Cea mai mare conferinta de marketing si advertising din Romania a ajuns la final. Timp de doua zile, Marketing360 a fost o platforma de discutii, dezbateri si analize pentru specialisti cu vast know-how international si lideri ai industriei locale de marketing si comunicare. Cei aproximativ 270 de participanti prezenti pe 15-16 iunie la evenimentul gazduit de Crowne Plaza Hotel au descoperit cum a evoluat piata de profil in ultimul an, ce strategii de marketing au fost castigatoare pentru companii si care tactici si canale aduc valoare in interactiunea dintre branduri si noul consumator, prin excelenta digital.
Prima zi a evenimentului a inceput cu o dezbatere in care Bodgan Naumovici (Creative Director, 23 Communication Ideas) Felix Tataru (General Manager, GMP Group), Calin Clej (Marketing Manager, PepsiCo International Romania), Stefan Iordache (COO, Leo Burnett Group) si Iulian Padurariu (Managing Partner, Trout & Partners Romania) au aratat ca strategiile de leadership, buna specializare si stiinta de a rezona emotional cu consumatorul au reprezentat punctul de diferentiere al companiilor si agentiilor care au speculat in mod pozitiv criza economica.
Cea de-a doua sesiune a fost deschisa de Emma Beckmann (Landor Associates, Hamburg), care a aratat publicului procesul de creare a unor branduri relevante, dar in acelasi timp diferite si marcante pentru consumatori. Al doilea invitat international prezent la eveniment – John Olivieira – si-a folosit experienta dobandita la Sanoma Digital, cel mai mare publisher online din Olanda, pentru a oferi insight-uri din viata “femeilor digitale” si a sublinia cateva reguli de comunicare cu aceasta categorie de public devenita esentiala pentru strategiile de marketing ale multor companii. Directorul de marketing al Heineken Romania, Paul Markovits, a propus o abordare directa si optimista a provocarilor actuale. La finalul sesiunii, studiul eResearch prezentat de Loredana Manasia a dezvaluit in premiera date despre obiceiurile si tendintele de consum ale utilizatorului digital din Romania.
Urmatoarea sesiune a debutat cu ineditul discurs sustinut de Angelika Bermann (Senior Associate, Management Centre Europe). Aceasta a oferit o prezentare interactiva despre cele mai importante tendinte globale contemporane care instituie un nou model economic si impun abordari diferite de marketing, adaptate cresterii exponentiale a interesului pentru platformele digitale. Despre cele mai inspirate strategii de promovare a brandurilor in lumea promotiilor a vorbit Adrian Alexandrescu (Managing Partner, Interactions). Stela Toderascu (Advertising & PR Manager AVON Cosmetics Romania) a sustinut importanta gestionarii canalelor interactive si a prezentei pe social media prin cazul Avon – unul din cele mai active branduri din online-ul romanesc. Ioana Manoiu (Managing Partner, GMP PR) a introdus audienta in culisele ineditei campanii online desfasurata recent de Lipton, iar Bogdan Apostol (Voxline Communication) a incheiat sesiunea cu sfaturi practice despre utilizarea QR Codes in campaniile de advertising.
In ultima sesiune, publicul a aflat de la un cercetator de marketing, un brand consultant si un director de creatie cum sa repare cele mai importante si frecvente greseli de marketing.
La finalul zilei, Evensys si Leo Burnett au organizat cea de-a 9-a editie Cannes Predictions. Publicul a fost invitat sa urmareasca 40 de campanii internationale si sa aleaga 15 care ar avea cele mai mari sanse de a castiga la festivalul de publicitate Cannes Lions. Concurentul care va acumula la final cel mai mare punctaj va fi desemnat castigator. Acesta va fi anuntat pe data de 5 iulie, urmand a fi rasplatit de Leo Burnett Romania cu o calatorie la Cannes Lions 2011.
Cea de-a doua zi a evenimentului a gazduit doua workshopuri desfasurate in paralel: Digital Masters: Online Marketing 101 si Insights: Marketing to Women. Profesionsti cu experienta in marketing, advertising si online au prezentat cele mai noi tendinte si tactici utile in campaniile online, demonstrand prin studii de caz, analize si exercitii practice cum sa te conectezi eficient la opiniile consumatorilor prin canalele digitale si social media. In cel de-al doilea seminar, accentul a fost pus pe importanta si tacticile eficiente de comunicare cu publicul feminin, reprezentand actualmente o categorie cheie pentru majoritatea brandurilor.
Organizat de Evensys, Marketing360 este un eveniment cu traditie pe piata locala desfasurat anul acesta cu sustinerea Pepsi, Lipton, Avon si Interactions.
Detalii suplimentare despre eveniment si desfasurarea acestuia sunt disponibile pe www.marketing360.ro.