Anul acesta Volkswagen este prezent la Salonul International de Automobile Bucuresti cu un stand generos, prezentand publicului vizitator nu mai putin de 20 de modele.
     Printre acestea se regaseste, in premiera in Romania, noul SUV Tiguan, ultimul model ce completeaza gama Volkswagen. Tiguan a primit recent calificativul de siguranta de 5***** la testele de impact, in urma testelor efectuate de organizatia independenta EuroNCAP.
     Alaturi de acesta sunt prezentati primii doi membri ai familiei BlueMotion – Polo BlueMotion si Passat BlueMotion, campioni ai claselor din care fac parte in ceea ce priveste economia de carburant si emisiile poluante scazute. Volkswagen prezinta in premiera in Romania si noul Phaeton, modelul de lux al gamei, alaturi de sportivul Passat R36 si individualistul Touran R-Line. Pasionatii de aventura pot admira astazi gama Cross in formula completa, cuprinzand modelele Polo, Golf si Touran.
Polo BlueMotion
     Semnificatia numelui BlueMotion:
“Blue†– culoarea specifica marcii Volkswagen – reprezinta 2 din elementele de baza ale naturii: apa si aer.
“Motion†– sugereaza aspectul continuu al vietii cotidiene, acela de mobilitate si progres.
     Scopul BlueMotion este de a stabili un standard calitativ pentru a economisi fara a se pierde placerea condusului. Lansat pe piata de fabrica din Wolfsburg in Iulie 2006, Polo BlueMotion a fost creat special pentru a imbina econonia de carburant cu stilul agil al clasei A0 hatchback deja bine cunoscut.
     Dotat cu un motor Diesel in 3 cilindri si indeplinind normele de poluare Euro 4, acest nou model dezvolta o putere de 80 CP , fiind dotat standard cu un filtru de particule Diesel. Comparat cu celelalte linii de echipare disponibile pentru modelul Polo – Trendline, Comfortline, Sportline – Polo BlueMotion are un consum mediu mai scazut cu 0.5 l/100 km. Cu un consum mediu de 3.9 l/100km, Polo Blue Motion a fost declarat cel mai economic model cu 5 locuri din Europa. Agil, noul model ce atinge o viteza maxima de 176 km/h combina dinamismul si economia de carburant intr-un stil extrem de apreciat. Confortabil, modelul Polo BlueMotion expus ofera: aer conditionat “Climaticâ€Â, radio CD cu functie MP3, inchidere centralizata, geamuri electrice si computer de bord.
Cross Polo
     Dinamic, carismatic, neconventional – Cross Polo.
Datorita reglajului pentru scaunul soferului, Cross Polo ofera vizibilitate buna asupra carosabilului, iar garda la sol inaltata si protectiile din plastic fac usoara orice parcare.
     In exterior se regaseste o linie continua ce imbina mai mult elemente: barele longitudinale argintii de pe plafon ce au aceeasi culoare cu oglinzile exterioare, jantele din aliaj usor ce completeza designul inconfundabil al acestui model.
     Barele de pe plafon suporta o greutate de 75kg ce poate lua forma unor biciclete, a unor schiuri sau a unui compartiment pentru alte bagaje.
Culoarea specifica pentru liniile Cross – Magmaorange – face masina vizibila in orice situatie. Tapiteria speciala orange – antracit completeaza imaginea si unicitatea modelului Volkswagen Cross Polo.
     Recunoscut nu numai pentru designul sau foarte carismatic, modelul expus are un motor Diesel, in 4 cilindri, 1.9l/100 CP si ofera: aer conditionat “Climatronicâ€Â, computer de bord, radio CD cu functie MP3, alarma antifurt, scaune fata cu reglare pe verticala.
     Cu un consum mediu de 4.8l/100km, Cross Polo poate atinge o viteza maxima de 188 km/h.
Golf GT Sport
     Cu ocazia Salonului Auto din Spania, Golf GT Sport a fost onorat cu premiul “Barcelona International Motor Show Award 2007â€Â, la numai o luna dupa ce in mai, motoarele TSI au adus acasa, la Wolfsburg, premiul “Engine of the Year Awardâ€Â, caÅŸtigat la categoria din care fac parte.
     Peste 100 de proiecte auto au fost nominalizate pentru “Barcelona International Motor Show Awards” in acest an, in Spania. Scopul competiÅ£iei: de a gasi cea mai buna inovaÅ£ie tehnologica a anului.
     Modelul expus are un motor Otto in 4 cilindri 1.4 l TSI ce dezvolta o putere de 170CP.
     De asemenea, pe aceasta masina se mai regasesc: aer conditionat “Climatronicâ€Â, volan multifunctional, alarma antifurt cu stabilizator electronic, scaune fata incalzite, trapa pavilion din sticla actionata electric, cotiera centrala fata, indicator presiune pneuri. Dotat cu o cutie de viteze DSG, Golf GT Sport poate ajunge la 100km/h in numai 7,7 secunde si atinge o viteza maxima de 218 km/h. Transmisia DSG, unica in lume, combina confortul oferit de o cutie de viteze automata cu dinamica ÅŸi economia unei cutii de viteze cu schimbare manuala a treptelor.
Golf GTI Edition 30
     Istoria celebrului Golf GTI incepe in anul 1976 cand prima generatie de GTI a fost produsa. Cu un motor de 110 CP ce putea atinge viteza maxima de 182 km/h, Golf GTI a fost lansat initial intr-un contingent de 5.000 masini. Ulterior, pana in 1979 la primul face-lift, s-au vandut 1,5 milioane unitati, GTI devenind deja un brand.
     Sarbatorind 30 ani de la fabricarea primului GTI, in Noiembrie 2006 fabrica de la Wolfsburg ofera un model special : Golf GTI Edition 30. Acest nou model are un motor 2.0l TFSI/230 CP, (cu 30 CP in plus fata de Golf GTI – 1CP pentru fiecare an trecut de la lansarea primului GTI) ce ajunge la viteza de 100km/h in 6.6 sec, ajutat de o cutie de viteze DSG cu 6 trepte.
     Inscriptionarea de culoarea rosie “Edition 30†se poate observa pe pragurile portierelor si deasupra torpedoului. Jantele din aliaj usor â€ÂDetroit†18“, grila radiator, covorasele, tapiteria si cusaturile de pe volan definesc conceptul GTI. Modelul expus are urmatoarele dotari: aer conditionat “Climatronicâ€Â, volan multifunctional, faruri bi-xenon, pachet lumini si vizibilitate, alarma antifurt, privacy glass, cotiera centrala fata, radio CD cu sistem de navigatie.
Golf R32
     Ca si generatia precedenta, noul Golf R32 este imediat recunoscut ca un model de top. Accesoriile sale de caroserie plus o stilizare super-sport pentru interior au grija ca acest R32 sa fie un Golf unic, diferit de tot restul gamei si de tot ceea ce a insemnat High-Performance Golf vreodata.Din fata, noua generatie R32 poate fi recunoscuta imediat prin unicitatea grilei radiatorului, de forma unui scut. Sub numarul de inmatriculare este localizata o priza de aer centrala pentru puternicul motor V6 de 3,2 litri. Alte doua deschideri largi se afla de o parte si de alta a grilei radiatorului, pentru a permite unei cantitati mai mari de aer sa intre spre compartimentul motor.
     In partea din spate, bara de protectie este vopsita in culoarea caroseriei, iar pe mijlocul sectiunii apare forma unui difuzor, de culoare neagra. Cele doua tevi de esapament cu sectiunea de evacuare rotunda, facute din otel inoxidabil cromat si plasate central, alaturat, integrate in aripa spate, impreuna cu jantele din aliaj usor 18†si garda la sol coborata cu cca. 15 mm completeaza imaginea inconfundabila a Golf-ului R32.
     Motorul modelului expus este de 3.2 l/250 CP, putere ce poate propulsa Golf R32 in 6,2 sec la viteza de 100 km/h. Dotat cu o cutie de viteze DSG si indeplinind normele de poluare Euro 4, acest model emite in medie 231g CO2/km. Radio CD cu sistem de navigatie, aer conditionat “Climatronicâ€Â, tempomat, volan multifunctional, alarma antifurt, scaune fata specifice R32, faruri bi-xenon, ESP – sistem electronic pentru controlul stabilitatii masinii sunt doar cateva din dotarile pe care modelul expus le poate oferi.
Cross Golf
     Creat la fel ca si “fratele†sau mai mic Cross Polo de catre echipa Volkswagen Individual, Cross Golf este un model ce insumeza calitatile mai multor modele: robust ca un SUV si versatil ca un MPV.
     CrossGolf este dotat cu un bord montat mai sus, oferindu-i soferului o pozitie la condus cu cca. 7,5 cm mai inalta fata de versiunea “clasica” a modelului Golf, care impreuna cu cei 8,5 cm in plus special creati pentru locurile din spate dau o senzatie de spatiu similara cu cea oferita de un SUV compact. Ranforsarile de la baza spoilerelor fata si spate, ce se intind peste pasajele rotilor, peste praguri, completate de bandourile laterale, protejeaza masina pe teren accidentat, oferind soferului un plus de siguranta.
     Barele longitudinale cromate pe plafon, jantele din aliaj usor 17†si bandourile laterale antracit creeaza o imagine usor de remarcat si retinut.
     Modelul expus este dotat cu un motor Diesel in 4 cilindri, 2.0 l/140CP si ofera: aer conditionat “Climatronicâ€Â, pachet lumini si vizibilitate – functii Coming Home/Leaving home, faruri de ceata, alarma antifurt cu sensor de supraveghere, cotiera centrala fata, computer de bord “Plusâ€Â, ABS – sistem electronic de antiblocare a rotilor, ASR – sistem de reglare a fortei de tractiune, radio CD cu functie MP3 si 8 incinte acustice.
Golf Variant
     Noul Golf Variant, ajuns la a treia generatie, a fost lansat in Iunie 2007 la Wolfsburg. Fiecare centimentru in plus a fost utilizat in crearea unui design elegant, a unui ampatament mai mare si a unei console spate extinse, noul Golf Variant fiind cu 15,9 cm mai lung decat predecesorul sau. Stopurile spate SBBR cu o luminozitate puternica, precum si semnalizatoarele integrate in oglinzi completeaza aspectul perfect si accentueaza esentialul: 4,55 mm lungime – cel mai lung Golf din toate timpurile.
     Cu un volum al portbagajului de 1.550 l, noul Golf Variant va ofera un plus de flexibilitate in viata de zi cu zi.
Motoarele disponibile pe acest nou model sunt revolutionare datorita combinatiei dintre performantele ridicate si economia de carburant.
Modelul expus este dotat cu motor 2.0 l TDI/140 CP si are un consum mediu de 5.6 l/100km. Selectie a dotarilor existente pe masina: aer conditionat “Climatronicâ€Â, alarma antifurt cu sensor de supraveghere, cotiera centrala fata, pachet lumini si vizibilitate – functii Coming home/ Leaving Home, jante “Siena†Volkswagen Individual 17â€Â, radio CD Changer cu functie MP3, ABS – sistem electronic de antiblocare a rotilor, ASR – sistem de reglare a fortei de tractiune, trapa pavilion din sticla, scaune fata cu reglaj lombar, tempomat, faruri de ceata, pilot de parcare.
Jetta
     Designul exterior te cucereste de la prima vedere, Jetta depasindu-si astfel net predecesorii prin acea mixtura de dinamism si eleganta specifica gamei actuale. Combinarea acestor elemente de stil cu cele de functionalitate face ca noul model sa arate ca o limuzina compacta. Astfel, partea din fata este dominata de grila cromata in forma de V, linia farurilor ce au luminile de semnalizare integrate, ornamentele cromate de la nivelul geamurilor laterale, stopurile spate cu LED-uri completeza imaginea de sportivitate si dinamism a noii Jetta.
     Trenul de rulare al modelului Jetta constituie unul din factorii ce sporesc confortul si siguranta in timpul mersului. O serie de tehnologii stau la baza acestui concept: puntea fata tip McPherson, puntea spate multibrat si servodirectia electro-mecanica reglata in functie de viteza.
     Creata pentru drumurile aglomerate din oras, dar si pentru plimbarile lungi in natura, Jetta este una dintre cele mai ecologice masini din lume. Pe baza analizei lui J.D. Power “Studiul motorizarilor alternativeâ€Â, ce reda indexul Automotive Environmetal (AEI), s-a realizat un top al tuturor modelelor (etalon fiind motoarele pe benzina), clasament in care Jetta este prezenta datorita nivelului foarte scazut al emisiilor poluante.
     Modelul expus are motor Diesel in 4 cilindri, 2.0l/140 CP si este cuplat la o cutie de viteze DSG. Dotari: cotiera centrala fata, covorase textile fata/spate, computer de bord â€ÂPlusâ€Â,volan multifunctional, aer conditionat “Climatronicâ€Â, faruri bi-xenon, ABS – sistem electronic de antiblocare a rotilor, ASR – sistem de reglare a fortei de tractiune, jante din aliaj usor “Avignon†Volkswagen Individual, pachet “Design†Volkswagen Individual, radio sistem de navigatie, pilot de parcare, control presiune pneuri.
New Beetle & New Beetle Cabrio
     Volkswagen Beetle a reprezentat si reprezinta simbolul unei filosofii de viata, legenda lui fiind inca vie pe toate meridianele. Productia New Beetle a demarat in Mexic in 1997 si apoi a fost comercializat si in Europa. Noul model a beneficiat de tractiune fata si s-a bucurat inca din momentul aparitiei sale de simpatie din partea cumparatorilor, reusind sa readuca in timpurile moderne mitul legendarului model.
     In ceea ce priveste designul, New Beetle imbina cu brio stilul retro cu cel modern, reusind nu numai sa dubleze farmecul de odinioara, ci sa-si si construiasca o personalitate proprie.
     New Beetle expus este dotat cu motor Otto de 1.6l/102 CP si prezinta urmatoarele caracteristici: aer conditionat â€ÂClimaticâ€Â, radio CD, faruri de ceata, jante aliaj usor 16â€Â, geamuri fata actionate electric, cotiera centrala fata, pregatire CD – Changer, inchidere centralizata cu telecomanda, scaune fata cu reglaj pe verticala, Easy – Entry.
     New Beetle Cabrio expus este dotat cu acelasi motor de 1.6l/102 CP si prezinta urmatoarele caracteristici: aer conditionat â€ÂClimaticâ€Â, radio CD, faruri de ceata, jante aliaj usor 16â€Â, geamuri fata/spate actionate electric, cotiera centrala fata, pregatire CD – Changer, inchidere centralizata cu telecomanda, scaune fata cu reglaj pe verticala, Easy – Entry, deflector de vant, top actionat electric.
Passat BlueMotion
     Este placerea de a conduce economic, fara un efort suplimentar in acest sens din partea soferului, ci doar multumita tehnologiei.
     Blue este apa, aerul, Motion este mobilitate, inseamna pasi spre viitor.
     Obiectivul marcii prin lansarea acestei game speciale este protejarea resurselor naturale ale pamantului pentru generaţiile viitoare.
     Economia este asociata frecvent cu mai putin confort si mai putina placere in condus. BlueMotion demonstreaza ca poate fi si altfel. BlueMotion impleteste mai multe metode care fac ca mijloacele de transport sa fie mai eficiente fara a renunta la confort, siguranta si putere. In cazul lui Passat BlueMotion rapoartele de transmisie mai lungi reduc regimul de turatie in mers, iar partea frontala regandita reduce rezistenta aerodinamica. In dotarile standard se regasesc anvelope cu rezistenta redusa la rulare, filtru de particule Diesel precum si un management electronic al motorului, care il transforma intr-un propulsor cu adevarat eficient.
Comparatie date tehnice serie vs. BlueMotion:
Motor    Putere  Consum    Emisii CO2
Passat Lim. BlueMotion 77 kW  5,1 l/100 km     136 g / km
Passat Lim. Standard  77 kW  5,7 l/100 km     151 g / km
Passat Variant BlueMotion 77 kW  5,2 l/100 km     137 g / km
Passat Variant standard       77 kW  5,9 l/100 km     156 g / km
     Aceasta se traduce intr-o reducere a consumului de combustibil de peste 10 % si de asemenea, o diminuare a emisiilor de noxe de peste 9 % fata de motorul standard.
     Elementele caracteristice BlueMotion sunt:grila radiator cromata, logo BlueMotion pe grila radiator, bandouri laterale cromate, suspensii fata / spate coborate, anvelope best-in-class, computer de bord “Plus†cu functie speciala de indicare a treptelor de viteza optime pentru un consum optim (indica treapta de viteza ideala – printr-o sageata sus sau jos – pentru obtinerea unui consum de carburant cat mai scazut), tempomatul – prin functia sa de mentinere a unei viteze, respectiv turatii constante pe distante mari, are rolul de a reduce consumul de combustibil pe de o parte, si de a relaxa soferul pe de alta parte.
     Pret si echipare fata de motorul standard: aproximativ 400 Euro la valoarea fara TVA peste pretul motorului TDI/77 kW / 105 CP, linia de echipare Trendline (pentru aceasta diferenta clientul primeste computer de bord Plus, elemente de design exterior menite sa optimizeze aerodinamica masinii si sa reduca rezistenta cu aerul, o suspensie fata coborata cu cca 15 mm, spate cu cca 8 mm, o usoara modificare a raportului de transmisie pentru treptele de viteza 3, 4 si 5, fara a influenta insa acceleratia si o pereche de anvelope best-in-class, caracterizate printr-o rezistenta redusa la inaintare).
     Avantajele clientului la achzitionarea unui model Volkswagen Passat BlueMotion constau in: o viteza maxima constructiva cu cca 5 km/h mai mare fata de motorul standard, o autonomie de 1.370 km, un consum combustibil best-in-class clasa medie (atat limuzina cat si variant), un design exterior specific prin care se diferentiaza de motorul de serie precum si prin posibilitatea de a se opta pentru scaune confort sau sport
CrossTouran
     Cu un design distinct ÅŸi tracÅ£iune frontala, Touran se prezinta ca un autovehicul practic, orientat catre stilul dumneavoastra de viaÅ£a. In afara de garda la sol inalÅ£ata (12 mm), se deosebeÅŸte de modelul standard clasic prin numeroase elemente exterioare distinctive. Se remarca in special spoilerul faÅ£a nou cu finisaj „crom matâ€Â, barele de pe pavilion din aluminiu eloxat ÅŸi farurile cu cadru inchis la culoare; secÅ£iunile inferioare ale barei de protecÅ£ie, pragurile laterale, pasajele roÅ£ilor ÅŸi bandourile laterale sunt realizate din material plastic rezistent, de calitate superioara. Alaturi de proiectoarele de ceaÅ£a, oferta generoasa de dotari standard cuprinde ÅŸi numeroasele elemente interioare, precum remarcabilul volan CrossTouran din piele perforata, spatarul rabatabil al scaunului pasagerului din faÅ£a complet rabatabil pentru facilitarea depozitarii, dar ÅŸi masuÅ£ele pliabile de pe spatarele scaunelor din faÅ£a.
     O alta caracteristica distinctiva o reprezinta rotile de tipuri diferite: jantele din aliaj uşor 6,5J x 17 inch cu anvelope de 215/50 in faţa, combinate cu jantele de 8J x 17 inch cu anvelope de 235/45 in spate subliniaza aspectul unic al autovehiculului CrossTouran.
     Paleta de culori se extinde de la alb „Candy†pana la negru „Deep Blackâ€Â, incluzand ÅŸi nuanÅ£a exclusiva „Red Rock Metallicâ€Â. In interior, atrag imediat privirile nuanÅ£e precum „orange/gri†sau nuanÅ£e mai subtile precum „Latte Macchiatoâ€Â.
     Dotari optionale precum pachetul de lumini si vizibilitate, pachetul de scaune individuale in randul 3 sau sistemul audio „RCD 500†cu functie MP3, 4×20 Watt, 8 incinte acustice fata / spate completeaza in mod armonios si functional masina.
Touran R-Line
     Pachetele R-Line disponibile incepand din aceasta toamna in premiera pentru modelul Volkswagen Touran completeaza gama de dotari optionale oferite de Volkswagen Individual.
     Pachetul R-Line imbina elemente de design exterior specifice modelului exclusiv R, cum ar fi jantele din aliaj usor de 18†„Omanytâ€Â, cu anvelope 225/40 R18, barele de protectie specifice R, grila radiator cromata si farurile de ceata, cu elemente functionale, ca spre exemplu volanul multifunctional in trei spite imbracat in piele, cu decor din aluminiu sau computerul de bord „Plusâ€Â.
     Suspensia sport si maneta franei de mana precum si levierul schimbatorului de viteze imbracate in piele completeaza aceasta simfonie a frumusetii numita Touran R-Line.
Passat R36
     Fiecare detaliu al noului Passat R36 imbina design-ul exclusivist cu valorile de putere fara compromisuri ale unui veritabil autovehicul sport. Responsabil pentru aceasta prezenta marcanta pe carosabil este motorul V6 FSI cu transmisie cu dublu-ambreiaj DSG. Puterea de 220 kW (300 CP) este generata de capacitatea cilindrica de 3,6 litri impreuna cu un cuplu motor maxim de 350 Nm. Faptul ca fiecare Newton-metru ajunge ÅŸi pe asfalt este garantat de tracÅ£iunea integrala 4MOTION, de jantele din aliaj uÅŸor de 18 inch „Omanytâ€Â, de garda la sol coborata cu 25 mm ÅŸi de construcÅ£ia extrem de dinamica.
     De asemenea, şi din punct de vedere vizual, noul Passat R36 ramane consecvent la nivelul ideal. Scaunele sport cu reglaj pe 12 directii, volanul sport multifuncţional in trei spiţe, cu logo, precum şi inserţiile decorative „Engine Spin†de pe plansa de bord şi consola centrala subliniaza caracterul sau plin de temperament.Grila radiatorului din crom mat, cu inscripţia R36, şi ţevile de eşapament cromate completeaza prezenţa puternica şi creeaza o dinamica ce da impresia de mişcare inca din staţionare.
     In concluzie, noul Passat R36 este cel mai rapid Passat fabricat vreodata. Iar şoferul acestora este probabil cel mai pasional din toate timpurile.
Touareg W12 Individual
     Un motor, dar nu unul ca oricare altul, ci un Otto in 12 cilindri dispusi in W, cu o putere de 450 CP, capacitate cilindrica 6.0 litri, un cuplu motor de 600 Nm la 3200 de rotatii/minut si o viteza maxima de 250 km/h.
     Si pentru ca aceste caracteristici sa fie valorificate si mai bine, masina este echipata special de Volkswagen Individual: o pereche de jante aliaj usor “Siena†Titansilver 9J x 19â€Â, cu anvelope 275/45 R19, logo Individual pe aripile laterale fata stanga / dreapta, inscriptionare praguri fata Volkswagen Individual, logo Individual in tetierele fata, tapiterie scaune design “Rodeo & Cricket†in doua culori.
     Doua elemente high-tech completeaza acest tablou: sistemul de navigatie de ultima generatie “RNS 510†cu: display TFT color, DVD pentru Europa de Vest (poate fi comandat in locul sau un DVD cu harti pentru Europa de Est), DVD-ROM inclusiv pentru redarea CD-urilor audio (si in format MP3 sau WMA) si redarea DVD-urilor audio/video (doar in stationare), redarea CD-urilor audio si in timpul indicatiilor de drum active, conector multimedia integrat, harti 2D/3D, hard-disk integrat 30GB, SD card reader si sistemul Dynaudio Sound de la Volkswagen Individual, un as in ceea ce priveste fidelitatea sunetului.
Volkswagen Individual
     Cu Volkswagen Individual nici o alta dorinta de personalizare a masinii nu se mai naste. Design, confort, tehnica sunt doar cateva din elementele unde puteti interveni daca va echipati autoturismul cu un pachet de la Volkswagen Individual. Culori exterioare, decoruri din lemn sau piele, pana la mini-frigidere integrate vor “imbraca” masina transformand-o intr-un vis devenit realitate.
Eos
     Modelul Eos se adreseaza in egala masura inimii şi raţiunii. In funcţie de condiţiile atmosferice, de dorinţe şi de dispoziţie, puteţi sa il conduceţi inchis sau in varianta decapotabila. Conceptul inovativ prin care au fost dezvoltate funcţii de inalta fineţe va ofera multiple opţiuni şi va asigura placerea pura de a conduce.
     Masina expusa este echipata cu un motor Otto in 4 cilindri, cu o putere de 150 CP, capacitate cilindrica 2.0 litri, ce dezvolta un cuplu motor de 200 Nm la 3500 de rotatii/minut si o viteza maxima de 150 km/h.
     Si pentru ca aceste caracteristici sa fie valorificate si mai bine, masina este echipata de Volkswagen Individual: o pereche de jante aliaj usor “Veracruz†7J x 18â€Â, cu anvelope 235/40 R18, logo Individual pe aripile laterale fata, inscriptionare praguri fata Volkswagen Individual, logo Individual in tetierele fata, tapiterie scaune piele in doua culori, decor din lemn Klavierlack negru Volkswagen Individual.
     Un element de inalta finete completeaza aceasta imagine: sistemul Dynaudio Sound de la Volkswagen Individual, un as in ce priveste fidelitatea sunetului. Sistemul de difuzoare DYNAUDIO, cu care automobilul poate fi dotat opţional, fascineaza printr-un sunet de cea mai buna calitate, clar şi fara nicio urma de distorsiune. Cele zece difuzoare dau o putere maxima de 600 W. Este o experienţa sonora inconfundabila!
Phaeton
     Ce este ceea ce transforma o opera intr-o opera de arta? In primul rand credem ca este originea sa, istoria care se afla in spatele aparentelor. Pe de alta parte, credem ca este talentul mestesugaresc, arta de a transpune un vis in realitate, capacitatea de a da forma unor materiale dure, insa nobile. Si nu in ultimul rand, credem ca este certitudinea ca detii ceva cu totul si cu totul exclusiv, deosebit. Cele trei elemente se imbina si in cazul Phaeton-ului, dand nastere unei triade de o armonie divina: izul unic al executiei cu mana, ce se simte pregnant in “Gläserne Manufaktur”, fabrica de sticla din inima Dresdei. Tehnologia, confortul si designul isi dau mana, intr-o hora fara sfarsit. Va invitam sa descoperiti impreuna cu noi aceasta trilogie a Phaeton-ului.
     Cat de bine te poti simti intr-un spatiu inchis depinde de doua lucruri: suprafetele interioare si dotarile din habitaclu. In ambele privinte Phaeton-ul este cel care impune noi reguli si standarde. Astfel, din clasa lui, Phaeton-ul este cea mai confortabila masina. Plansa de bord generoasa si liniile artistice ale consolei centrale creeaza un sentiment unic.
     Interiorul sau imbina ca nici un alt model vreodata in cel mai armonios mod materialele de o calitate exceptionala cu un limbaj al formelor de neconfundat. Oriunde te-ai aseza, simti, vezi si respiri ceva ce poate fi creat numai de mana omului.
     Pachet piele Volkswagen Individual. Se poate alege dintre sase variante de culoare pentru acest tip de piele (Sensitive Classic Style): snowbeige/navy blue, cinnamon/sunbeige, magnolia/anthracite. Scaunele si capitonajul usilor sunt intr-o culoare, iar cheder-ul si decorurile in alta culoare. Pielea este prelucrata cu o precizie de necontestat, materiale alese cu cea mai mare atentie, precum lemnul californian, sau metale suflate cu un strat fin cromat: toate acestea se completeaza unele pe altele, creand o atmosfera epocala, cu iz elegant si caracterizata printr-o estetica de neegalat. Totul in interior este atat de simplist, de modern, de clar, incat numai atunci cand este necesar devin toate functionalitatile vizibile. Totul inspira perfectiune si dragoste pentru detaliu.
     Bineinteles ca va puteti personaliza dupa bunul Dumneavoastra plac Phaeton-ul, iar pentru acesta exista o gama larga de decoruri din lemn, intarsii si tapiterii din piele veritabila. Nu in ultimul rand, elementul care completeaza caracterul atat de special al modelului Volkswagen Phaeton este insusi proprietarul sau.
     Tehnologie. Pentru confort, dar mai ales siguranta la rulare, exista un highlight tehnologic: sistemul de control al presiunii din pneuri. El va informeaza permanent despre nivelul presiunii aerului in fiecare din anvelopele masinii, inclusiv in roata de rezerva.
     Atunci cand presiunea in oricare din roti scade alarmant, un simbol pe display-ul sistemului Infotainment va indica automat lucrul acesta. Cu ajutorul aceluiasi sistem Infotainment se activeaza multe alte optiuni, care fac ca experienta condusului in Phaeton sa fie una confortabila si placuta. Una din aceste optiuni este aerul conditionat “Climatronic” cu reglare automata a temperaturii pe 4 zone diferite: el poate regla temperatura individual pentru fiecare scaun in parte. In plus, fiecare senzor al sistemului inregistreaza automat temperatura exterioara, controland astfel permanent cu ajutorul unui senzor umiditatea aerului din habitaclu. Clima astfel creata este propice pentru o calatorie fara batai de cap.
     Cat de cultivat, de puternic si eficient poate fi un motor Diesel al unei limuzine? Abia dupa ce conduceti un Phaeton TDI va puteti raspunde singuri la aceasta intrebare.
     Phaeton V6 TDI. Fiind unul dintre cele mai puternice motoare Diesel cu 6 cilindri, el produce cu ajutorul celor 3 l capacitate cilindrica o putere maxima de 171 kW (233 CP). Un cuplu motor de 450 Nm este disponibil pentru un interval maxim de la 1.400 pana la 3.500 rotatii/minut. Pe langa randamentul sau bun, motorul acesta este si unul ecologic, datorita tehnologiei cu injectoare piezo (injectia se face la presiuni de pana la 1.600 bar), care face ca arderea sa fie una curata si eficienta. Pe langa acest aspect, un altul foarte important este acela ca motorul este dotat si cu un filtru de particule Diesel, indeplinind astfel deja cerintele impuse prin normele Euro 5, ce vor intra in vigoare incepand cu anul 2009.
Tiguan
     Noul Tiguan atinge toate simturile in mod egal. Pentru ca in el se unesc o multitudine de detalii neobisnuite intr-o imagine generala de putere si eleganta. Cinci modele diferite de jante din aliaj usor va stau la dispozitie pentru a face perfecta o intrare in scena indrazneata a noului Tiguan. Designul extravagant al farurilor Bi-Xenon fascineaza de la prima vedere. Acestea nu arata doar elegant ci sunt si foarte practice: ele permit iluminarea optima a soselei – multumita AFS – chiar si in viraje.
     Daca designul noului Tiguan v-a impresionat deja, atunci habitaclul va va entuziasma: pentru ca si in interiorul noului Tiguan veti gasi materiale de calitate si linii clare, marcante. In functie de varianta de dotari, puteti alege intre scaune din materiale diferite, textile si piele. Pe langa design-ul foarte expresiv si confortul neobisnuit, noul Tiguan ofera si o functionalitate deosebita: numeroase posibilitati de depozitare in plafon, portiere si sub scaune, precum si bancheta din spate, rabatabila asimetric, demonstreaza cat de flexibil poate fi noul Tiguan. Cele doua parti pot fi reglate independent una fata de cealalta. In acelasi timp, spatarele banchetei si cel al scaunului pasagerului din fata pot fi rabatate.
     Ceea ce inseamna un spatiu neobisnuit de mare, mai cu seama pentru aceasta clasa de autovehicule, indiferent daca vreti sa transportati cativa prieteni sau obiecte voluminoase.Dupa cum vedeti, noul Tiguan va ofera intr-adevar, sub toate aspectele, intreaga libertate de care aveti nevoie.
Tiguan Track&Field
     Track&Field, prevazut cu un design specific autovehiculelor de teren si protectie suplimentara a trenului de rulare, da o impresie speciala de forta.
Dotat cu faruri Bi-Xenon cu sistem de iluminare dinamica in viraje, cu un pachet de lumini si vizibilitate, un volan multifunctional in trei spite, un pachet de management al portbagajului, un sistem de climatizare cu reglaj al temperaturii pe doua zone diferite si un sistem de navigatie de ultima generatie („RNS 510â€Â), masina este un tot-teren veritabil.
Tiguan Sport&Style
     Sport&Style, impresioneaza cu designul onroad al partii frontale ce confera dinamica si stil. Echipat cu pachet de piele Vienna, faruri Bi-Xenon cu sistem de iluminare dinamica in viraje, cu o pereche de jante din aliaj usor design New York 7Jx18â€Â, cu anvelope 235/50 R18, un volan multifunctional in trei spite, un pachet de management al portbagajului, un pachet de lumini si vizibilitate, un sistem de climatizare cu reglaj al temperaturii pe doua zone diferite si un sistem de navigatie de ultima generatie („RNS 510â€Â), masina are o silueta de invidiat pe carosabil.
     In plus, trapa panoramica optionala poate oferi sentimentul aproape de neegalat al unei calatorii cu un cabriolet. Partea anterioara ajustabila permite mai multe moduri individuale de aerisire, in timp ce parasolarul electric integrat asigura protectie impotriva luminii si a caldurii. In acelasi timp, trapa panoramica ofera, multumita suprafetei sale generoase, vedere libera in sus – pentru cazul in care doriti sa admirati orasul si dintr-o alta perspectiva.
Volkswagen si dezvoltarea durabila
     In primele 9 luni ale anului 2007, Volkswagen a comercializat pe piata din Romania nu mai putin de 16.400 autoturisme, depasind deja numarul de vehicule comercializate pe parcursul intregului an 2006.
     Pentru un constructor ce obtine asemenea rezultate, responsabilitatea este pe masura performantelor sale de vanzari.
     Volkswagen isi manifesta interesul ridicat fata de protectia mediului, oferind, incepand cu aceasta toamna, gama de vehicule BlueMotion. Fara sa adopte solutii tehnice complicate si costisitoare, aceste motorizari TDI obtin valori record de consum de carburant (3,8 litri/100 km pentru Polo, 5,1litri/100 km pentru Passat) si reusesc reducerea drastica a emisiilor nocive de CO2 pana la un minim de 99 g/km in cazul lui Polo BlueMotion.
     Mai mult decat atat, importatorul general Porsche Romania, printr-un parteneriat incheiat cu Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, a hotarat sa planteze cate un copac pentru fiecare automobil Volkswagen vandut in Romania, urmand ca pana la sfarsitul anului 2007 sa fie plantati peste 22.000 copaci in zona Olteniei si in jurul Municipiului Bucuresti.
     Volkswagen promoveaza si sustine de asemenea si performanta in sport. Incepand cu acest an, Volkswagen este sponsor oficial al Federatiei Romane de Basket, aducandu-si contributia la raspandirea unuia dintre cele mai populare si iubite sporturi.
     In 2008, Volkswagen doreste sa devina un model in ceea ce priveste implicarea sociala si responsabilitatea fata de mediu, prin continuarea proiectelor incepute in 2007 si prin promovarea gamei BlueMotion, un exemplu perfect al implicarii si preocuparilor ecologice ale marcii din Wolfsburg.
Sursa: Porsche Romania/Scorpion