AUTO

Volkswagen Golf aniverseaza 20 de ani de tractiune integrala

Aniversarea unui specialist al iernii: 20 de ani de la primul Golf cu tracţiune integrală 1986: Golf syncro aduce tracţiunea integrală în clasa compactă Modele Volkswagen cu tracţiune integrală: Golf, Passat, Sharan, Multivan, Touareg, Phaeton Motorizări fără stres iarna: tracţiunea integrală 4MOTION de la Volkswagen oferă un plus de siguranţă. În ciuda unui început ezitant, sezonul hibernal îşi face simţită prezenţa. Aceasta înseamnă că ne aflăm în faţa provocării dificile de a conduce maşina la temperaturi sub zero grade Celsius. Puşi faţă în faţă cu gheaţa, zăpada şi condiţiile de drum impracticabil, un număr tot mai mare de conducători auto vor prefera tracţiunea integrală. Fără îndoială, nu toţi constructorii de automobile oferă tracţiune integrală la modelele lor de mare volum. Nu şi Volkswagen, unde tracţiunea pe toate cele patru roţi este disponbilă la modelul Golf încă din urmă cu 20 de ani. Pe lângă acest exemplu, Volkswagen oferă tracţiunea integrală (4MOTION) la Passat, Sharan, Touareg şi Phaeton, precum şi la Multivan, Caravelle şi Transporter.

syncro la Golf
Aruncând o scurtă privire în trecut, prima versiune de tracţiun integrală a modelului Golf a apărut în 1986. Aşa cum deseori a reuşit în alte situaţii, Volkswagen a făcut ca o nouă tehnologie să fie disponibilă publicului larg. Golf syncro a oferit multor conducătoi auto posibilitatea de a deţine un automobil cu o tracţiune optimă chiar şi în cele mai dificile condiţii ale traseului.

syncro la Passat ÅŸi Transporter
Passat Estate GT syncro, model cu tracţiune integrală, fusese deja lansat cu doi ani înainte. Diferenîialul central al sistemului compensa diferenţa de viteză dintre roţile punţii faţă şi cele posterioare atunci când automobilul vira. Pe suprafeţe alunecoase, diferenţialul putea fi blocat pentru a asigura o tracţiune optimă pe ambele punţi.

Pe de altă parte, aceasta a fost cea mai costisitoare formă de tracÅ£iune integrală; pentru a produce Golf syncro la un preÅ£ competitiv pentru piaţă, a fost găsită o soluÅ£ie tehnică diferită. Din fericire, Volkswagen a dezvoltat tehnologia pentru modelul Transporter cu tracÅ£iune integrală, lansat în 1985, care s-a potrivit de minune ÅŸi la Golf: cerenÅ£ialul suplajul vâscos. Acesta conecta tracÅ£iunea pe roÅ£ile din faţă a modelului Golf – aproape nemodificată – cu diferenÅ£ialul punÅ£ii spate syncro ÅŸi funcÅ£iona complet automat, fără a fi necesară vreo intervenÅ£ie din partea conducătorului auto. Lichidul cu silicon din diferenÅ£ial vâscos permitea axelor frontală, respectiv posterioară să vireze la viteze diferite la trecerea prin viraje. Åži când era necesar, spre exemplu când roÅ£ile faţă se aflau pe gheaţă, aproape întreaga putere a motorului se transmitea la puntea spate.

AcelaÅŸi principiu ingineresc a fost adoptat ulterior pentru modelele cu motor amplasat frontal Transporter T4 ÅŸi a treia generaÅ£ie Golf. Cariera diferenÅ£ialului vâscos a continuat până la introducerea sistemelor electronice de control a dinamicii automobilului – deosebit de rapide în reacÅ£ii -, cum a fost ESP la Golf IV; în acelaÅŸi timp, numele syncro a dispărut din denumirea modelelor.

4MOTION la Golf, Passat, Sharan ÅŸi Multivan
Syncro a făcut loc pentru un nou sistem cu un nou nume: 4MOTION. Modelul Golf – cea mai de succes maÅŸină a clasei compactă în Europa – împarte această tehnologie cu Passat, Sharan, precum ÅŸi cu Multivan sau rudele ei cele mai apropiate din punct de vedere tehnic, Caravelle ÅŸi Transporter.

La toate aceste modele, un diferenţial Haldex controlat electronic face legătura între tracţiunea faţă şi axul posterior. Elementele principale sunt ambreiajul multidisc şi o pompă de ulei cu piston rotund. La cea mai mică diferenţă între viteza roţilor faţă şi cele al axei spate, pompa de ulei creează presiune, închide ambreiajul multidisc, iar roţile spate primesc putere aproape instantaneu. În acelaşi timp, controlul electronic ESP monitorizează diferenţialul Haldex. Când apar indicii că autovehiculul pierde stabilitatea direcţională, ESP deschide o supapă de control între pompa de ulei şi ambreiajul multidisc, ceea ce întrerupe legătura dintre axul frontal şi cel spate. Atunci, ESP poate frâna fiecare roată independentde celelalte pentru a preîntâmpina vehiculul de a derapa.

Electronica detectează şi când automobilul este manevrat la viteză redusă, iar atunci deschide supapa de control. Pe de altă parte, diferenţialul Haldex va reacţiona imediat ce maşina este manevrată cu direcţia la maximum. Aceasta va duce tracţiunea la limită şi poate avea ca efect o uzură excesivă a pneurilor. Dar aceasta nu este tot ceea ce face supapa de control: de asemenea, direcţionează transmisia cuplului prin intermediul diferenţialului Haldex. Aici se ia în considerare că, în anumite situaţii, este inutil să furnizezi cuplu maxim spre puntea spate, ceea ce conferă un caracter supravirator automobilului. Controlul supapei este gestionat de electronică, care ajustează caracteristicile diferenţialului Haldex pentru ca automobilul Volkswagen să reacţioneze aşa cum doreşte cel aflat la volan.

4XMOTION la Touareg
O versiune modificată a ambreiajului multidisc este folosită ÅŸi la Touareg. DiferenÅ£a la ultima versiune a modelului off-road de la Volkswagen este că roÅ£ile posterioare sunt supuse tracÅ£iuni nu doar când cele frontale alunecă; în schimb, tracÅ£iunea integrală este activă în permanenţă. ÃŽn acest caz, sistemul se numeÅŸte 4XMOTION. Este un sistem de tracÅ£iune integrală care foloseÅŸte o cutie de transfer cu reducÅ£ie a raportului offroad ÅŸi un diferenÅ£ial central blocant ca dotare standard. Este controlat multidisc electronic, iar diferenÅ£ialul spate (blocant ca opÅ£iune) este gestionat automat de electronica transmisiei. ÃŽn condiÅ£ii normale, cuplul este distribuit 50:50. ÃŽn funcÅ£ie de condiÅ£iile de condus, întreaga putere a motorului poată fi transmisă variabil, chiar ÅŸi până la 100%, la o singură axă. Un întrerupător de control al rotaÅ£iei – aflat în cockpit – poate fi utilizat pentr a activa manual blocarea diferenÅ£ialului (100%). Un blocaj electronic al diferenÅ£ialului (EDL), ce determină puterea transferată către cele patru roÅ£i, furnizează mici reglaje ale distribuÅ£iei cuplului.

4MOTION la Phaeton
În cazul limuzinei de lux de la Volkswagen, un diferenţial Torsen®, care reacţionează la cle mai mici diferenţe de rotaţie ale axelor, îndeplineşte funcţia-cheie în distribuirea cuplului motor. Sistemul 4MOTION oferit ca dotare standard la Phaeton transformă maşina într-o veritabilă limuzină cu tracţiune integrală graţie acestui diferenţial intregrat şi distribuţiei standard a cuplului (50:50) între axul frontal şi cel posterior.

ÃŽn acest fel, numele 4MOTION simbolizează sisteme adaptate din punct de vedere tehnologic pentru a îndeplini orice cerinÅ£e. Toate oferă câştiguri importante în performanÅ£e ÅŸi în siguranÅ£a activă atât pe drumuri uscate, cât ÅŸi cele ude sau pe gheaţă – ceea ce permit celor aflaÅ£i la volan să fie încrezători în privinÅ£a rulării în sezonul hibernal.
Sursa: Porsche Romania

Infiintat in 1994, SCORPION este unicul dealer Volkswagen si Audi pe judetele Vrancea, Galati, Buzau si Braila.
Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– consultanta in alegerea celor mai potrivite autoturisme,
– propuneri avantajoase de finantare,
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen si Audi
– piese de schimb din stoc sau la comanda.

Showroom-ul Scorpion Exim din Focsani, Calea Moldovei nr.23 va asteapta zilnic, de luni pina vineri intre orele 8-20 şi sâmbăta intre orele 8-13.
Pentru orice intrebari, consultantii nostri de vanzari si service va stau la dispozitie la telefoanele:
0237 – 236.866 – Romtelecom centrala;
0237 – 236.868 – Receptie directa Mecanica;
0237 – 236.869 – Receptie directa Tinichigerie;
0721 – 330.395 – Mobil Vodafone;
0740 – 046.460 – Mobil Orange.

De asemenea, vă aşteptăm şi în showroom-ul Scorpion din Galaţi, B-dul Siderurgiştilor 9, bloc PS2, parter, de luni pina vineri intre orele 8-20 şi sâmbăta între orele 8-13.
Tel./Fax: 0236/ 499.294

Punct de lucru Buzau:
0238 – 719.560 – Romtelecom;
0720 – 330.959 – Mobil Vodafone

Dan Stefan
Marketing & Communication
http://www.scorpion.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *