AUTO

Hyundai Santa Fe – un SUV sută la sută

Hyundai Santa FeSanta Fe este deja un nume consacrat în România, fiind unul din cele mai importante succese de piaţă înregistrate la noi de constructorul coreean. Modelul ce a revoluÅ£ionat gama de SUV-uri s-a impus încă din anul lansării, 2001, datorită preÅ£ului accesibil pentru clasa sa, a echipării bogate ÅŸi a esteticii reuÅŸite, musculoase ÅŸi agresive. Hyundai Santa Fe este un automobil gîndit pentru sport ÅŸi timp liber, dar în acelaÅŸi timp e o practică maÅŸină de familie. Acest SUV are din toate cîte puÅ£in – limuzină, monovolum ÅŸi maÅŸină de teren. RoÅ£ile mari ÅŸi garda înaltă la sol sînt caracteristici de design clasice pentru un SUV. AparenÅ£ele pot fi însă înÅŸelătoare, deoarece Santa Fe este mult mai mult decît atît. Este modelul care reprezintă trei Hyundai în unul singur. Este, într-adevăr, maÅŸina pentru orice ocazie. Avantajele remarcabile sînt evidente, indiferent de unghiul din care privim maÅŸina: stilizarea pînă la cel mai mic detaliu îi oferă un aspect elegant atît în staÅ£ionare, cît ÅŸi pe ÅŸosea, scrie Evenimentul.ro.

Oferta la Hyundai Santa Fe cuprinde două variante de motorizare: 2.2 CRDI VGT şi 2.7 V6 benzină cu 5 sau 7 locuri. Varianta de bază la 19.990 euro este dotată, printre altele, cu aer condiţionat, airbag-uri şofer, pasager, laterale şi cortină, ABS+EBD, geamuri electrice faţă-spate, oglinzi electrice şi încălzite, radio CD cu MP3 cu comenzi pe volan. Motorul de 2,2 litri cu patru cilindri, turbocompresor cu geometrie variabilă are cea mai nouă tehnologie de injecţie. Acesta asigură 150 CP la 4.000 rpm şi un cuplu de 335 Nm între 1.800 şi 2.500 rpm. Sînt de asemenea disponibile o transmisie automată sau una manuală, fiecare cu cinci trepte de viteze.

Motorul V6 din aluminiu, pe benzină, prezintă un sistem de admisie variabilă şi un sistem de distribuţie cu geometrie variabilă, pentru economie şi putere optime. Acest motor asigură o putere de 188 CP la 6.000 rpm şi un cuplu de 248 Nm la 4.200 rpm. Transmisia este automată cu patru trepte. Din punct de vedere tehnic, o importantă noutate o constituie adoptarea unei suspensii spate tip multi-link, care promite un confort sporit pe toate suprafeţele de rulare şi o dinamică mai bună pe şosea. Suspensia faţă este în continuare de tip McPherson, iar amortizoarele au fost reglate spre confort. Pentru puntea din spate există un sistem de reglare a gărzii la sol în funcţie de greutatea transportată. Sistemul de tracţiune integrală este controlat electronic şi distribuie automat cuplul roţii care are cea mai bună aderenţă.

Santa Fe oferă un interior confortabil, mare şi bine realizat. Confortul este sporit datorită noilor sisteme de climatizare pe trei zone (două faţă şi una spate). Senzorul de ploaie, pedalierul reglabil electric, oglinzile exterioare încălzite şi un sistem de dezgheţare al parbrizului sînt standard. Ca o noutate absolută, Santa Fe oferă un interior cu şapte locuri. Cele două locuri din portbagaj se pot plia pentru a se crea o suprafaţă de încărcare perfect plană.

Pe şosea sau pe macadam, Santa Fe este un companion plăcut, cu o direcţie uşoară şi precisă pentru un SUV, frîne prompte şi o stabilitate comparabilă cu cea a unui break echipat cu suspensii orientate spre confort.

Mai departe pe site-ul Evenimentul.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *