mediu mai curat ÅŸi mai sănătos. Din 2005, Vodafone România derulează, împreună cu organizaÅ£ia non-guvernamentală Mare Nostrum, programul “Litoral Curatâ€Â, pentru menÅ£inerea plajelor curate. Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., cel mai mare grup de telecomunicaÅ£ii mobile din lume, care oferă în prezent servicii către 232,0 milioane de clienÅ£i din întreaga lume.
Raiffeisen Bank a contribuit in 2007 la programul „Dambovita Verde†in cadrul caruia a plantat arbusti si copaci pe malurile Dambovitei intre Podul Izvor si Podul Hasdeu. Acest program si-a propus sa inverzeasca si sa amenajeze ambele maluri ale raului care stabate Bucurestiul. Raiffeisen Bank este o banca universala care oferă o gamă completă de servicii şi produse de calitate pentru persoane fizice, IMM-uri şi companii mari. Banca are peste 2 milioane de clienţi de retail (dintre care peste 130.000 IMM-uri) şi peste 5.000 clienţi corporaţii mari şi medii.
Primăria Sectorului 1 s-a implicat, în ultimii trei ani, în reamenajarea ÅŸi extinderea unui mare număr de parcuri ÅŸi spaÅ£ii verzi aflate în administrarea sa. Programul ‘Adoptă un spaÅ£iu verde!’ vine în completarea eforturilor proprii ale primăriei ÅŸi include – dincolo de participarea financiară a partenerilor – o componentă importantă legată de conÅŸtientizarea ÅŸi implicarea cetăţenilor, firmelor sau a societăţii civile într-o problemă importantă pentru toÅ£i bucureÅŸtenii: conservarea ÅŸi îmbunătăţirea mediului în care trăim.
„Nu tăia pădurea ca-n codru!†este proiectul prin care Agenţia de Monitorizare a Presei readuce în agenda opiniei publice efectele negative ale defrişărilor abuzive. Proiectul a cuprins, pe lângă activităţile de împădurire, un concurs de creaţie adresat elevilor din clasele I – VIII, sesiuni de informare a proprietarilor de pădure din 4 zone grav afectate de despăduriri şi o campanie de informare prin mai multe tipuri de media (print, outdoor, media neconvenţională, spot radio, bannere web, blog etc.).
www.vodafone.ro