Nu putea exista un loc si un moment mai bun pentru o premiera mondiala: in paralel cu startul in cursa de 24 de ore de la Nurburgring, Volkswagen a prezentat in premiera mondiala noul Scirocco R. Dupa aproximativ un an de la lansarea pe piata a celei de-a treia generatii a modelului Scirocco, Volkswagen a prezentat la Nrburgring cel mai puternic Scirocco realizat pana in prezent in productia de serie.
Motorul sau cu patru cilindri cu supraalimentare TSI de 2,0 l se remarca cu o putere de 195 kW / 265 CP si un cuplu motor de 350 newton-metri efectul dinamic este la fel de impresionant ca trenul de rulare care, printre altele gratie noului sistem de blocare transversala a osiei fata XDS garanteaza caracteristici optime de tractiune.
Din punct de vedere al aspectului, Scirocco R respecta in mare parte liniile modelului Scirocco GT24 conceput pentru cursele automobilistice: in sectiunea frontala, prin admisiile generoase de aer din bara de protectie, inginerii au asigurat o racire optima a motorului si a franelor, la acestea adaugandu-se spoilerul frontal integrat, precum si farurile bixenon. Sectiunea posterioara este dominata de spoilerul la nivelul plafonului, cu dimensiuni mai mari in comparatie cu versiunea de serie, un difuzor de culoare neagra stralucitoare, precum si capetele cromate ale tevii de esapament cu doua iesiri. Aspectul lateral este marcat de pragurile impresionante, precum si de jantele din aliaj usor de 18 toli tip Talladega” create special pentru acest model.
Potentialul oferit de noul Scirocco R a fost demonstrat din nou de Volkswagen cu ocazia unei curse de 24 de ore, la volanul versiunii de concurs. In total au concurat cinci masini Scirocco, conduse, printre altele, de dr. Ulrich Hackenberg, directorul de marca al Volkswagen, responsabil pentru dezvoltarea tehnica, de dublul campion mondial de raliu Carlos Sainz, precum si de castigatorul raliului Dakar din acest an, Giniel de Villiers.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion