Cu peste 15 milioane de autovehicule fabricate, Passat şi Passat Variant este fără îndoială unul dintre modelele cu cel mai mare succes în istoria automobilelor. În prezent, Volkswagen extinde gama de modele din această clasă cu cea de-a treia dimensiune: Passat CC. Designul specific al caroseriei modelului, interiorul cu scaune individuale sport şi pentru locurile din spate, sistemele impresionante ale trenului de rulare şi dotările tehnice esenţiale specifice clasei de lux sunt îmbinate pentru a crea un autovehicul unic în segmentul de piaţă ocupat de Passat. Passat CC este în acelaşi timp o limuzină elegantă şi un coupé dinamic. Conceptul şi designul acestui Volkswagen oferă noi perspective în domeniu.
Motoare cu injecÅ£ie directă de benzină ÅŸi diesel cu 140 CP, 160 CP ÅŸi 300 CPÂÂ
-
-
-
• În Europa, acest model Volkswagen, cu o lungime de 4,8 metri, a fost lansat cu 2 motoare cu injecţie directă de benzină (TSI şi V6), precum şi cu un propulsor turbodiesel (TDI). Puterea motoarelor pe benzină este de 118 kW/160 CP şi 220kW/300 CP. Propulsorul turbodiesel dezvoltă 103 kW/140 CP şi respectă deja norma de poluare Euro 5, care va intra în vigoare în toamna anului 2009. În ciuda puterii dezvoltate, Passat CC TDI consumă numai 5,8 litri de motorină, atingând o viteză de 213 km/h. Propulsorul TSI disponibil pentru Passat CC este printre cele mai economice motoare pe benzină din categoria sa, cu un consum mediu de 7,6 litri la 100 de kilometri şi o viteză maximă de 222 km/h. Viteza versiunii Passat CC V6 4Motion este limitată electronic la 250 km/h, înregistrând un consum mediu de carburant de 10,1 litri. Dintre dotările standard ale modelului de top V6 fac parte noua generaţie a sistemului de tracţiune integrală permanentă 4Motion, precum şi noul sistem de reglare adaptivă a trenului de rulare şi transmisia cu dublu ambreiaj DSG care se remarcă prin eficienţa deosebită.
-
-
Premieră la Volkswagen: sistemul de asistenţă pentru menţinerea benzii de rulare şi reglarea adaptivă a trenului de rulare DCC
-
-
-
• Asemenea tehnologiilor aplicabile pentru trenul de rulare, şi sistemele de asistenţă pentru conducătorul autor, disponibile pentru modelul Passat CC, se remarcă prin caracterul inovator. Sistemul de asistenţă pentru menţinerea benzii şi noul sistem de reglare adaptivă a trenului de rulare DCC sunt disponibile pentru prima dată la un model Volkswagen. Alte tehnologii inovatoare sunt reprezentate de sistemul de asistenţă la parcare Park Assist şi de controlul automat al distanţei ACC cu Front Assist pentru reducerea distanţei de frânare.
-
-
Trapă panoramică de la montanÅ£ii anteriori la montanÅ£ii centrali  ÂÂ
-
-
-
• Modelul Passat CC reprezintă o formă ideală de transpunere în practică a unor soluÅ£ii inovatoare ÅŸi inteligente. De exemplu, noua trapă panoramică acÅ£ionată electric. Plafonul transparent are o lungime de 750 milimetri ÅŸi o lăţime de 1.120 milimetri ÅŸi acoperă întreaga suprafaţă – din faţă până la montanÅ£ii centrali. ÃŽn acest caz, lonjeronul transversal plasat deasupra parbrizului este de culoare neagră. Trapa panoramică acÅ£ionată electric poate fi ridicată până la 40 milimetri.
-
-
Portiere fără cadru, scaune cu climatizare, un nou sistem de climatizare şi noi instrumente de bord
-
-
-
• Micile detalii produc efecte remarcabile. Un exemplu este reprezentat de sistemul unic de ghidare a geamurilor laterale din portierele coupé realizate fără cadru, care accentuează liniile dinamice. Scaunele climatizate se remarcă prin eficienţă. Până în prezent, această dotare de confort a fost rezervată limuzinei de lux Phaeton. ÃŽn lunile de vară, scaunele cu climatizare oferă un confort sporit pentru deplasările lungi. Sistemul de climatizare („Climatronicâ€Â) disponibil pentru modelul Passat CC reprezintă un element de noutate ÅŸi este integrat în afiÅŸajul sistemelor audio ÅŸi de navigaÅ£ie. Prin dispunere ÅŸi design ÅŸi instrumentele de bord cu inserÅ£ii cromate reprezintă un plus de inovaÅ£ie. Similar modelului Phaeton, lumina instrumentelor ÅŸi a afiÅŸajelor de bord nu mai este albastră, ci albă. Un element specific modelelor sport: la pornire, acele instrumentelor de bord ating pentru scurt timp poziÅ£ia maximă.
-
-
Noua interfaţă USB pentru iPod ÅŸi alte echipamente similare.   ÂÂ
-
-
-
• Conexiunea multimedia „Media-In†reprezintă un alt element de noutate. Interfaţa USB poate fi utilizată pentru a integra iPod-uri şi alte playere pentru fişiere MP3 şi pentru DVD-uri în sistemul audio al modelului Passat CC. Interfaţa USB se află în torpedo. Controlul se face prin intermediul sistemului radio sau de navigaţie al vehiculului. Pe ecran sunt afişate şi titlurile pieselor.
-
-
Anvelopele modelului Passat CC „se repară singureâ€Â   ÂÂ
-
-
-
• Un alt exemplu pentru atenţia deosebită acordată celor mai mici detalii este reprezentat de pneurile de mobilitate oferite de Continental, disponibile pentru prima dată pentru un model Volkswagen. Aceste pneuri fac parte din dotarea standard a modelului Passat CC. Tehnologia, denumită ContiSeal, a fost dezvoltată de către producătorul german de anvelope ca un sistem ce permite continuarea deplasării cu cauciucul înţepat de cuie sau şuruburi. Un strat protector dispus pe suprafaţa interioară a zonei de rulare a anvelopei etanşează orificiile produse de corpuri străine. Astfel nu se pierde presiunea din pneuri. Această procedură de etanşare funcţionează pentru orice orificiu cu un diametru de până la cinci milimetri. Prin urmare, pot fi evitate aproximativ 85% dintre penele de cauciuc obişnuite.
-
-
Dotările standard extinse includ sistemul de climatizare ÅŸi jantele din aliaj de 17â€Â
-
-
-
• Modelul Passat CC – oferit în mod intenÅ£ionat într-o singură variantă de echipare de lux – face parte din gama premium a autovehiculelor de clasă medie. Dotările standard extinse includ jante din aliaj de 17 Å£oli (tip „Phoenixâ€Â) cu pneuri cu dimensiunea 235, inserÅ£ii cromate (interior ÅŸi exterior), patru scaune ergonomice sport (sistem individual pentru locurile din spate), volan cu trei spiÅ£e îmbrăcat în piele, sistem de climatizare, program electronic de control al stabilităţii ESP ÅŸi activarea automată a luminilor de drum.
-
-
Au început vânzările în Europa; în 2008 urmează America de Nord şi Japonia
-
-
-
• Principalele pieţe pentru Passat CC sunt cele din America de Nord, Europa şi Japonia. Acest model – produs la fabrica din Emden, Germania – poate fi comandat deja în majoritatea ţărilor europene. Iar din trimestrul patru, Volkswagen va lansa modelul Passat CC şi în SUA, Canada şi Japonia.
-
-
Prezentare generală asupra detaliilor tehnice ale modelului Passat:  ÂÂ
-
-
-
• „Lane Assistâ€Â: sistemul de asistenţă pentru menÅ£inerea benzii de rulare disponibil pentru modelul Passat CC detectează situaÅ£iile în care autovehiculul ar putea să părăsească accidental banda de circulaÅ£ie. Sistemul acÅ£ionează asupra sistemului de direcÅ£ie pentru a redresa autovehiculul, reprezentând un avantaj real din punct de vedere al utilităţii ÅŸi siguranÅ£ei. Aproximativ 14 procente din numărul total de accidente cu victime se datorează părăsirii benzii de rulare. Sistemul „Lane Assist†contribuie la reducerea numărului de accidente produse din această cauză. Iar dacă ÅŸoferul acÅ£ionează semnalizatoarele de direcÅ£ie pentru a schimba intenÅ£ionat banda de rulare, sistemul „Lane Assist†nu intervine.
-
-
-
-
-
- Sistemul de adaptare a trenului de rulare DCC: noul sistem de reglare adaptivă a trenului de rulare oferit de Volkswagen combină sportivitatea unui model coupé cu confortul unei limuzine de lux. Concomitent cu modificarea caracteristicilor de amortizare a suspensiilor, este controlat ÅŸi sistemul de direcÅ£ie asistată. Sistemul de reglare adaptivă a trenului de rulare oferă trei regimuri: „Normalâ€Â, „Sport†şi „Confortâ€Â. Sistemul de suspensii se adaptează astfel constant la condiÅ£iile căii de rulare ÅŸi la stilul de condus ÅŸi îmbunătăţeÅŸte astfel confortul ÅŸi caracteristicile dinamice.
- „Park Assistâ€Â: o altă tehnologie de vârf este sistemul de asistenţă la parcare Park Assist. Printr-o simplă apăsare de buton, acesta manevrează modelul Passat CC în locul de parcare. ÃŽn acest caz, ÅŸoferul nu trebuie să mai acÅ£ioneze direcÅ£ia, ci doar să accelereze ÅŸi să frâneze.
- ACC – automatic distance control: la activarea sistemului de reglare automată a distanÅ£ei, modelul Passat CC frânează ÅŸi accelerează în limitele de viteză stabilite în prealabil de ÅŸofer (de la 0 la 210 km/h). GraÅ£ie sistemului „Front Assistâ€Â, pot fi evitate coliziunile frontale. Acesta aduce frânele într-o stare prestabilită, acÅ£ionând astfel ÅŸi ca sistem de reducere a distanÅ£ei de oprire („AWVâ€Â). ÃŽn situaÅ£ii periculoase, intervine ÅŸi „Front Assistâ€Â, care îl avertizează pe conducătorul auto prin semnale acustice ÅŸi vizuale. Dacă nu se menÅ£ine o distanţă minimă, în situaÅ£ii extreme, sistemul frânează autovehiculul până la oprire („follow-to-stopâ€Â). Cu toate acestea, responsabilitatea revine în continuare conducătorului auto, care are posibilitatea să preia oricând controlul.
-
-
Passat CC     Exterior: Design şi dimensiuni
Un coupé cu patru uşi cu o înălţime de numai 1.42 m
- Passat CC fascinează prin designul unic
- Portierele fără cadru accentuează combinaţia dintre sportivitate şi eleganţă
-
-
Modelul Passat – un succes de peste trei decenii – a fost utilizat ca platformă tehnică pentru primul coupé cu patru uşi produs de Volkswagen. O garanţie a faptului că modelul Passat CC va folosi o tehnologie revoluţionară în acest segment de piaţă la nivel mondial. Proiectată în baza acestor tehnologii, caroseria a fost modificată şi reproiectată integral.
-
-
-
- Design ÅŸi dimensiuni
-
-
-
Coupéul cu patru uşi are o lungime de 4.799 milimetri, depăşind modelul clasic Passat cu 31 milimetri. Cu o lăţime de 1.855 milimetri (extindere cu 36 milimetri), Passat CC se include în sectorul competitiv al vehiculelor de top din clasa medie. Concomitent cu lăţimea modelului au survenit modificări şi ale ecartamentului. În partea frontală, acesta măsoară 1.552 milimetri (creştere cu 11 milimetri), iar în spate 1.559 milimetri (o suplimentare cu 16 milimetri). Noul Volkswagen are o înălţime de numai 1.417 milimetri (redus cu 50 milimetri) şi oferă o imagine specifică modelelor sport.
-
-
-
- Profil lateral
-
-
-
Remarcabile sunt liniile laterale armonioase ale modelului. Acoperişul se arcuieşte uşor către spate, de la montanţii anteriori până dincolo de montanţii posteriori. Liniile care pornesc din zona portbagajului se prelungesc până la lunetă, formând un întreg. Geamurile laterale trasează un arc îngust, încadrat de inserţii cromate. Pentru a sublinia stilul sport, geamurile laterale sunt montate în portierele fără cadru. Ca element distinct de design, sub geamuri se profilează o linie puternică, dezvoltată armonios, în stil Tornado. Modelul Passat CC oferă o imagine unitară remarcabilă, de la pasajele roţilor din faţă şi până la stopuri. Aspectul său tridimensional creează un plus de dinamism, care se regăseşte şi în liniile caroseriei. Puterea este sugerată de linia bine definită a portierelor, conturată de inserţiile decorative cromate, de pragurile laterale şi de aripile sport pronunţate care acoperă jantele standard de 17 ţoli din aliaj (opţional de 18 ţoli).
-
-
-
- Zona frontală
-
-
-
Zona frontală a modelului Passat CC reprezintă o altă caracteristică specifică a mărcii Volkswagen. Grila radiatorului, farurile şi capota îmbină elemente preluate de la limuzină şi coupé. Mai pronunţată decât la alte modele Volkswagen, grila radiatorului cu două elemente care încadrează emblema VW acoperă întreaga zonă dintre farurile trapezoidale. Grila radiatorului dispune de un cadru în culoarea caroseriei, a cărei formă în V conferă un design atractiv capotei cu linii puternice. În partea inferioară, cele trei prize de aer, semnalizatoarele şi proiectoarele de ceaţă domină această imagine. Marginile inferioare ale prizelor de aer sunt caracterizate de spoilerul specific unui model sport, ce optimizează deportanţa modelului Passat CC la viteze mari. O dovadă a calităţilor aerodinamice de ansamblu ale modelului Passat CC este reprezentată de coeficientul de rezistenţă aerodinamică cw 0,29.
-
-
-
- Zona posterioară
-
-
-
Zona posterioară a modelului Passat CC este caracterizată de un design unic. Stopurile duble de mari dimensiuni atrag atenţia în orice moment al zilei. Spoilerul din spate – integrat perfect în linia portbagajului – reduce rezistenţa aerodinamică şi generează o deportanţă îmbunătăţită. Linia lunetei generoase este continuată de eleronul scurt, dar bine conturat. Acesta continuă imaginea acoperişului specifică modelelor coupé. Un truc vizual face ca geamul să pară mai mare, iar eleronul mai mic: acesta din urmă este montat ca o continuare a lunetei şi, prin linia de culoare neagră, se îmbină perfect cu sticla. Din punct de vedere optic, suprafaţa vitrată pare mult mai mare, conferind un dinamism aparte modelului Passat CC. În secţiunea inferioară a barei de protecţie, atenţia este atrasă de inserţiile cromate, ca o continuare a liniilor laterale.
-
-
-
- Trapă panoramică
-
-
-
Trapa panoramică acţionată electric a fost creată recent pentru modelul Passat CC. Plafonul transparent are o lungime de 750 milimetri, o lăţime de 1.120 milimetri şi acoperă astfel întreaga secţiune din faţă până la montanţii centrali. În acest caz, lonjeronul dispus deasupra parbrizului este de culoare neagră. Trapa panoramică acţionată electric poate fi ridicată până la 40 de milimetri.
-
Passat CC Interior: Ergonomie şi detalii
Primul Passat cu sistem de scaune individuale în spate
• Patru scaune sport în formă ergonomică, la cerere scaunele din faţă climatizate
• Noi instrumente de bord, portiere adaptate perfect finisate şi climatizare automată
-
-
Modelul Passat CC este un model autentic cu 4 locuri. Influenţele de coupé se regăsesc şi în interior, prin dispunerea scaunelor. Atât în faţă cât şi în spate, sunt folosite scaune sport proiectate ergonomic de calitate superioară. În ansamblu, se poate spune că Volkswagen a reuşit să identifice noi dimensiuni ale confortului pentru scaune şi pentru comenzile acestui model coupe cu patru uşi. De exemplu, Passat CC este primul model dotat cu noul sistem de reglare a climatizării cu interfaţă pentru utilizator, foarte uşor de folosit, cu dispunere ergonomică. Conducătorul auto şi pasagerul din dreapta reglează temperatura prin rotirea butoanelor practice, iar valoarea selectată este afişată chiar pe unitatea de comandă. În mod suplimentar, funcţiile de control a temperaturii sunt afişate şi pe ecranul sistemului audio.
-
-
-
Designul habitaclului versiunii clasice a modelului Passat se remarcă prin liniile sportive, elegante şi prin rafinament. În prezent, varianta coupé este caracterizată de această imagine. Au fost modificate integral zona posterioară, instrumentele panoului de bord, dar şi sistemul standard de climatizare, volanul şi finisajele portierelor cu elemente decorative. Opţional sunt disponibile inserţii de lemn şi aluminiu periat. Benzile decorative ale portierelor se remarcă prin noi dimensiuni. La cerere, acestea pot fi incluse în sistemul de lumini ambientale care creează o atmosferă unică la bord în timpul nopţii.
-
-
-
- Habitaclul
-
-
-
Noile instrumente de bord au fost concepute exclusiv pentru modelul Passat CC. Acestea seamănă cu elementele disponibile la modelul Phaeton. Lumina albastră a afişajelor a fost înlocuită cu o nuanţă de culoare albă. O modificare se constată şi în cazul afişajului multifuncţional, unde lumina roşie este schimbată cu cea albă. Instrumentele de bord cu inserţii cromate şi aspect alb-negru beneficiază de un design remarcabil şi oferă un contrast ideal pentru o vizibilitate optimă.
-
-
-
- Volanul
-
-
-
Volanul disponibil la modelul Passat CC este un alt element de noutate. Sunt disponibile trei variante sport, îmbrăcate în piele, prevăzute cu trei spiţe. Spiţa inferioară este dublată cu o inserţie metalică. În funcţie de versiune, tastele multifuncţionale de pe volan pot fi folosite pentru controlarea computerului de bord, a diferitelor sisteme de asistenţă, a sistemului audio şi a telefonului. La modelele cu transmisie automată, există şi opţiunea de schimbare a vitezei folosind manetele dispuse în apropierea celor două spiţe laterale ale volanului.
-
-
-
- Sistemele de navigaţie radio
-
-
-
Modelul Passat CC este disponibil cu o nouă generaÅ£ie de sisteme radio ÅŸi de navigaÅ£ie, lansată în 2007. Caracteristicile versiunii de top – RNS 510 – includ un touchscreen intuitiv ÅŸi un sistem de navigaÅ£ie cu hard-disc. ÃŽmpreună cu sistemul de asistenţă la parcare „Rear Assistâ€Â, la rularea în marÅŸarier, o cameră de luat vederi (montată în emblema VW) afiÅŸează pe ecran imagini ale zonei din spatele autovehiculului. Un alt element de noutate este reprezentat de conexiunea „Media-Inâ€Â. InterfaÅ£a USB poate fi folosită pentru a integra iPod-uri ÅŸi playere MP3 ÅŸi DVD în sistemul audio disponibil la modelul Passat CC. Portul USB se află în torpedo. Controlul se realizează prin intermediul sistemului radio sau de navigaÅ£ie radio. Pe ecran se afiÅŸează ÅŸi titlul pieselor
-
-
-
- Scaunele din faţă
-
-
-
Un element de noutate conceput pentru scaunele faţă sport, cu reglare standard în 6 sau, opţional, în 12 poziţii, este reprezentat de sistemul de climatizare integrat (disponibil pentru un preţ suplimentar foarte scăzut). Noul sistem de control al temperaturii ventilează activ suprafeţele scaunului şi spătarului, îmbunătăţind confortul în mod considerabil. Se realizează un transfer de aer cu un volum de aproximativ 320 litri pe minut, prin intermediul ventilatoarelor cu motoare silenţioase. Sunt disponibile trei niveluri de reglare a temperaturii pentru scaunele climatizate controlate cu ajutorul butonului inclus în scaun. Scaunul climatizat disponibil numai în variantă de culoare neagră poate fi îmbrăcat în piele sau în material textil. În mod suplimentar, sunt integrate două suporturi pentru pahare în consola centrală; când nu sunt folosite, acestea pot fi acoperite cu un capac glisant.
-
-
-
- Scaunele din spate
-
-
-
Confortul maxim pe parcursul deplasărilor pe distanţă lungă este oferit şi de scaunele din spate, conturate individual. Sistemul de încălzire a scaunelor, disponibil şi pentru scaunele din faţă, este o dotare opţională. Spre deosebire de bancheta clasică din spate, scaunele sport oferă un suport lateral optimizat din punct de vedere ergonomic la nivelul spătarelor şi al suprafeţelor scaunelor. Dotările standard includ o cotieră centrală între cele două scaune din spate şi un compartiment suplimentar de depozitare. La fel ca în faţă, acest compartiment dispune de două suporturi variabile de pahare, cu capac glisant. Când cotiera centrală este coborâtă, este posibilă depozitarea de obiecte mai lungi, de exemplu schiuri, cu extinderea spaţiului pentru portbagaj la 535 litri (cu roata de rezervă). Opţional, modelul Passat CC este disponibil cu banchetă spate care poate fi rabatată între 1/3 şi 2/3.
-
-
-
Pentru a proteja pasagerii din spate de privirile curioase şi de razele soarelui, luneta este prevăzută cu un parasolar acţionat electric. În mod suplimentar, geamurile laterale din spate, precum şi luneta sunt disponibile în variantă fumurie (cu absorbţie de lumină de 65 procente).
-
Passat CC   Aspecte de bază ale dinamicii vehiculului
Modelul de top este disponibil în varianta standard cu sistem de reglare adaptivă a trenului de rulare „DCCâ€Â
- Sistem de asistenţă la menţinerea benzii de rulare “Lane Assist†cu servodirecţie activă pentru un confort şi o siguranţă sporită
- Reglare adaptivă a trenului de rulare şi noua generaţie a sistemului de tracţiune integrală (4Motion) asigură performanţe remarcabile ale autovehiculului
-
-
Modelul Passat CC este disponibil cu numeroase tehnologii inovatoare. Un element atractiv este reprezentat de sistemul de menÅ£inere a benzii de rulare „Lane Assistâ€Â, disponibil pentru prima dată la un model Volkswagen. Sistemul redresează direcÅ£ia pentru a asigura menÅ£inerea benzii de rulare. Conducătorul auto trebuie să dea dovadă în continuare de atenÅ£ia necesară la volan.
-
-
-
Un alt element de noutate tehnică este reprezentat de reglarea adaptivă a trenului de rulare „DCCâ€Â. Trenul de rulare reglabil este o dotare standard la modelul de vârf al seriei – Passat CC V6 4Motion. Reglarea adaptivă a trenului de rulare este disponibilă cu trei variante diferite. Este esenÅ£ial faptul că sistemul de reglare adaptivă a trenului de rulare îmbunătăţeÅŸte manevrabilitatea. Aceasta deoarece suspensiile sunt adaptate permanent la starea carosabilului ÅŸi la condiÅ£iile de rulare. Totodată, din dotările standard ale modelului de vârf face parte cea mai nouă generaÅ£ie de tracÅ£iune integrală permanentă 4Motion, care a atins un nivel remarcabil de dezvoltare. Rezultatele: o dinamică superioară ÅŸi siguranţă activă optimizată.
-
-
-
Un alt element specific tehnologiei de vârf este reprezentat de sistemul de asistenţă la parcare „Park Assistâ€Â. Acesta parchează automat modelul Passat CC paralel cu carosabilul, prin simpla apăsare a unui buton. ÃŽn acest caz, ÅŸoferul nu trebuie să mai manevreze volanul, rezumându-se la acÅ£ionarea pedalei de acceleraÅ£ie ÅŸi de frână. ÃŽn mod suplimentar, este disponibil sistemul de control automat al distanÅ£ei ACC, cunoscut de la modelul Passat clasic. La activarea sistemului ACC, modelul Passat CC frânează ÅŸi accelerează în mod automat în limitele de viteză selectate de conducătorul auto (cuprinse între 0 ÅŸi 210 km/h). Cu ajutorul sistemului „Front Assistâ€Â, frânele sunt aduse în starea prestabilită, funcÅ£ionând ca un sistem de reducere a distanÅ£ei de oprire („AWVâ€Â). De asemenea, sistemul de reducere a distanÅ£ei la frânare „Front Assist†îl avertizează pe conducătorul auto asupra unor situaÅ£ii periculoase prin intermediul unor semnale acustice ÅŸi vizuale. Mai mult decât atât: dacă nu se menÅ£ine o distanţă minimă, în situaÅ£ii extreme sistemul frânează autovehiculul până la oprire. Cu toate acestea, conducătorul auto trebuie să dea dovadă de atenÅ£ia necesară pentru a putea interveni în orice moment.
-
-
-
„Lane Assist†– noul sistem de asistenţă pentru menţinerea benzii de rulare al Volkswagen
-
-
-
Acest sistem activ de menÅ£inere pe banda de circulaÅ£ie disponibil pentru modelul Passat CC realizează o manevră de redresare imediat ce constată că autovehiculul ar putea părăsi accidental banda de circulaÅ£ie. Este un beneficiu remarcabil din punct de vedere al utilităţii ÅŸi al siguranÅ£ei. ExplicaÅ£ia: aproximativ 14 procente din numărul de accidente cu victime se produc pentru că autovehiculele părăsesc banda de rulare. Sistemul „Lane Assist†contribuie la reducerea numărului de accidente. Åži nu intervine dacă ÅŸoferul acÅ£ionează semnalizatoarele de direcÅ£ie pentru a schimba în mod intenÅ£ionat banda de rulare. Sistemul se activează prin intermediul afiÅŸajului multifuncÅ£ional disponibil pentru modelul Passat CC. Åžoferul selectează sistemul la punctul de meniu „Lane Assistâ€Â. Cât timp ÅŸoferul nu dezactivează sistemul, „Lane Assist†se activează începând cu viteza de 65 km/h. „Lane Assist†detectează marcajele benzii de circulaÅ£ie cu ajutorul unei camere de luat vederi din apropierea oglinzii retrovizoare sau a senzorului de ploaie. Nu contează dacă liniile marcajelor sunt întrerupte sau continue, aÅŸa cum este cazul liniei dintre sensurile de mers. „Lane Assist†acÅ£ionează ÅŸi în timpul nopÅ£ii. Sistemul nu este funcÅ£ional dacă nu există marcaje ale carosabilului.
-
2 Comments