Despre copii

Cum vă ajutaţi copilul să îşi facă temele

Nu mai este mult până la începerea şcolii, aşa că e momentul să vă gândiţi încă de pe acum că va trebui să fiţi de ajutor copilului, mai ales dacă se află în primul sau în al doilea an de şcoală. Chiar dacă poate consideraţi că nu vă pricepeţi la toate materiile pe care le studiază, este absolut necesar să încercaţi să îi fiţi alături.

Temele reprezintă unul dintre primele moduri în care copilul îşi poate dezvolta simţul responsabilităţii şi al disciplinei, precum şi calea prin care el îşi poate dezvolta abilităţile.

Este recomandat să observaţi, încă din primele zile de şcoală, cât timp petrece copilul cu temele. În cazul în care realizaţi că, deşi nu are teme multe sau prea grele, timpul acordat este prea mare şi nu reuşeşte să le ducă întotdeauna la bun sfârşit, supravegheaţi-l îndeaproape, pentru a observa care este problema. Asiguraţi-vă că, atunci când îşi face temele, el nu este întrerupt de prea multe telefoane din partea colegilor sau prietenilor. Ar fi indicat ca în timpul în care lucrează, celularul (în cazul în care i-aţi dat unul) să stea la dumneavoastră.

De asemenea, evitaţi să-l lăsaţi să-şi facă temele în aceeaşi încăpere în care se află televizorul, pentru ca acesta să nu-i distragă atenţia. Nu permiteţi, totodată, celorlalţi din familie să vorbească în preajma copilului în timp ce acesta îşi face temele, pentru a nu-l distrage şi evitaţi să lăsaţi radioul deschis.

Chiar dacă poate părea puţin exagerat, încercaţi să-i stabiliţi copilului, mai ales în anii de şcoală primară, un program de efectuare a temelor. Stabiliţi-i una sau două ore pentru teme şi chiar unele exerciţii suplimentare, în momentele în care credeţi că se concentrează cel mai bine, asigurându-l că, după aceea, va putea să se relaxeze cum doreşte.

Chiar dacă nu vă pricepeţi să-l ajutaţi la toate exerciţiile sau să-i daţi idei pentru compuneri, este bine să staţi alături de copil când are teme mai dificile şi să-l încurajaţi. Arătaţi-i că aveţi încredere în el şi în momentul în care se află în impas şi nu găseşte cheia vreunui exerciţiu, ajutaţi-l să se relaxeze câteva minute, ca apoi să ia totul de la capăt, calm şi cu răbdare.

Sugeraţi-i copilului că poate să se consulte atunci când se află în impas şi cu alţi colegi. La rândul său, el îşi poate ajuta colegii la teme, ceea ce îl va face să se simtă util şi să capete încredere în propriile forţe.

Evitaţi să ridicaţi tonul în faţa copilului în momentul în care observaţi că nu se descurcă la teme sau că a luat vreo notă mică din cauză că nu le-a făcut cum trebuie. Puteţi adopta o atitudine mai severă doar în momentul în care observaţi că atenţia copilului este îndreptată mai mult spre alte lucruri decât spre teme şi o pedeapsă uşoară este chiar indicată, ca de exemplu interdicţia de a se uita la emisiunea sau canalul preferat.

Încercaţi frecvent, după efectuarea temelor, să ajutaţi copilul să se autoevalueze şi să-l faceţi să-şi spună părerea despre calităţile pe care le are. Aşa, el va ajunge să aibă încredere în propriile forţe şi să-şi cunoască valoarea.

Sursa www.evenimentul.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *