Adevarul este singurul titlu din Top 10 al celor mai bine vandute cotidiene centrale care a crescut usor in vanzari, cu 6%, in trimestrul doi din 2010, fata de perioada similara a anului trecut, scrie DailyBusiness. Cel mai bine vandut cotidian central din tara a ramas si in trimestrul doi al anului curent tabloidul Click, editat de trustul Adevarul Holding. Ziarul si-a diminuat, insa, vanzarile, cu 7% in aprilie – iunie 2010 fata de aprilie – iunie 2009, vanzand in medie per aparitie 207.000 exemplare.
Pozitia a doua in Top 10 cele mai bine vandute cotidiene din T2 2010 este ocupata de tabloidul Liberatatea, editat de elvetienii de la Ringier. Vanzarile ziarului s-au diminuat cu 23% fata de T2 2009, raportand o medie de 148.000 exemplare per aparitie. Pe trei urmeaza Adevarul, singurul care a fost pe crestere in trimestrul doi al anului, cu vanzari medii per aparitie de 116.000 copii (+6%).
Jurnalul National, ziarul de referinta editat de trustul Intact, principalul rival al Adevarul, ocupa pozitia a patra a clasamentului, cu vanzari medii zilnice de 66.000 exemplare in aprilie – iunie 2010, cu 10% mai mici fata de trimestrul doi al anului anterior.
Tablodul Cancan si-a diminuat vanzarile cu 28% in T2 2010 fata de T2 2009, si ocupa locul cinci in top, cu putin peste 58.000 exemplare vandute zilnic.
Gazeta Sporturilor (GSP), cotidianul administrat de Catalin Tolontan, se claseaza pe 6, cu cea mai mare scadere a vanzarilor din clasament. Ziarul a pierdut 36% din vanzari in aprilie-iunie 2010, chiar inainte de startul Campionatului Mondial de Fotbal. Gsp a vandut circa 42.400 exemplare in T2 2010, fata de 66.400 in T2 2009.
Vanzarile GSP sunt similare celor inregistrate de Romania Libera (locul sapte), care scazut cu 10% in aprilie – iunie 2010, fata de aprilie – iunie 2009.
Si Pro Sport (opt), rivalul GSP, editat de Publimedia, si-a diminuat vanzarile cu 24% in T2 2010 fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la o medie de 33.000 exemplare vandute per aparitie.
Evenimentul Zilei se claseaza pe penultima pozitie, cu vanzari medii de 22.400 exemplare in T2 2010, cu 35% mai mici fata de trimestrul doi al anului precedent.
Clasamentul este inchis de Gandul, quality-ul marca Publimedia, care si-a diminuat vanzarile cu 14% in T2 2010, fata de trimestrul doi al anului trecut, ajungand la 13.200 exemplare per editie.