LifeStyle

Tzeava de Media pentru Adolescenti – Concurs de Reportaje TV pentru elevii de liceu din Bucuresti

Asociatia non-profit SHOTRON, avand ca scop educatia mediatica a copiilor din Romania, in colaborare cu Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, organizeaza concursul cu titlul “Tzeava de Media”, un concurs de reportaje digitale adresat liceenilor. Tema acestui concurs este imaginea adolescentilor in mass-media romaneasca. Inscrierile se pot face pana vineri, 20 martie inclusiv, urmand ca, in interval de o luna, pana pe 20 aprilie, echipele de liceeni sa realizeze reportajele TV.

Concursul Tzeava de Media are caracterul unui atelier experimental care se adreseaza atat unitatilor in care se preda disciplina optionala competenta in mass-media, cat si tuturor acelora care vor sa incurajeze demersul civic al adolescentilor.
Organizat la nivelul municipiului Bucuresti, intre 1 martie si 30 mai 2009, concursul consta in pregatirea si realizarea de catre o echipa de elevi a unui reportaj filmat, cu o durata de maximum 10 minute. Se pot inscrie in concurs elevii claselor a X-a si a XI-a din liceele si grupurile scolare ale municipiului Bucuresti, sub indrumarea cadrelor didactice din aria curriculara “Om si societate” sau din alte arii curriculare.
Tzeava de Media are ca scop sensibilizarea elevilor de liceu si a cadrelor didactice fata de educatia pentru mass-media si constientizarea de catre elevii de liceu a implicatiilor demersului jurnalistic, spune Iulia Radu, organizatorul concursului, presedinte al Asociatiei SHOTRON. Am ales acest nume atat din cauza traducerii din limba engleza a unui nume de portal celebru (YouTube) foarte des vizitat de adolescenti cat si din perspectiva familiaritatii pe care el o poate sugera liceenilor de azi, atat de obisnuiti cu internetul, a incheiat Iulia Radu.
Reportajul propus trebuie sa aiba una din urmatoarele teme:
Ce vrea adolescentul de la lume si ce vrea lumea de la el?
Olimpici sau golani; clisee si realitati despre adolescenti in mass-media romaneasca.
Televiziune pentru adolescenti?
Revistele pentru adolescenti: pro si contra.
Calculatorul intre informatie si divertisment.

Reportajele vor fi evaluate de un juriu format din experti in domeniul jurnalistic membri ai echipei SHOTRON si jurnalisti cu experienta iar reportajul castigator, pe langa premiile surpriza, va fi difuzat in cadrul unei emisiuni televizate.
Mai multe informatii sunt disponibile pe site-ul SHOTRON, la adresa www.shotron.ro

Despre SHOTRON
Asociatia Shotron este o organizatie non-guvernamentala infiintata in anul 2006 care isi propune sa ofere parintilor cu copii intre 4 si 12 ani, precum si tinerilor, repere indispensabile pentru o formare culturala necesara unei dezvoltari armonioase. Aceasta consiliere culturala este realizata atat on-line, pe site-ul asociatiei www. shotron.ro , cat si prin diferite proiecte realizate de catre o echipa de voluntari dedicati tinerei generatii. Radio, teatru, reviste, carti, filme, desene animate, jocuri toate sunt filtrate printr-o scala de valori autentice avand drept scop educatia si pregatirea copiilor pentru mass-media. Educatia pentru mass-media presupune formarea de abilitati pentru o receptare folositoare, adecvata fiecarei persoane in parte.

http://www.amicom.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *