Despre copii

49% dintre copii petrec zilnic cel mult o ora cu parintii lor

Unul din doi copii beneficiaza de prezenta parintilor cel mult o ora pe zi, conform studiului comandat de Romtelecom, care sta la baza campaniei „Copil, caut timp. De petrecut cu parintii mei.” lansata astazi de companie. Detalii
pe www.timpimpreuna.ro.
Cu o traditie de aproape zece ani în sustinerea cauzei copilului, Romtelecom initiaza acum campania „Copil, caut timp. De petrecut cu parintii mei.” prin Fundatia Romtelecom pentru români, cu sprijinul Asociatiei Telefonul Copilului si site-ului www.copilul.ro, pentru a trage un semnal de alarma privind o problema actuala, a lipsei de timp si comunicare în relatia dintre parinti si copii. Aceasta problema a fost identificata în urma unui studiu Romtelecom realizat de compania Gallup la cererea Romtelecom.
„Studiul a fost initiat in urma rapoartelor Telefonului Copilului, care au evidentiat in 2009 o crestere a numarului de apeluri realizate de copii doar pentru a comunica cu cineva.Prin aceasta campanie ne propunem nu numai sa atragem atentia asupra unei probleme care, desi nu pare evidenta, afecteaza o întreaga generatie de viitori adulti, dar si sa gasim împreuna solutii simple pentru crearea unor relatii „vii” între parinti si copii,” a declarat Cristina Popescu, Director Relatii Publice Romtelecom.
Rezultatele studiului au mai aratat ca doar 1 din 4 copii petrece mai mult de 5 ore cu parintii, într-o zi de weekend. Parintii a 38% dintre cei mici nu se joaca decât rar sau niciodata cu acestia, chiar daca aceasta activitate este cea mai des mentionata între preocuparile copiilor în relatia cu adultii.
Cele mai importante subiecte pe care copiii doresc sa le discute cu parintii lor sunt scoala (27%), planurile de viitor (10%) si problemele, sentimentele si dorintele (9%). Cei mici vorbesc rar sau niciodata cu parintii despre planurile lor (31%), despre sentimentele pe care le au (26%) sau despre problemele pe care le au (16%).
Rolul comunicarii parinte – copil este cu atat mai important cu cat, in ciuda variatelor modele la care copiii sunt expusi, fie ca este vorba, de exemplu, de profesori, vedete, sportivi sau alte persoane cunoscute, studiul subliniaza ca parintii sunt de departe cele mai valorizate modele pentru cei mici. De asemenea, studiul a aratat ca exista diferente considerabile între asteptarile copiilor privind activitatile comune pe care si-ar dori sa le aiba cu parintii si ceea ce se întâmpla de fapt. Astfel, asteptarile care sunt mult mai mari decât experienta reala sunt legate de rezolvarea temelor, excursiile si joaca împreuna.
O analiza comparativa pe regiuni arata faptul ca in Muntenia copiii au cel mai ridicat interes sa discute cu parintii despre scoala, în comparatie cu cei din Moldova sau Transilvania. In plus, studiul a relevat ca mai ales copiii din mediul rural manifesta un interes mai mare decât cei din mediul urban pentru a discuta despre probleme legate de scoala.
“Multi dintre adultii de azi sunt prea preocupati sa fie parinti buni, responsabili, care ofera, dar uita sa fie atenti la ce si-ar dori copilul sa primeasca. Åži nu pot afla ce îsi doreste acesta daca nu petrec în mod activ si real timp cu el, daca nu au rabdarea ca el sa puna întrebari. Copilul are nevoie sa petreaca timp separat cu fiecare parinte si timp cu ei împreuna. Åži când nu poate primi asta are cel putin nevoie de adulti cu care sa creeze relatii semnificative. De la nastere copilul cauta în permanenta sa se conecteze la ceilalti, pentru ca asa si-a început viata, 9 luni a fost conectat la mama lui. Când nu reuseste sa se conecteze cu parintii, cauta în alta parte si daca este în continuare descurajat ajunge sa fie convins ca nu-i destul de bun sa fie luat în seama.” a declarat Anda Pacurar, psihoterapeut, colaborator in campania aflata in desfasurare.
O parte dintre copiii care se simt singuri aleg sa apeleze la Asociatia Telefonul Copilului care ofera consiliere celor mici în situatii dificile. Organizatia este sustinuta de aproape 10 ani de Romtelecom.
“Problemele pe care le au copiii care apeleaza numarul 116 111 sunt legate in cea mai mare parte de nevoia de comunicare, a carei lipsa poate ascunde diverse forme de abuz asupra lor. Incurajam parintii sa isi asculte copiii, pentru ca o voce “mica” poate semnala o problema mare. Ceea ce au copiii de spus trebuie auzit. De toata lumea. Dar mai ales de cei de care acestia au cea mai mare nevoie : parintii,” a declarat Catalina Florea, Director Executiv Asociatia Telefonul Copilului.
„Prin implicarea în proiectul «Copil, caut timp. De petrecut cu parintii mei.» ne dorim sa încurajam parintii sa descopere forme de comunicare atractive si interactive prin care sa relationeze cu copilul. Pe masura ce cresc, copiii sunt tot mai dornici sa îsi exprime parerea si sa-si povesteasca experientele, iar ce poate fi mai minunat decât momentele în care regasesc în parinte un prieten apropiat,” a declarat Monica Martagiu, Project Manager www.copilul.ro.
Campania se va desfasura in perioada 28 aprilie-15 iunie si cuprinde executii video, audio si un site dedicat. Pe parcursul campaniei, psihoterapeutul Anda Pacurar va oferi sfaturi pewww.timpimpreuna.ro, pe forumul copilul.ro si in cadrul unor intalniri online live. Studiul care sta la baza campaniei a fost efectuat pe un esantion reprezentativ la nivel national de elevi din clasele I-VIII din mediul urban si rural.
Mai multe detalii despre campanie si grafice extrase din studiu sunt disponibile pe site-ul www.timpimpreuna.ro.
Fundatia “Romtelecom pentru români”, înfiintata în anul 2008, îsi propune initierea unor proiecte prin care sa sustina cauze sociale care au nevoie de o voce puternica pentru a fi rostite, auzite si solutionate. De asemenea, prin aceasta fundatie, Romtelecom îsi doreste sa transmita dorinta sa de implicare sociala unui public cât mai larg, caruia i se adreseaza în primul rând ca unui partener. Fundatia vine ca o extindere naturala a implicarii Romtelecom în bunul mers al societatii românesti, care s-a concretizat în ultimii ani prin numeroase proiecte sustinute de companie.
Asociatia Telefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, al carei scop este acela de a proteja copiii împotriva oricarei încercari de încalcare a drepturilor lor, împotriva oricarei forme de abuz. Asociatia acorda un sprijin real si imediat copiilor, oferind asistenta gratuita prin intermediul liniei telefonice 116 111.
Copilul.ro este un site de informare pentru tinerele mamici si un sprijin care le ofera sansa de a interactiona în comunitatea celor mai curioase si mai bine informate mamici. Copilul.ro este un ghid pentru familiile care îsi doresc un copil, un sprijin pentru femeia însarcinata si un ajutor de nadejde pentru actualii parinti în cautare de informatii sau de resurse pentru a îmbunatati relatia cu micutul lor si pentru a întelege mai bine universul copiilor.

Unul din doi copii beneficiaza de prezenta parintilor cel mult o ora pe zi, conform studiului comandat de Romtelecom, care sta la baza campaniei „Copil, caut timp. De petrecut cu parintii mei.” lansata astazi de companie. Detalii

pe www.timpimpreuna.ro.
Cu o traditie de aproape zece ani în sustinerea cauzei copilului, Romtelecom initiaza acum campania „Copil, caut timp. De petrecut cu parintii mei.” prin Fundatia Romtelecom pentru români, cu sprijinul Asociatiei Telefonul Copilului si site-ului www.copilul.ro, pentru a trage un semnal de alarma privind o problema actuala, a lipsei de timp si comunicare în relatia dintre parinti si copii. Aceasta problema a fost identificata în urma unui studiu Romtelecom realizat de compania Gallup la cererea Romtelecom.
„Studiul a fost initiat in urma rapoartelor Telefonului Copilului, care au evidentiat in 2009 o crestere a numarului de apeluri realizate de copii doar pentru a comunica cu cineva.Prin aceasta campanie ne propunem nu numai sa atragem atentia asupra unei probleme care, desi nu pare evidenta, afecteaza o întreaga generatie de viitori adulti, dar si sa gasim împreuna solutii simple pentru crearea unor relatii „vii” între parinti si copii,” a declarat Cristina Popescu, Director Relatii Publice Romtelecom.
Rezultatele studiului au mai aratat ca doar 1 din 4 copii petrece mai mult de 5 ore cu parintii, într-o zi de weekend. Parintii a 38% dintre cei mici nu se joaca decât rar sau niciodata cu acestia, chiar daca aceasta activitate este cea mai des mentionata între preocuparile copiilor în relatia cu adultii.
Cele mai importante subiecte pe care copiii doresc sa le discute cu parintii lor sunt scoala (27%), planurile de viitor (10%) si problemele, sentimentele si dorintele (9%). Cei mici vorbesc rar sau niciodata cu parintii despre planurile lor (31%), despre sentimentele pe care le au (26%) sau despre problemele pe care le au (16%).
Rolul comunicarii parinte – copil este cu atat mai important cu cat, in ciuda variatelor modele la care copiii sunt expusi, fie ca este vorba, de exemplu, de profesori, vedete, sportivi sau alte persoane cunoscute, studiul subliniaza ca parintii sunt de departe cele mai valorizate modele pentru cei mici. De asemenea, studiul a aratat ca exista diferente considerabile între asteptarile copiilor privind activitatile comune pe care si-ar dori sa le aiba cu parintii si ceea ce se întâmpla de fapt. Astfel, asteptarile care sunt mult mai mari decât experienta reala sunt legate de rezolvarea temelor, excursiile si joaca împreuna.
O analiza comparativa pe regiuni arata faptul ca in Muntenia copiii au cel mai ridicat interes sa discute cu parintii despre scoala, în comparatie cu cei din Moldova sau Transilvania. In plus, studiul a relevat ca mai ales copiii din mediul rural manifesta un interes mai mare decât cei din mediul urban pentru a discuta despre probleme legate de scoala.
“Multi dintre adultii de azi sunt prea preocupati sa fie parinti buni, responsabili, care ofera, dar uita sa fie atenti la ce si-ar dori copilul sa primeasca. Åži nu pot afla ce îsi doreste acesta daca nu petrec în mod activ si real timp cu el, daca nu au rabdarea ca el sa puna întrebari. Copilul are nevoie sa petreaca timp separat cu fiecare parinte si timp cu ei împreuna. Åži când nu poate primi asta are cel putin nevoie de adulti cu care sa creeze relatii semnificative. De la nastere copilul cauta în permanenta sa se conecteze la ceilalti, pentru ca asa si-a început viata, 9 luni a fost conectat la mama lui. Când nu reuseste sa se conecteze cu parintii, cauta în alta parte si daca este în continuare descurajat ajunge sa fie convins ca nu-i destul de bun sa fie luat în seama.” a declarat Anda Pacurar, psihoterapeut, colaborator in campania aflata in desfasurare.
O parte dintre copiii care se simt singuri aleg sa apeleze la Asociatia Telefonul Copilului care ofera consiliere celor mici în situatii dificile. Organizatia este sustinuta de aproape 10 ani de Romtelecom.
“Problemele pe care le au copiii care apeleaza numarul 116 111 sunt legate in cea mai mare parte de nevoia de comunicare, a carei lipsa poate ascunde diverse forme de abuz asupra lor. Incurajam parintii sa isi asculte copiii, pentru ca o voce “mica” poate semnala o problema mare. Ceea ce au copiii de spus trebuie auzit. De toata lumea. Dar mai ales de cei de care acestia au cea mai mare nevoie : parintii,” a declarat Catalina Florea, Director Executiv Asociatia Telefonul Copilului.
„Prin implicarea în proiectul «Copil, caut timp. De petrecut cu parintii mei.» ne dorim sa încurajam parintii sa descopere forme de comunicare atractive si interactive prin care sa relationeze cu copilul. Pe masura ce cresc, copiii sunt tot mai dornici sa îsi exprime parerea si sa-si povesteasca experientele, iar ce poate fi mai minunat decât momentele în care regasesc în parinte un prieten apropiat,” a declarat Monica Martagiu, Project Manager www.copilul.ro.
Campania se va desfasura in perioada 28 aprilie-15 iunie si cuprinde executii video, audio si un site dedicat. Pe parcursul campaniei, psihoterapeutul Anda Pacurar va oferi sfaturi pewww.timpimpreuna.ro, pe forumul copilul.ro si in cadrul unor intalniri online live. Studiul care sta la baza campaniei a fost efectuat pe un esantion reprezentativ la nivel national de elevi din clasele I-VIII din mediul urban si rural.
Mai multe detalii despre campanie si grafice extrase din studiu sunt disponibile pe site-ul www.timpimpreuna.ro.

Fundatia “Romtelecom pentru români”, înfiintata în anul 2008, îsi propune initierea unor proiecte prin care sa sustina cauze sociale care au nevoie de o voce puternica pentru a fi rostite, auzite si solutionate. De asemenea, prin aceasta fundatie, Romtelecom îsi doreste sa transmita dorinta sa de implicare sociala unui public cât mai larg, caruia i se adreseaza în primul rând ca unui partener. Fundatia vine ca o extindere naturala a implicarii Romtelecom în bunul mers al societatii românesti, care s-a concretizat în ultimii ani prin numeroase proiecte sustinute de companie.
Asociatia Telefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, al carei scop este acela de a proteja copiii împotriva oricarei încercari de încalcare a drepturilor lor, împotriva oricarei forme de abuz. Asociatia acorda un sprijin real si imediat copiilor, oferind asistenta gratuita prin intermediul liniei telefonice 116 111.
Copilul.ro este un site de informare pentru tinerele mamici si un sprijin care le ofera sansa de a interactiona în comunitatea celor mai curioase si mai bine informate mamici. Copilul.ro este un ghid pentru familiile care îsi doresc un copil, un sprijin pentru femeia însarcinata si un ajutor de nadejde pentru actualii parinti în cautare de informatii sau de resurse pentru a îmbunatati relatia cu micutul lor si pentru a întelege mai bine universul copiilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *