AUTO

Volkswagen Scirocco, in Romania

Volkswagen SciroccoIn iunie 2008, a inceput numaratoarea inversa pentru noua era a modelului Scirocco: cea de-a treia generatie a autoturismului sport va fi lansata pe piata in luna august. Prin varianta cu doua usi, Volkswagen pregateste revenirea unei legende – prin cele aproximativ 800.000 de unitati vandute, prima si a doua generatie Scirocco au ramas in istorie ca modelul coupe Volkswagen cu cel mai mare succes din toate timpurile.
Un clasic. In special prima versiune a modelului Scirocco prezentata in anul 1974 este considerata de multa vreme un clasic. Pentru ca, spre deosebire de multi dintre concurentii sai din perioada respectiva, modelul Scirocco conceput de Giorgio Giugiaro reprezenta un autoturism sport accesibil, care putea fi folosit in orice anotimp, oferind o siguranta deosebita, gratie tractiunii fata.

Scirocco imbina pasiunea si logica
Fascinatie. Noul Scirocco extinde traditia. Modelul ofera placerea pura a condusului, un design inovator puternic, tehnologii de ultima generatie, precum reglarea adaptiva a trenului de rulare DCC si noua cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu 7 trepte DSG. Avantaj: valorificarea exclusiva a propulsoarelor turbo eficiente care dezvolta pana la 147 kW / 200 CP, spatiu pentru patru adulti, in ciuda liniilor sportive, un nivel foarte ridicat de siguranta si posibilitatea de utilizare in fiecare zi, specifica pentru orice model produs de Volkswagen. Pretul pentru acest amestec de pasiune si logica este mult mai redus decat ar putea banui cineva care examineaza performantele de baza ale modelului.
Drumuri noi. Desi cea de-a treia generatie a modelului Scirocco continua cu precizie ideea primei serii, Volkswagen a renuntat intentionat la elementele retro. Din punct de vedere al conceptiei, Scirocco editia 2008 corespunde din punct de vedere al conceptului versiunii de baza: pentru ca modelul, lansat la mijlocul anilor ’70 ca succesor pentru Karmann Ghia, a optat pentru solutii noi din punct de vedere tehnic si estetic.

Design frontal revolutionar
Carcasa farului neagra lucioasa. Cea de-a treia generatie a modelului Scirocco este primul Volkswagen care se impune cu un design frontal revolutionar. Un element caracteristic specific este reprezentat de corpurile de iluminat cromate si de interiorul lucios, de culoare neagra, al carcasei farului, o continuare a barei transversale a mastii radiatorului, de asemenea de un negru lucios.
Imagine ireprosabila de autoturism sport. Echipa de designeri a concernului Volkswagen a realizat un coupe combi cu o imagine ireprosabila de autoturism sport. A fost creat astfel un nou model Volkswagen care depaseste limitele clasei din care face parte. Gratie acoperisului prelungit si a lunetei aproape dreapta, este oferit un spatiu remarcabil pentru solutii variabile, la care se adauga un volum de depozitare de pana la 755 de litri.
Dimensiuni precise. Valorile de referinta ale noului autoturism sport nu lasa loc de indoiala. Cu console reduse, Scirocco valorifica eficient ampatamentul de 2,578 milimetri pentru oferta de spatiu. Noul Volkswagen se remarca printr-o inaltime de 1,404 milimetri, o lungime de 4,256 milimetri, precum si printr-o latime de 1,810 milimetri.

Patru motoare turbo la lansarea pe piata
Putere remarcabila, cu un consum redus de carburant. O provocare la realizarea unui autoturism sport accesibil este reprezentata de propulsoare. Pe de-o parte, acestea trebuie sa fie in mod obligatoriu agile, iar pe de alta parte economice si accesibile. Exista doua abordari pentru solutionarea acestui conflict aparent. Ambele se caracterizeaza prin cei trei litri: TDI si TSI – propulsoare pe motorina si benzina, cu injectie directa, cu supra-alimentare.
Un TDI si trei TSI. La lansarea pe piata, Volkswagen va oferi modelul Scirocco cu doua motoare TSI (118 kW / 160 CP si 147 kW / 200 CP). La scurt timp se va adauga un propulsor TDI (turbodiesel cu tehnologia Common-Rail, 103 kW / 140 CP), precum si un alt motor TSI (90 kW /122 CP). Argumentul decisiv este ca motorizarea de baza de 122 CP ofera un cuplu motor care va dezvolta, in conditiile unei turatii reduse, un cuplu motor maxim (200 jouli de la 1.500 rotatii/minut). Consumul mediu de carburant de numai 6,1 litri la 100 de kilometri este o performanta remarcabila.
Consum de 5,4 pana la 7,7. Combinatia dintre cuplul motor maxim si consumul minim reprezinta un element de baza pentru gama completa de motorizare. In cazul celui mai nou TSI, care dezvolta 160 CP, pentru 240 jouli este nevoie de numai 6,5 litri de benzina super fara plumb la 100 kilometri. Si propulsorul TSI de 200 CP, care dezvolta nu mai putin de 280 jouli, se multumeste cu numai 7,7 litri. Conform asteptarilor, propulsorul TDI este cu adevarat impunator: o forta de 320 jouli este obtinuta cu numai 5,4 litri / 100 km. In mod suplimentar, toate motoarele de pana la 160 CP respecta deja cerintele normei Euro 5 *.

Doua cutii de viteze precise cu ambreiaj dublu
Cutie de viteze cu ambreiaj dublu cu 6 si 7 trepte. In echiparea de serie, modelul Scirocco este dotat cu o cutie de viteze cu 6 trepte care permite o cuplare facila si precisa. Optional, pentru cele trei propulsoare incepand cu 140 CP, este disponibila cutia de viteze cu ambreiaj dublu DSG. Pentru TDI, precum si pentru propulsorul puternic TSI care dezvolta 200 CP este disponibila o cutie cu 6 trepte cu ambreiaj dublu. Puterea motorului TSI de 160 CP este distribuita in conditii remarcabile, cu ajutorul cutiei de viteze cu 7 trepte cu ambreiaj dublu.
Tren de rulare sport cu reglare optionala in trei regimuri
Tren de rulare inteligent. Noul sistem de reglare adaptiva a trenului de rulare DCC este adaptat perfect pentru modelul Scirocco. Reglarea nu se rezuma la caracteristicile amortizoarelor, ci continua cu servodirectia electromecanica. Reglarea adaptiva a trenului de rulare ofera trei programe: “Normal”, “Sport” si “Confort”. Argumentul decisiv este acela ca, prin reglarea adaptiva a trenului de rulare, se obtine o imbunatatire permanenta a caracteristicilor de rulare ale modelului Scirocco. Pentru ca suspensiile sunt adaptate continuu in functie de starea carosabilului si de conditiile de rulare. In mod suplimentar, sistemul reactioneaza la accelerare, franare si la actionarea directiei. Astfel este solutionat conflictul intre regimul sport, cu o reglare mai rigida, si cerintele de confort.

Dotari standard
Program complet. Noul Scirocco va face parte din categoria celor mai atractive autoturisme sport in ceea ce priveste pretul. Cu toate acestea, dotarile standard ating standardele specifice modelelor coupe mult mai scumpe. Toate versiunile vor fi echipate cu jante din aliaj usor de 17 toli, scaune pentru sofer si pasager reglabile pe inaltime, volan si maneta schimbatorului de viteze imbracate in piele, scaune sport, spatarul banchetei spate rabatabil fractionabila in sectiuni asimetrice, geamuri actionate electric, instalatie de climatizare, ESP, sistem de asistenta la franare, sase airbaguri, servodirectie si, bineinteles, un tren de rulare sport. Modelul de top, care dezvolta o putere de 200 CP, beneficiaza in linia standard de echipare de tevi de esapament cromate, de un plafon in nuanta “negru titan” si de un amplificator de sunet.

Trapa panoramica
Acoperis transparent. Lumina din habitaclu este asigurata si de trapa panoramica de mari dimensiuni, disponibila optional, intre montantul frontal si cel central. Printr-o simpla apasare de buton, trapa transparenta se ridica cu pana la 39 milimetri. Daca soarele este foarte puternic, este disponibila o jaluzea. Dar acest lucru va fi necesar foarte rar, pentru ca sticla din care este realizata trapa panoramica permite trecerea numai pentru 8,2 procente din radiatia ultravioleta, 2,8 procente din radiatiile infrarosii (caldura) si 6,9 procente din lumina vizibila.

www.scorpion.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *