Cu o saptamana in urma am primit o comanda de la Teora. Am asteptat-o cu mare nerabdare, sa-l captez pe R cu jocurile ce mie mi s-au parut interesante.
Mai aveam ceva carti cu activitati, dar aproape am terminat de lucrat din ele. Am mai avut o carte din seria Soricelul istet si ne-am distrat tare incercuind, subliniind, unind, marcand…am jonglat cu notiuni precum: primul, ultimul, mijlociul, deasupra, sub, la fel, diferit, cel mai mare obiect, cel mai mic obiect etc. Mai avem o carte cu poveste si activitati, Cei trei purcelusi, de la Editura IRI, primita in dar de la Nicoleta si pe care am savurat-o amandoi. Povestea este scurta, simpla, iar exercitiile sunt niste joculete captivante, avand legatura cu povestea.
Deci, avand in vedere ca ni s-a deschis apetitul pentru joculete, am completat seria Soricelul istet, numai buna pentru 3-4 anisori, i-am mai luat Invata cu Pufi, Oana si Alex, activitati practice pentru gradinita (are 256 de pagini pline de provocari :)), Coloreaza si invata ghicitori, care este interesanta, insa cam greuta pentru R, o putem folosi doar pentru colorat, dar nu ne grabim :), Coloreaza si rezolva 100 teste, jocuri, intrebari / pentru copiii de gradinita care ne indeamna sa numaram, sa observam, sa diferentiem, sa coloram, sa alegem, sa recunoastem, sa descriem…si Ma joc si invat / activitati practice 3-4 ani, din care am inceput sa lucram putin cate putin in fiecare zi. S-a prins si mamaie in hora, asa ca am inlocuitor, cand am alta treaba.
Sunt de parere ca un copil nu trebuie obligat sa faca ceva, orice ar fi acel lucru, insa trebuie ademenit, trebuie sa lucram la curiozitatea lui si sa facem in asa fel incat el sa para a fi cel ce a initiat jocul. De asemenea, nu trebuie pierdut din vedere faptul ca atentia copiilor poate fi concentrata pentru perioade scurte de timp, dar asta nu inseamna ca nu o putem imbunatati, mai ales daca gasim activitati interesante.
Cat timp a fost R in vacanta, am lucrat cu el cam 1-2 exercitii din carti/ zi si am cautat sa fie corespunzatoare nivelului lui de cunostinte si intelegere. Daca exercitiul continea notiuni greoaie, nu insistam, treceam mai departe. Le aleg pe cele pe care sunt sigura ca le intelege si apoi vom incerca si ceva mai complicat. Este foarte important ca activitatea sa nu dureze foarte mult, pentru a nu crea repulsie.