Jupiter

De la Jupiter

Anul acesta am ales sa mergem la mare aici, in tara.
Litoralul romanesc nu-mi era prea cunoscut si nici nu am ales eu destinatia.
S-a dovedit insa a fi foarte frumos, chiar daca minusuri exista.
Drumul l-am facut cu masina, mai mult noaptea, insa ne-au apucat zorile prin Bucuresti. Din fericire drumul a fost liber si n-am facut prea mult.
Totul bine si frumos pe autostrada, unde am remarcat spatiile de servicii (adica prezenta lor), desi ar putea fi mai bine intretinute, ar putea fi curat…ar putea planta un pom, ceva, ca pe arsita te cam topesti si-n foisor. Ca sa nu mai spun ca la un astfel de spatiu nu curgea nici apa la WC…
Podul de la Cernavoda l-am trecut dupa ce am platit taxa si apoi a inceput nebunia.
Pana la Constanta, drumul a fost foarte aglomerat, inutil sa mai povestesc…multi am trecut prin tensiunea mersului bara la bara…
Ajunsi la destinatie, in satul de vacanta Zodiac-Jupiter, nu vazusem inca prea bine marea. Deh, ma asteptam sa fie ca-n Grecia :D!
Am ales sa stam la vila, pentru ca ni s-a parut practic, avand copil mic, care alearga toata ziua. Nu ma vedeam la hotel decat alergand dupa el pe trepte…dar si aici, ne-au cazat la et. 2 (data viitoare stiu ce sa cer!) si am facut excursii dese pe scari, cand in sus si cand in jos…cu inima cat un purice pentru ca leul meu voia “singul!!”
Toate bune si frumoase, dar sa vad odata marea!!
N-a trebuit sa astept prea mult, mai ales dupa o noapte nedormita, R al meu s-a pus pe urlat, de neconsolat. Ca sa nu deranjam, am plecat cu el in brate (ca nu luasem caruciorul cu noi), catre plaja, sa-i arat marea, doar-doar s-o potoli!
Mare greseala, dar si revelatoare situatie! Pe langa faptul ca abia l-am stapanit, am descoperit in gurita lui urlatoare doua noi maselute, ce voiau si ele la plaja 😀
Neastamparatul meu a probat toate sezlongurile, a alergat prin nisip “decult” si s-a plimbat pe podetele de lemn, asta pana sa descopere valurile 😀

Din satul de vacanta faci cam 10 minute pe jos, pana la plaja, insa merita!
Sunt locuri de parcare libere, dar am vazut si doua parcari cu plata, 5 ron/zi. Am mers de multe ori si cu masina si doar o data nu am gasit loc gratis.
Ca in orice statiune, pe marginea drumului, gherete cu de toate de-ale plajei: jucarii diverse, mai ales pentru nisip, gonflabile, halate de baie, bijuterii din scoici, ochelari de soare, palarii, ce sa mai, sa ai de unde alege! M-au surprins preturile mici, mai mici chiar si fata de cele de la noi.
La Neptun am gasit produse chiar mai ieftine decat la Jupiter.
Pentru mancare nu trebuia sa mergi prea mult, caci erau terasele foarte aproape de plaja. In general, meniul pentru pranz se invartea in jururl sumei de 12 Ron.

Plaja este frumos amenajata, cu sezlonguri, un bar, o terasa, nisipul este fin si curat.

De la Jupiter

Pentru o zi, pretul a 2 sezlonguri, masuta si umbrela era de 15 ron, iar daca faceai abonament de 5 zile, te costa 50 ron. Ce mi-a placut, este faptul ca puteai lasa la ghereta cu sezlonguri ce nu puteai cara toata ziua-buna ziua dupa tine: piscina copilului, colacul, salteluta si ce aveai incredere sa lasi. De fiecare data am recuperat tot ceea ce lasam la plecare, asa ca un mare plus pentru cei care se ocupau de plaja!

Apa a fost foarte calda si curata, cum rar vezi pe litoralul nostru (din spusele altora si mai ales din ce am vazut pana acum la TV).

Seara nu aveai cum sa te plictisesti, mai ales daca-ti plac plimbarile. Pe malul marii nu este extraordinar de usor, daca ai si un copil in carucior, adica sunt multe zone cu nisip si este foarte greu de inaintat.

De la Jupiter

Faceam plimbari de la Jupiter pana la Cap Aurora, dar pe trotuar, pe marginea soselei. Ne imbiau calestile cu cai, trenulete de vacanta, bicicletele de promenada, pentru doua sau patru persoane.
O plimbare cu caleasca costa 30 ron, de la un capat la altul al statiunii.
Pentru copii am vazut locuri de joaca pe langa hoteluri, o terasa special amenajata pentru distractia celor mici, cu animatori, tobogane gonflabile, muzica si mese de asteptare si relaxare pentru parinti. Accesul era contra-cost.
In general hotelurile aveau si locuri de joaca, frumos amenajate.
La majoritatea teraselor erau anunturi de karaoke.

Foarte aproape de Jupiter este Mangalia, la aprox 6 km, asa ca ai unde sa-ti faci cumparaturile, gen iaurt/apa/suc/fructe mai ieftine. Chiar la intrare este un magazin Plus, iar in oras mai este un Penny.