LifeStyle

Petrom cheamă la schimbarea atitudinii faţă de resursele planetei

Ogilvy Group a dezvoltat pentru Petrom „Resurse pentru Viitor”, primul proiect de mare anvergură lansat de o companie românească pe un subiect important ÅŸi actual în întreaga lume – consumul raÅ£ional al resurselor. Proiectul face parte din platforma de responsabilitate socială dezvoltată de Ogilvy pentru compania Petrom „Respect pentru viitor’.

„Resurse pentru viitor” este unul dintre răspunsurile companiei Petrom la mentalitatea actuală privind problema resurselor. Prin acest program Petrom şi-a propus un dublu demers: pe de o parte, asumarea în interiorul companiei a unui comportament responsabil faţă de resursele planetei, şi, pe de altă parte, încurajarea publicului larg să folosească resursele cu responsabilitate.

Programul, dezvoltat de agenţia de comunicare Ogilvy, a fost lansat printr-o campanie de comunicare internă pentru angajaţii Petrom şi a continuat cu o campanie externă, lansată la mijlocul lunii noiembrie, ce urmăreşte conştientizarea publicului asupra necesităţii folosirii în mod responsabil a resurselor. Campania cuprinde numeroase proiecte prin care Petrom se implică activ în viaţa comunităţilor pentru a schimba atitudinea privind resursele.

Mesajul campaniei este că putem schimba cu adevărat viitorul cultivând o atitudine responsabilă faţă de mediu si respectul faţă de resurse, transmis prin intermediul spotului TV al campaniei, denumit “Andrei”. Este în puterea noastră să acţionăm astăzi pentru ca generaţiile viitoare să beneficieze de resursele de care noi ne bucurăm in prezent.

Mona Nicolici, CSR Communication Manager Petrom – “Prin natura activităţii noastre suntem conÅŸtienÅ£i că resursele sunt limitate. De aceea suntem printre primii care tragem un semnal de alarmă în ceea ce priveÅŸte risipa de resurse. Primele reacÅ£ii pe care le-am obÅ£inut după lansarea campaniei au fost cu adevărat încurajatoare. Partenerii noÅŸtri ne-au felicitat pentru campanie ÅŸi ne-au cerut materialele de comunicare internă pentru a le folosi ÅŸi ei în companiile lor. Primim mesaje de la oameni care ne spun că este pentru prima dată când un spot TV i-a pus pe gânduri ÅŸi că au început să privească cu alÅ£i ochi gesturi care treceau neobservate până acum: un robinet deschis prea mult timp, un bec uitat aprins. Aceste reacÅ£ii spontane ÅŸi sincere arată că oamenii se gândesc deja să-ÅŸi schimbe atitudinea.”

“Un astfel de mesaj era necesar într-o societate în care risipa nu este conştientizată, iar consumul creşte în mod constant. Insight-ul de la care am plecat în realizarea comunicării este că resursele planetei sunt limitate, iar lipsa lor se va simţi în viitor. Campania noastră trage un semnal de alarmă si atrage atentia că visele se pot transforma în coşmaruri dacă nu avem grijă.” spune Cristi Simion, Copywriter Ogilvy.

„Spotul a fost construit simplu, ca o paralelă între prezent şi viitor. Ne-am dorit o poveste care să emoţioneze.” spune Cristi Diţă, Art Director Ogilvy. „Am încercat să păstram surpriza până la finalul spotului, astfel încât nimic pe parcurs să nu dea impresia că acţiunea are loc peste 40 de ani. A fost o provocare pentru că ţineam să fim credibili şi nu distragem atenţia de la mesaj şi de la poveste.”

Echipa care a luat parte la dezvoltarea conceptului, a strategiei de comunicare, precum ÅŸi la implementarea programului este formată din: Dana Ichim – CSR Manager Petrom, Mona Nicolici – CSR Communication Manager Petrom, Ioana Enache – Senior Consultant CSR Petrom, iar din partea Ogilvy Group: Albert Nica – Executive Creative Director, Cristi Simion – Copywriter, Cristi Diţă – Art Director; Alexandra Murray – Group Account Director, Diana Radu – Account Director, Oana Radu – Account Director, Iulia Gaal – Account Manager.

Ogilvy Group Romania face parte din reÅ£eaua internaÅ£ională Ogilvy, parte a grupului WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare la nivel mondial. Ogilvy Group Romania ofera servicii de comunicare integrată 360º – publicitate, relaÅ£ii publice, marketing interactiv, promoÅ£ii de vânzări, programe de activare ÅŸi comunicare de brand, precum ÅŸi strategie ÅŸi media buying – prin agenÅ£iile sale specializate. Portofoliul de clienÅ£i cuprinde companii globale pentru care grupul Ogilvy dezvoltă campanii de comunicare atât la nivel internaÅ£ional, cât si local – BAT, Unilever, Kraft, IBM, precum si companii cu care grupul colaboreaza numai in Romania – Petrom, Heineken Romania, Coca-Cola HBC, Friesland, Colgate-Palmolive, Diageo si multe alte companii cu renume. In acest fel, Ogilvy Group Romania îmbină experienÅ£a de comunicare pe piaÅ£a românească ÅŸi know-how-ul internaÅ£ional conferit de apartenenÅ£a fiecărei agenÅ£ii din grup la reÅ£ele de comunicare globale specializate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *