LifeStyle

Structura discreta a filmului narativ de scurtmetraj :: Un atelier cu Francisc Mraz

O poetica cinematografica – structura discreta a filmului narativ de scurtmetraj, un atelier cu Francisc Mraz
din 11 februarie la Fundatia Calea Victoriei
Care sunt ingredientele unui film valoros? Putem vorbi, in mod legitim, despre elemente intrinseci ale unui film bun sau trebuie sa ne referim doar la semne discrete ale acestui tip productie cinematografica. Care sunt instrumentele de baza care permit o receptare si o interogare pertinenta a filmului?

Apropierea de expresia vie si vibranta a cinematografiei nu poate fi realizata decat o data ce au fost asumate si interiorizate toate acele reguli si categorii care, fara a constrange expresia artistica, ii ofera acesteia posibilitatea trasarii liniilor de profunzime ale naratiunii propuse.
Avand in vedere atat violenta putere de seductie a cinematografiei cat si subtila eficienta a tehnicilor cinematografice, va propun sa descoperim impreuna acele resorturi de a caror asumare depinde autentica si profitabila apropiere de uimitoarea lume a filmului.

Temele atelierelor:
1. Narativitatea in filmul de scurtmetraj. De ce segmentam? Definirea atmosferica a secventei. Principii de segmentare. Ordonarea secventelor dupa sectiunea de aur.
2. Coerenta construirii cardinalei dramaturgice. Cardinala ca mijloc de depistare a surplusurilor literare in film.
3. Timpi de povestire. Centrarea dramaturgica a protagonistului.
4. Inceput si sfarsit puternic. Functia emblemelor de inceput si de sfarsit. Zona tensiunii maxime si functia ei. Inceput si final deschis.
5. Personajul de film. Relatii intre grupurile de personaje. Categorii de personaje. Caracterul personajelor.
6. Notiuni de imagine de film. Principiul de dimensiune de incadratura. Dominante de imagine. Definirea functiei de dominanta din perspectiva atmosferica. Elemente de constructia imaginii. Miscari de aparat. Familii de obiective.
7. Dominante de culoare si accidente cromatice. Efecte psihoperceptorii. Caractere de iluminare si efecte psihoperceptorii.
8. Montaj. Limitele montajului. Montajul in cadru. Secventa cadru.
Ritmul de montaj ca o caracteristica secventiala in filmul de scurtmetraj.
9. Tabloul de secvente – un sistem elastic de constructie filmica si de depistare a erorilor structurale.
10. Analiza unui film narativ de lungmetraj. Similitudini si diferente intre filmele narative de scurt si lung metraj.

Str. Stefan Mihaileanu nr. 28 B, ap. 2
Bucuresti, Romania
Tel/Fax: +40 21 311 44 64
sandra@fundatiacaleavictoriei.ro
www.fundatiacaleavictoriei.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *