Noul pickup produs de Volkswagen se numeste Amarok. In toamna anului 2009, primul pickup al unui producator european foarte important va fi prezentat pentru prima data opiniei publice din intreaga lume, in America de Sud. Lansarea pe piata in America de Sud este prevazuta pentru primavara anului 2010, iar in cursul verii Amarok va fi disponibil si in Europa. Cu Amarok, Volkswagen intentioneaza sa patrunda pe piata mondiala a modelelor pickup, dominata pana in prezent preponderent de producatorii japonezi.
Cu ocazia ultimei editii a salonului de vehicule comerciale IAA, Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat un concept impresionant pentru acest model si, prin aceasta, a atras atentia asupra noii clase, cea de-a patra realizata de acest producator. Amarok va fi produs in fabrica Volkswagen din Agentina, „Pacheco“, in apropiere de Buenos Aires.
Numele Amarok provine din limba inuitilor care traiesc in nordul Canadei si Groenlanda si inseamna lup. Pentru inuiti, un grup etnic al eschimosilor, lupul este considerat regele salbaticiei si impresioneaza prin forta si robustete, prin rezistenta si dominanta.
In plus, aceasta denumire este asociata textual cu expresia “iubitor de pietreâ€, in special in spatiul vorbitor de limbi romanice – intre care se numara si pietele principale Brazilia si Argentina. Pe aceste piete, unde modelele pickup sunt considerate vehicule de agrement, utilizate frecvent gratie versatilitatii acestora, fiind una dintre cele mai cautate clase, capacitatea de a rula pe teren accidentat si fiabilitatea oferite de Amarok vor reprezenta un argument important de cumparare.
„Aceasta denumire se potriveste perfect cu caracteristicile modelului nostru pickup, care va impune noi standarde in clasa din care face parte. Am ales cu mare atentie acest nume, care va fi utilizat la nivel mondial. Pentru ca Amarok trebuie sa conduca la asocieri pozitive pe toate pietele internationale relevante si sa se impuna inca de la lansarea pe piata in raport cu modelele concurente cunoscute“, subliniaza Stephan Schaller, purtatorul de cuvant al marcii Volkswagen Autovehicule Comerciale.
Amarok este primul pickup de acest gen realizat de un producator european important si se confrunta la clasa modelelor de 1 tona in special cu concurenti asiatici.
Cel de-al saselea model realizat de marca Volkswagen Autovehicule Comerciale dupa Caddy, Transporter, respectiv Multivan si Crafter, precum si cele doua modele comercializate exclusiv in America de Sud – Saveiro si T2 este considerat o componenta importanta in strategia de dezvoltare a concernului Volkswagen si permite Volkswagen sa patrunda intr-un nou segment. Schaller: „Amarok conduce marca noastra intr-o dimensiune noua, cu valente internationale mai puternice. Volkswagen Autovehicule Comerciale isi exprima mandria ca a creat, produce si comercializeaza acest model cu importanta deosebita pentru intregul concern, ceea ce permite o extindere concentrata a gamei de modele oferite pe plan mondial.“
Amarok de conceptie complet noua va fi disponibil ca pickup cu cabina dubla si tractiune integrala. Ulterior va fi disponibila si versiunea cu o cabina simpla. Una dintre caracteristicile esentiale, suplimentar fata de tehnologia moderna, dar robusta, este reprezentata de motoarele economice si designul actual al marcii Volkswagen. Conceptul prezentat la IAA ofera o prima impresie asupra acestui model. Propulsia este asigurata de motoare turbodiesel (TDI) cu tehnologie Common-Rail de ultima generatie, puternice si, in acelasi timp, economice. Consumul si nivelul de emisii al propulsorului Amarok vor impune noi standarde la clasa modelelor pickup.
Amarok va fi lansat pe piata in primavara anului 2010, pentru inceput in America de Sud si Centrala, ulterior fiind disponibil in Rusia si Europa, precum si in Africa si Australia.