Stiri

Corporațiile și creativitatea

Știa că nu poate face nimic acum și totuși nu-și găsea locul. Deși stătea jos, dădea din picioare de parcă ar fi fost pe bicicletă, nu alta. Sorbea din cafea o dată la 10 secunde, mecanic, de parcă ar fi avut un tic. Se uita la ceas. Aștepta un telefon… și aștepta. Depusese oferta cu cinci minute înainte de închiderea înscrierilor, să nu cumva să-i fure cineva proiectul. Dar știa foarte bine că avea de adversari redutabili. Philippe sigur avea șanse, poate și Karim.

Conducerea companiei avusese o serie de ședințe la finalul anului, pentru a stabili toate detaliile legate de restructurare. Una dintre problemele cele mai dezbătute a fost „stimularea creativității”. Era o expresie foarte apreciată și de asemenea era conceptul cel mai greu de explicat pentru directorii board-ului. Sigur, toți își doreau să redevină numărul unu mondial, să scoată pe piață produse cool care să fie dorite de toată lumea. Dar ce însemna oare „stimularea creativității”? Nu știau. Se uitau unii la alții dând aprobator din cap. Da, trebuie să „stimulăm creativitatea”.

Discuția s-a lungit. Aveau tineri din cele mai bune universități în stagii de pregătire, aveau cercetători de talie mondială, laboratoare sofisticate, specialiști în marketing care știau absolut sigur ce își doresc cumpărătorii. Atunci ce lipsea?

În mijlocul discuției, unul dintre managerii tineri, care se alăturase echipei venind de la Google, a dat semne că vrea să spună ceva. Pînă la finalul ședinței, i-au făcut semn să vorbească.

– Am observat ceva ce vă lipsește, cel puțin în comparație cu Google, zise el. Cred că s-ar putea înscrie în planul de „stimularea creativității”.

Le sclipeau ochii. „I-am prins”, se gândi el.

Tânărul manager propuse reorganizarea spațiului de muncă. Păi cum, în condițiile astea de muncă vreți creativitate?
corporateoffice
Birouri gri, separeuri fără personalitate, aceleași computere albe cu monitoare negre… Imposibil să fii creativ. Așa s-au gândit să aleagă cei mai talentați designeri de interior. Să facă un concurs de idei…


220px-Telefunken_Digitale_45
Philippe Starck era arhi-cunoscut. Făcuse design-ul celebrelor radio-uri Telefunken în anii ’80, iar apoi a fost implicat în orice ale legătură cu design-ul. De la scaune și motociclete, la interioare de restaurante și hoteluri.

Karim Rashid se evidențiase ca artist digital și devenise cu adevărat cunoscut în toată lumea realizând design-ul unei serii de netbook-uri care s-au vândut ca pâinea caldă.
karim rashid
Al treilea înscris, un tânăr, depusese oferta cu cinci minute înainte de închiderea înscrierilor. Era un necunoscut, părea nervos. Era transpirat și nu putea sta locului nicio clipă.

….

Philippe stătea pe yaht-ul pe care îl făcuse pentru Steve Jobs (dar pe care Steve nu mai apucase, din păcate, să-l vadă) și se gândea la proiect. „Am șanse. Nu sunt terminat și-am să le arăt eu…. Talent, în asta stă totul. Nu în vârstă”. Fusese un pic surprins de proiect, se știa că nu mai este tânăr și probabil organizatorii asociau tinerețea cu exuberanța și creativitatea. Dar cu siguranță își doreau cel mai bun design interior. Deci, va fi ales… Va fi ales…
bateaustarck-20120413-135933

Comisia analiza cele trei proiecte din toate unghiurile. Karim era cel mai creativ. Arăta superb, mai tare ca Google, ar fi avut o companie cu adevărat cool și ar fi angajat acolo toți hipsterii.
smart-ologic-corian-living
Philippe se întrecuse pe sine și avea un melanj de vechi și nou, spații libere imense, nici nu părea a fi biroul unei companii. Cum ai putea cere mai mult? Ce să fie mai creativ?
stark
Și totuși, decizia a fost simplă. De la prima vedere, toți directorii au arătat spre celălalt proiect. Nimeni nu știa de ce. Hotărâră să le comunice decizia.

….

 

Tânărul designer știa că a mers un pic prea departe, dar era dispus să riște. În fod ce avea de pierdut?. Își permisese să adauge proiectului de design un element high-tech, care explica mai bine utilitatea fiecărui spațiu. Și, fără îndoială, alesese monitorul și pentru utilitatea practică, nu pentru design. Îi venise ideea plimbându-se prin Media Galaxy. Îi plăcea să se gândească la proiecte privind la echipamente high-tech.

ASUS Designo MX279H
ASUS Designo MX279H

ASUS Designo MX279H îi sărise în ochi imediat. Monitorul tocmai fusese premiat în 2012 în cadrul premiilor Good Design. Știa că încorporează tehnologia audio ASUS SonicMaster, dezvoltată împreună cu Bang & Olufsen ICEpower. Toate monitoarele Asus sunt construite pe baza celor mai performante panouri LCD, cu iluminare LED și IPS. Astfel oferă o imagine stabilă, minimizând oboseala ochilor chiar și după perioade mari de utilizare.

Tehnologia ASUS Splendid Video Intelligence optimizează fidelitatea culorilor prin aplicarea unuia dintre cele cinci profile predefinite (jocuri, cinema, noapte, peisaj, standard), răspunzând nevoilor utilizatorilor la o simplă apăsare de buton.

Nu numai că se integra perfect în design-ul său interior, dar monitorul Asus le dădea viitorilor angajați un avantaj competitiv asupra companiilor rivale, indiferent că erau Google, Facebook sau Microsoft.

Tehnologia Tracer Free îmbunătățește timpul de răspuns al monitoarelor ASUS, eliminând fenomenul de ghosting și urmele ce apar în cazul redării video. Acest lucru este posibil prin controlul atent al voltajelor, rezultatul fiind un timp de răspuns de doar 5 ms. Mai mult, tehnologia Smart Contrast Ratio (ASCR – Rată de Contrast inteligentă) aduce contrastul la 80.000.000:1. Luminozitate ajunge la 250cd/m², iar unghiul de vizualizare este de 178 de grade.

Orice companie care face achiziții pentru echipa creativă ar trebui să aibă în vedere un astfel de monitor.

Asus Designo MX279H redă perfect filmele și imaginile la rezoluție Full HD 1920 x 1080 și vine echipat cu două porturi HDMI, dar și o intrare D-sub (VGA) pentru a asigura compatibilitatea cu o mare varietate de dispozitive multimedia, inclusiv player-e pentru discuri Blu-ray, console de jocuri și camere foto/video digitale.

Integrarea monitorului în design a fost ușoară. Părea că se potrivește perfect, mai ales în stilul lui creativ. Nici măcar nu-și dădea seama de ce are emoții.

ASUS Designo MX279H
Design interior + ASUS Designo MX279H

Apelul a venit târziu, dar a venit. Se simțea epuizat de parcă n-ar fi dormit de trei zile.

 

Trebuie să-mi cumpăr și eu monitoare de-astea la birou. Cu ele vom câștiga și pe viitor…

Scenario-A-ms-RGB-hi

* Scenariu SF dezvoltat pentru competiția de blogging Blog Wars.

6 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *