Lui R ii place foarte mult sa facem spaghete din plastilina si el sa le taie cu foarfeca de plastic 🙂 Activitatea devenea monotona (pentru mine, ca el ar fi tot taiat…eu sa “presez” cu forta sa iasa plastilina din masinarie), asa ca am facut o combinatie de modelare, joc si recunoasterea literelor, cu accent pe modelare si joc, fireste. Ideea de a folosi plastilina pentru litere am gasit-o la Roxana . Multumesc, Roxana!
I-am scris eu cateva litere, l-am “aranjat” pe “A” si l-am lasat pe el sa se joace. Primul lucru a fost sa ia creionul sa faca litera “I”,
De la Zmeu |
pe care a si reprezentat-o din plastilina. S-a chinuit putin la litera “B”
De la Zmeu |
si aproape i-a reusit. Apoi l-a reprezentat pe “C”,
De la Zmeu |
independent de scisul meu. Evident, aceste doua litere au semnificatie pentru el si le cunoaste 🙂
S-a mai jucat putin si a fost captivat de “spaghetele” de plastilina. Si-a facut inele si s-a mandrit cu ele 🙂
Cred ca daca faceam cu cifre era mult mai implicat. Este in perioada “cifre” 🙂
Si noi avem masinarie de facut spaghete, ceva in genul presei de usturoi, iese usor plastilina prin gauri, deci nu are nevoie de ajutor si totusi cand s-a stricat am fost bucuroasa, pentru ca nu facea altceva decat spaghete. Ma saturasem :)Daca stau bine si ma gandesc, era buna si activitatea asta, dezvolta musculatura mainii.
Am observat si eu ca au perioade in care ii pasioneaza cate ceva si nu prea au rabdare sa faca altceva. Insista pe cifre daca acum ii plac. E o buna ocazie sa-i introduci altele noi. Asa invata mult mai repede 🙂 La noi, am sesizat ca e momentul sa trecem la urmatorul nivel 11-20. Pe 11 il stie din mers, cand numara il spune si pe acesta.
Spor la joaca!
voi sunteti chiar avansati! 🙂
tocmai i-am achizitionat plastilina Moon Dough, la Noriel 🙂 sa vezi ce mai modelam 🙂