VICE, cea mai avangardistă publicație lunară pentru tineri, s-a lansat astăzi în varianta de print și în România, într-un tiraj de 10.000 de exemplare. Viceland.com/ro funcționează din noiembrie 2010.
Coperta primului număr VICE România
“VICE livrează informație într-un fel complet diferit și spune lucrurilor pe nume. Cred că românii s-au plictisit de ipocrizia glossy peste care dau în paginile tuturor revistelor mainstream. România evoluează foarte rapid iar VICE poate ajuta acest proces”
Fred de la Taille, publisherul ediției românești VICE
VICE este o revistă canadiană care apare în 32 de țări și se distribuie gratuit într-un tiraj de 1.5 milioane de exemplare, cu rată de pick-up de 100%. S-a impus editorial frizând limitele culturii populare, infiltrându-se în zone în care nu doar că nu a ajuns niciun jurnalist, dar de care nici măcar nu se știa că există. Subiectele, alese de la periferia acută a realității de zi cu zi, sunt scrise într-un stil dureros de onest iar umorul cinic tipic VICE dă dependență. Site-ul revistei a apărut în toamna anului trecut, oferă continut specific new media și poate fi citită pe www.viceland.com/ro.
Numărul de lansare VICE România abordează cea mai fierbinte temă a momentului – războiul. Conține reportaje gonzo despre cum talibanii s-au mutat prin Pakistan, unde joacă volei şi fac pe mafioţii benevolenţi ca să recruteze localnici, şi despre cum capitalismul a luat avânt în Afganistan pe baza traficului cu opium. Materialele cu conținut local ocupă 25% din revistă. Sunt povești cu puşti de pe străzi care fac spectacole de circ, un short story cu avatarurile unui fost consumator de foste legale, prezentări de muzică, literatură, jocuri şi film vintage, și un pictorial de modă realizat pe parcursul celor trei zile de Rokolectiv. Echipa VICE s-a dus și la vrăjitoarele din Chitila pentru a le ghici viitorul și a afla lucruri despre al III-lea Război Mondial. Numărul cuprinde și interviuri incomode: cu George Lois, tipul din advertising care a făcut coperte de reviste revoluţionare prin anii ’60, şi cu un chimist underground care încă își simte un membru amputat.
Revista este tipărită pe cea mai luxoasă hârtie, care nu e glossy, și distribuită gratuit în cele mai hot locuri din Bucuresti, de la galerii de artă, cafenele și cluburi și până la concept store-uri. Deși mulți au ridicat sceptic din sprânceană sugerând că un astfel de concept nu va avea niciodată success în România, Fred de la Taille, publisherul ediției românești, este sigur pe ceea ce face: “Bineînțeles că piața autohtonă este pregătită. VICE livrează informație într-un fel complet diferit și spune lucrurilor pe nume. Cred că românii s-au plictisit de ipocrizia glossy peste care dau în paginile tuturor revistelor mainstream. România evoluează foarte rapid iar VICE poate ajuta acest proces”.
VICE este cea mai colecționată revistă din lume. Este “vânată” și epuizată în timp record în ciuda numărului mare de exemplare. Pentru că se adresează celui mai consumerist segment al populației, compus din trendsetteri și formatori de opinie tineri, VICE a funcționat în ultimii ani ca o platformă ideală de dezvoltare pentru branduri precum Nike, EA Games, Scion, HBO, Adidas, Harley Davidson, Xbox,PlayStation, Honda, Jeep sau Red Bull. În octombrie 2010, VICE a devenit prima revistă gratuită din lume inclusă în topul Ad Age’s 2010 Magazine A-list, un raport anual lansat de revista Ad Age cu cele mai bune 10 publicații ale anului. Cu câteva luni mai devreme, VBS.TV și VICE au primit trei premii la 2010 Webby Awards (cea mai înaltă distincție pentru conținutul online) pentru “Ghidul VICE în Liberia” și “Piețele de arme din Pakistan”.
Revista poate fi vizionată la acest link:
http://viceland.com/pdf/v1n1_ro.pdf
Aici este lista cu locurile in care găsești VICE:
http://www.viceland.com/blogs/ro/2010/10/08/unde-gasesti-revista/
www.viceland.com/ro