Digi 24 – cea mai citată sursă media în luna martie 2014

Digi 24, Antena 3 şi România TV conduc topul celor mai citate surse media în presa scrisă, potrivit mediaTRUST. Raportul este realizat pe baza a 472 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 – 31 martie 2014 în presa scrisă.

Postul de televiziune Digi 24 este cea mai citată sursă media în presa scrisă cu 54 de menţiuni. Locul doi este ocupat de Antena 3, care a înregistrat în perioada analizată 53 de menţiuni. România TV este pe locul trei în clasament cu 44 de menţiuni. Pe locul patru se află Hotnews.ro cu 41 de menţiuni, urmat de Pro TV cu 33 de menţiuni. Realitatea TV este pe locul cinci în clasamentul general al celor mai citate surse media, cu 24 de menţiuni. B1 TV şi Kanal D se află la egalitate, fiecare înregistrând câte 19 menţiuni. Sport.ro şi Rtv.net au înregistrat fiecare câte 12 menţiuni. Realitatea.net este prezentă în top cu 11 menţiuni, urmată de Cancan.ro şi Wowbiz.ro cu câte 10 menţiuni fiecare. Ziarul Financiar, Forbes şi Prima TV au înregistrat fiecare câte 8 meţiuni. Din clasament mai fac parte Kiss FM, Ziare.com, Jurnalul Naţional, fiecare cu câte 7 menţiuni, urmate de Adevărul.ro, Paginademedia.ro şi Gândul.info cu câte 5 menţiuni.

La categoria publicaţiilor print, Ziarul Financiar şi Forbes ocupă primul loc cu câte 8 menţiuni fiecare. Jurnalul Naţional este present în top cu 7 menţiuni. Publicaţiile Evenimentul Zilei, Adevărul, Capital şi Libertatea au înregistrat fiecare câte 3 menţiuni, iar Click, 2 menţiuni.

Digi 24 conduce topul la categoria celor mai citate posturi de televiziune cu 54 de menţiuni, urmat îndeaproape de Antena 3 cu 53 de menţiuni. România TV este pe locul trei cu 44 de menţiuni. Pro TV a înregistrat în perioada 1-31 martie 2014, 33 de menţiuni. Realitatea TV a înregistrat 24 de menţiuni, B1 TV şi Kanal D au înregistrat fiecare câte 19 menţiuni. Antena 1 este în top cu 15 menţiuni, urmată de Prima TV cu 8 menţiuni, Sport. ro şi TVR 1 cu câte 4 menţiuni fiecare, iar TVR 2 cu 2 menţiuni.

Kiss FM este postul de radio cu cele mai multe menţiuni (7) înregistrate în perioada 1- 31 martie 2014. RFI este pe locul doi cu 3 menţiuni înregistrate, iar Europa FM ocupă locul trei cu 3 menţiuni.

Hotnews.ro este cea mai citată sursă la categoria publicaţiilor online, cu 41 de menţiuni, urmat de Rtv.net şi Sport.ro, cu câte 12 menţiuni fiecare. Realitatea.net a înregistrat 11 menţiuni. Cancan.ro şi Wowbiz.ro sunt în top cu câte 10 menţiuni fiecare, urmate de Ziare.com cu 7 menţiuni. Paginademedia.ro, Adevărul.ro şi Gândul.info au înregistrat câte 5 menţiuni fiecare. Wall-street.ro şi Zf. ro sunt în top cu câte 4 menţiuni fiecare. În clasament urmează Libertatea.ro, Dcnews.ro şi Evz.ro cu câte 3 menţiuni fiecare. Click.ro şi Ziuanews.ro au înregistrat câte 2 menţiuni.

Capital si Ziarul Financiar sunt pe primul loc la categoria publicaţiilor de business cu 8 menţiuni, urmate de Forbes şi Zf.ro cu câte 7 menţiuni fiecare. Capital.ro şi Wall-street.ro au înregistrat câte 4 menţiuni fiecare, urmate de Dailybusiness.ro cu 3 menţiuni.

Citările surselor media s-au făcut în materiale care au avut ca principale subiecte: politica interna, viaţa mondenă, mass-media, sport, economie, transport, etc.

Metodologie
Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 -31 martie 2014.
Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV). Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media. Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:
O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată, în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că …”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital …”
Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV.
Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):
Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Societatea Română de Televiziune.
Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.
Raportul nu include materiale care:
– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
– se referă la presa străină;
– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
– au fost publicate într-un ziar, al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;
– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;
– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;
– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă
– sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.

Cuvintele cheie luate în considerare pentru această analiză sunt: 13 publicaţii tipărite, posturi TV, radio-uri şi site-uri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *