Angelina Jolie, Will Smith si Adam Sandler sunt celebritatile internationale cele mai apreciate de romani, potrivit unui test realizat de compania de analiza GfK Romania. Actorii si cantaretii sunt celebritatile care domina topul, ceea ce arata interesul crescut al tinerilor romani pentru filme si muzica. Potrivit cercetarii, Angelina Jolie se bucura de cel mai mare succes în randul publicului din Romania, fiind una dintre cele mai cunoscute vedete, aproape 80% dintre respondenti o plac si oamenii nu s-au plictisit sa auda stiri despre ea. De asemenea, în topul starurilor cele mai apreciate de publicul roman se mai afla Will Smith, Adam Sandler, Nicolas Cage sau Brad Pitt.
Lista celebritatilor evaluate în cadrul studiului a inclus 25 de nume din domenii diferite precum film, muzica, televiziune sau sport. Cele mai cunoscute vedete straine în Romania s-au dovedit a fi Brad Pitt, Madonna, Angelina Jolie, Britney Spears, Tom Cruise sau David Beckham, de cea mai putina atentie din partea publicului beneficiind Tiger Woods, Jay-Z, Bruce Springsteen, Sean (Diddy) Combs, David Letterman si George Lucas.
Desi este una dintre cele mai cunoscute vedete straine în randul romanilor, Britney Spears pierde cel mai mult din aprecierea publicului autohton, comparativ cu celelalte vedete. Astfel, dintre cele 25 de vedete evaluate, ea este singura care a primit voturi negative (42%) si despre care, potrivit studiului, oamenii s-au plictisit sa auda informatii.
Nici David Beckham si Madonna nu mai sunt asa de interesanti pentru romani, desi vedetele sunt foarte cunoscute în Romania – se situeaza sub medie în clasamentul celebritatilor care plac si despre care oamenii sa-si doreasca sa citeasca în presa.
Studiul askGfK arata ca exista celebritati cu public exclusiv, fie feminin, fie masculin. Oprah Winfrey are cei mai multi admiratori în randul femeilor, în timp ce Tiger Woods este cunoscut mai mult de barbati si tot acestia au fost cei care au dat cele mai multe dintre evaluarile pozitive.
60% dintre respondenti afla informatii despre celebritati din surse online si doar 40% din presa scrisa. Principalele surse de informare sunt tabloidele, indiferent ca este vorba de pagina online sau print. ÃŽn ceea ce priveste sursele online, motoarele de cautare (Google si Yahoo) reprezinta o interfata foarte utila pentru utilizatorii de Internet atunci cand cauta informatii. Paginile web despre filme, cinematografe sau ghiduri TV sunt pe locul trei ca surse de informare.
Studiul a fost realizat de GfK în luna septembrie, pe propriul panel de respondenti online – www.askGfK.ro -, numarul participantilor la sondaj fiind de 800, esantion reprezentativ pentru populatia urbana utilizatoare de Internet, cu varsta cuprinsa între 18 si 44 ani.
GfK Romania, fondata în 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale în 100 de tari de pe cinci continente.