AUTO

Scorpion a lansat noul Passat CC

 Cu peste 15 milioane de autovehicule fabricate, Passat şi Passat Variant este fără îndoială unul dintre modelele cu cel mai mare succes în istoria automobilelor. În prezent, Volkswagen extinde gama de modele din această clasă cu cea de-a treia dimensiune: Passat CC. Designul specific al caroseriei modelului, interiorul cu scaune individuale sport şi pentru locurile din spate, sistemele impresionante ale trenului de rulare şi dotările tehnice esenţiale specifice clasei de lux sunt îmbinate pentru a crea un autovehicul unic în segmentul de piaţă ocupat de Passat. Passat CC este în acelaşi timp o limuzină elegantă şi un coupé dinamic. Conceptul şi designul acestui Volkswagen oferă noi perspective în domeniu.

Motoare cu injecţie directă de benzină şi diesel cu 140 CP, 160 CP şi 300 CP 

        • • În Europa, acest model Volkswagen, cu o lungime de 4,8 metri, a fost lansat cu 2 motoare cu injecÅ£ie directă de benzină (TSI ÅŸi V6), precum ÅŸi cu un propulsor turbodiesel (TDI). Puterea motoarelor pe benzină este de 118 kW/160 CP ÅŸi 220kW/300 CP. Propulsorul turbodiesel dezvoltă 103 kW/140 CP ÅŸi respectă deja norma de poluare Euro 5, care va intra în vigoare în toamna anului 2009. ÃŽn ciuda puterii dezvoltate, Passat CC TDI consumă numai 5,8 litri de motorină, atingând o viteză de 213 km/h. Propulsorul TSI disponibil pentru Passat CC este printre cele mai economice motoare pe benzină din categoria sa, cu un consum mediu de 7,6 litri la 100 de kilometri ÅŸi o viteză maximă de 222 km/h. Viteza versiunii Passat CC V6 4Motion este limitată electronic la 250 km/h, înregistrând un consum mediu de carburant de 10,1 litri. Dintre dotările standard ale modelului de top V6 fac parte noua generaÅ£ie a sistemului de tracÅ£iune integrală permanentă 4Motion, precum ÅŸi noul sistem de reglare adaptivă a trenului de rulare ÅŸi transmisia cu dublu ambreiaj DSG care se remarcă prin eficienÅ£a deosebită.

Premieră la Volkswagen: sistemul de asistenţă pentru menţinerea benzii de rulare şi reglarea adaptivă a trenului de rulare DCC

        • • Asemenea tehnologiilor aplicabile pentru trenul de rulare, ÅŸi sistemele de asistenţă pentru conducătorul autor, disponibile pentru modelul Passat CC, se remarcă prin caracterul inovator. Sistemul de asistenţă pentru menÅ£inerea benzii ÅŸi noul sistem de reglare adaptivă a trenului de rulare DCC sunt disponibile pentru prima dată la un model Volkswagen. Alte tehnologii inovatoare sunt reprezentate de sistemul de asistenţă la parcare Park Assist ÅŸi de controlul automat al distanÅ£ei ACC cu Front Assist pentru reducerea distanÅ£ei de frânare.

Trapă panoramică de la montanţii anteriori la montanţii centrali   

        • • Modelul Passat CC reprezintă o formă ideală de transpunere în practică a unor soluÅ£ii inovatoare ÅŸi inteligente. De exemplu, noua trapă panoramică acÅ£ionată electric. Plafonul transparent are o lungime de 750 milimetri ÅŸi o lăţime de 1.120 milimetri ÅŸi acoperă întreaga suprafaţă – din faţă până la montanÅ£ii centrali. ÃŽn acest caz, lonjeronul transversal plasat deasupra parbrizului este de culoare neagră. Trapa panoramică acÅ£ionată electric poate fi ridicată până la 40 milimetri.

Portiere fără cadru, scaune cu climatizare, un nou sistem de climatizare şi noi instrumente de bord

        • • Micile detalii produc efecte remarcabile. Un exemplu este reprezentat de sistemul unic de ghidare a geamurilor laterale din portierele coupé realizate fără cadru, care accentuează liniile dinamice. Scaunele climatizate se remarcă prin eficienţă. Până în prezent, această dotare de confort a fost rezervată limuzinei de lux Phaeton. ÃŽn lunile de vară, scaunele cu climatizare oferă un confort sporit pentru deplasările lungi. Sistemul de climatizare („Climatronic”) disponibil pentru modelul Passat CC reprezintă un element de noutate ÅŸi este integrat în afiÅŸajul sistemelor audio ÅŸi de navigaÅ£ie. Prin dispunere ÅŸi design ÅŸi instrumentele de bord cu inserÅ£ii cromate reprezintă un plus de inovaÅ£ie. Similar modelului Phaeton, lumina instrumentelor ÅŸi a afiÅŸajelor de bord nu mai este albastră, ci albă. Un element specific modelelor sport: la pornire, acele instrumentelor de bord ating pentru scurt timp poziÅ£ia maximă.

Noua interfaţă USB pentru iPod şi alte echipamente similare.    

        • • Conexiunea multimedia „Media-In” reprezintă un alt element de noutate. InterfaÅ£a USB poate fi utilizată pentru a integra iPod-uri ÅŸi alte playere pentru fiÅŸiere MP3 ÅŸi pentru DVD-uri în sistemul audio al modelului Passat CC. InterfaÅ£a USB se află în torpedo. Controlul se face prin intermediul sistemului radio sau de navigaÅ£ie al vehiculului. Pe ecran sunt afiÅŸate ÅŸi titlurile pieselor.

Anvelopele modelului Passat CC „se repară singure”    
        • • Un alt exemplu pentru atenÅ£ia deosebită acordată celor mai mici detalii este reprezentat de pneurile de mobilitate oferite de Continental, disponibile pentru prima dată pentru un model Volkswagen. Aceste pneuri fac parte din dotarea standard a modelului Passat CC. Tehnologia, denumită ContiSeal, a fost dezvoltată de către producătorul german de anvelope ca un sistem ce permite continuarea deplasării cu cauciucul înÅ£epat de cuie sau ÅŸuruburi. Un strat protector dispus pe suprafaÅ£a interioară a zonei de rulare a anvelopei etanÅŸează orificiile produse de corpuri străine. Astfel nu se pierde presiunea din pneuri. Această procedură de etanÅŸare funcÅ£ionează pentru orice orificiu cu un diametru de până la cinci milimetri. Prin urmare, pot fi evitate aproximativ 85% dintre penele de cauciuc obiÅŸnuite.

Dotările standard extinse includ sistemul de climatizare şi jantele din aliaj de 17”
        • • Modelul Passat CC – oferit în mod intenÅ£ionat într-o singură variantă de echipare de lux – face parte din gama premium a autovehiculelor de clasă medie. Dotările standard extinse includ jante din aliaj de 17 Å£oli (tip „Phoenix”) cu pneuri cu dimensiunea 235, inserÅ£ii cromate (interior ÅŸi exterior), patru scaune ergonomice sport (sistem individual pentru locurile din spate), volan cu trei spiÅ£e îmbrăcat în piele, sistem de climatizare, program electronic de control al stabilităţii ESP ÅŸi activarea automată a luminilor de drum.

Au început vânzările în Europa; în 2008 urmează America de Nord şi Japonia

        • • Principalele pieÅ£e pentru Passat CC sunt cele din America de Nord, Europa  ÅŸi Japonia. Acest model – produs la fabrica din Emden, Germania – poate fi comandat deja în majoritatea ţărilor europene. Iar din trimestrul patru, Volkswagen va lansa modelul Passat CC ÅŸi în SUA, Canada ÅŸi Japonia.

Prezentare generală asupra detaliilor tehnice ale modelului Passat:   

        • • „Lane Assist”: sistemul de asistenţă pentru menÅ£inerea benzii de rulare disponibil pentru modelul Passat CC detectează situaÅ£iile în care autovehiculul ar putea să părăsească accidental banda de circulaÅ£ie. Sistemul acÅ£ionează asupra sistemului de direcÅ£ie pentru a redresa autovehiculul, reprezentând un avantaj real din punct de vedere al utilităţii ÅŸi siguranÅ£ei. Aproximativ 14 procente din numărul total de accidente cu victime se datorează părăsirii benzii de rulare. Sistemul „Lane Assist” contribuie la reducerea numărului de accidente produse din această cauză. Iar dacă ÅŸoferul acÅ£ionează semnalizatoarele de direcÅ£ie pentru a schimba intenÅ£ionat banda de rulare, sistemul „Lane Assist” nu intervine.

        • Sistemul de adaptare a trenului de rulare DCC: noul sistem de reglare adaptivă a trenului de rulare oferit de Volkswagen combină sportivitatea unui model coupé cu confortul unei limuzine de lux. Concomitent cu modificarea caracteristicilor de amortizare a suspensiilor, este controlat ÅŸi sistemul de direcÅ£ie asistată. Sistemul de reglare adaptivă a trenului de rulare oferă trei regimuri: „Normal”, „Sport” ÅŸi „Confort”. Sistemul de suspensii se adaptează astfel constant la condiÅ£iile căii de rulare ÅŸi la stilul de condus ÅŸi îmbunătăţeÅŸte astfel confortul ÅŸi caracteristicile dinamice.
        • „Park Assist”: o altă tehnologie de vârf este sistemul de asistenţă la parcare Park Assist. Printr-o simplă apăsare de buton, acesta manevrează modelul Passat CC în locul de parcare. ÃŽn acest caz, ÅŸoferul nu trebuie să mai acÅ£ioneze direcÅ£ia, ci doar să accelereze ÅŸi să frâneze.
        • ACC – automatic distance control: la activarea sistemului de reglare automată a distanÅ£ei, modelul Passat CC frânează ÅŸi accelerează în limitele de viteză stabilite în prealabil de ÅŸofer (de la 0 la 210 km/h). GraÅ£ie sistemului „Front Assist”, pot fi evitate coliziunile frontale. Acesta aduce frânele într-o stare prestabilită, acÅ£ionând astfel ÅŸi ca sistem de reducere a distanÅ£ei de oprire („AWV”). ÃŽn situaÅ£ii periculoase, intervine ÅŸi „Front Assist”, care îl avertizează pe conducătorul auto prin semnale acustice ÅŸi vizuale. Dacă nu se menÅ£ine o distanţă minimă, în situaÅ£ii extreme, sistemul frânează autovehiculul până la oprire („follow-to-stop”). Cu toate acestea, responsabilitatea revine în continuare conducătorului auto, care are posibilitatea să preia oricând controlul.

Passat CC     Exterior: Design şi dimensiuni

Un coupé cu patru uşi cu o înălţime de numai 1.42 m

  • Passat CC fascinează prin designul unic
  • Portierele fără cadru accentuează combinaÅ£ia dintre sportivitate ÅŸi eleganţă
      • Modelul Passat – un succes de peste trei decenii – a fost utilizat ca platformă tehnică pentru primul coupé cu patru uÅŸi produs de Volkswagen. O garanÅ£ie a faptului că modelul Passat CC va folosi o tehnologie revoluÅ£ionară în acest segment de piaţă la nivel mondial. Proiectată în baza acestor tehnologii, caroseria a fost modificată ÅŸi reproiectată integral.

      • Design ÅŸi dimensiuni
      • Coupéul cu patru uÅŸi are o lungime de 4.799 milimetri, depăşind modelul clasic Passat cu 31 milimetri. Cu o lăţime de 1.855 milimetri (extindere cu 36 milimetri), Passat CC se include în sectorul competitiv al vehiculelor de top din clasa medie. Concomitent cu lăţimea modelului au survenit modificări ÅŸi ale ecartamentului. ÃŽn partea frontală, acesta măsoară 1.552 milimetri (creÅŸtere cu 11 milimetri), iar în spate 1.559 milimetri (o suplimentare cu 16 milimetri). Noul Volkswagen are o înălÅ£ime de numai 1.417 milimetri (redus cu 50 milimetri) ÅŸi oferă o imagine specifică modelelor sport.

      • Profil lateral
      • Remarcabile sunt liniile laterale armonioase ale modelului. AcoperiÅŸul se arcuieÅŸte uÅŸor către spate, de la montanÅ£ii anteriori până dincolo de montanÅ£ii posteriori. Liniile care pornesc din zona portbagajului se prelungesc până la lunetă, formând un întreg. Geamurile laterale trasează un arc îngust, încadrat de inserÅ£ii cromate. Pentru a sublinia stilul sport, geamurile laterale sunt montate în portierele fără cadru. Ca element distinct de design, sub geamuri se profilează o linie puternică, dezvoltată armonios, în stil Tornado. Modelul Passat CC oferă o imagine unitară remarcabilă, de la pasajele roÅ£ilor din faţă ÅŸi până la stopuri. Aspectul său tridimensional creează un plus de dinamism, care se regăseÅŸte ÅŸi în liniile caroseriei. Puterea este sugerată de linia bine definită a portierelor, conturată de inserÅ£iile decorative cromate, de pragurile laterale ÅŸi de aripile sport pronunÅ£ate care acoperă jantele standard de 17 Å£oli din aliaj (opÅ£ional de 18 Å£oli).

      • Zona frontală
      • Zona frontală a modelului Passat CC reprezintă o altă caracteristică specifică a mărcii Volkswagen. Grila radiatorului, farurile ÅŸi capota îmbină elemente preluate de la limuzină ÅŸi coupé. Mai pronunÅ£ată decât la alte modele Volkswagen, grila radiatorului cu două elemente care încadrează emblema VW acoperă întreaga zonă dintre farurile trapezoidale. Grila radiatorului dispune de un cadru în culoarea caroseriei, a cărei formă în V conferă un design atractiv capotei cu linii puternice. ÃŽn partea inferioară, cele trei prize de aer, semnalizatoarele ÅŸi proiectoarele de ceaţă domină această imagine. Marginile inferioare ale prizelor de aer sunt caracterizate de spoilerul specific unui model sport, ce optimizează deportanÅ£a modelului Passat CC la viteze mari. O dovadă a calităţilor aerodinamice de ansamblu ale modelului Passat CC este reprezentată de coeficientul de rezistenţă aerodinamică cw 0,29.

      • Zona posterioară
      • Zona posterioară a modelului Passat CC este caracterizată de un design unic. Stopurile duble de mari dimensiuni atrag atenÅ£ia în orice moment al zilei. Spoilerul din spate – integrat perfect în linia portbagajului – reduce rezistenÅ£a aerodinamică ÅŸi generează o deportanţă îmbunătăţită. Linia lunetei generoase este continuată  de eleronul scurt, dar bine conturat. Acesta continuă imaginea acoperiÅŸului specifică modelelor coupé. Un truc vizual face ca geamul să pară mai mare, iar eleronul mai mic: acesta din urmă este montat ca o continuare a lunetei ÅŸi, prin linia de culoare neagră, se îmbină perfect cu sticla. Din punct de vedere optic, suprafaÅ£a vitrată pare mult mai mare, conferind un dinamism aparte modelului Passat CC. ÃŽn secÅ£iunea inferioară a barei de protecÅ£ie, atenÅ£ia este atrasă de inserÅ£iile cromate, ca o continuare a liniilor laterale.

      • Trapă panoramică
      • Trapa panoramică acÅ£ionată electric a fost creată recent pentru modelul Passat CC. Plafonul transparent are o lungime de 750 milimetri, o lăţime de 1.120 milimetri ÅŸi acoperă astfel întreaga secÅ£iune din faţă până la montanÅ£ii centrali. ÃŽn acest caz, lonjeronul dispus deasupra parbrizului este de culoare neagră. Trapa panoramică acÅ£ionată electric poate fi ridicată până la 40 de milimetri.

Passat CC Interior: Ergonomie şi detalii

Primul Passat cu sistem de scaune individuale în spate

• Patru scaune sport în formă ergonomică, la cerere scaunele din faţă climatizate

• Noi instrumente de bord, portiere adaptate perfect finisate şi climatizare automată

      • Modelul Passat CC este un model autentic cu 4 locuri. InfluenÅ£ele de coupé se regăsesc ÅŸi în interior, prin dispunerea scaunelor. Atât în faţă cât ÅŸi în spate, sunt folosite scaune sport proiectate ergonomic de calitate superioară. ÃŽn ansamblu, se poate spune că Volkswagen a reuÅŸit să identifice noi dimensiuni ale confortului pentru scaune ÅŸi pentru comenzile acestui model coupe cu patru uÅŸi. De exemplu, Passat CC este primul model dotat cu noul sistem de reglare a climatizării cu interfaţă pentru utilizator, foarte uÅŸor de folosit, cu dispunere ergonomică. Conducătorul auto ÅŸi pasagerul din dreapta reglează temperatura prin rotirea butoanelor practice, iar valoarea selectată este afiÅŸată chiar pe unitatea de comandă. ÃŽn mod suplimentar, funcÅ£iile de control a temperaturii sunt afiÅŸate ÅŸi pe ecranul sistemului audio.

      • Designul habitaclului versiunii clasice a modelului Passat se remarcă prin liniile sportive, elegante ÅŸi prin rafinament. ÃŽn prezent, varianta coupé este caracterizată de această imagine. Au fost modificate integral zona posterioară, instrumentele panoului de bord, dar ÅŸi sistemul standard de climatizare, volanul ÅŸi finisajele portierelor cu elemente decorative. OpÅ£ional sunt disponibile inserÅ£ii de lemn ÅŸi aluminiu periat. Benzile decorative ale portierelor se remarcă prin noi dimensiuni. La cerere, acestea pot fi incluse în sistemul de lumini ambientale care creează o atmosferă unică la bord în timpul nopÅ£ii.

      • Habitaclul
      • Noile instrumente de bord au fost concepute exclusiv pentru modelul Passat CC. Acestea seamănă cu elementele disponibile la modelul Phaeton. Lumina albastră a afiÅŸajelor a fost înlocuită cu o nuanţă de culoare albă. O modificare se constată ÅŸi în cazul afiÅŸajului multifuncÅ£ional, unde lumina roÅŸie este schimbată cu cea albă. Instrumentele de bord cu inserÅ£ii cromate ÅŸi aspect alb-negru beneficiază de un design remarcabil ÅŸi oferă un contrast ideal pentru o vizibilitate optimă.

      • Volanul
      • Volanul disponibil la modelul Passat CC este un alt element de noutate. Sunt disponibile trei variante sport, îmbrăcate în piele, prevăzute cu trei spiÅ£e. SpiÅ£a inferioară este dublată cu o inserÅ£ie metalică.  ÃŽn funcÅ£ie de versiune, tastele multifuncÅ£ionale de pe volan pot fi folosite pentru controlarea computerului de bord, a diferitelor sisteme de asistenţă, a sistemului audio ÅŸi a telefonului. La modelele cu transmisie automată, există ÅŸi opÅ£iunea de schimbare a vitezei folosind manetele dispuse în apropierea celor două spiÅ£e laterale ale volanului.

      • Sistemele de navigaÅ£ie radio
      • Modelul Passat CC este disponibil cu o nouă generaÅ£ie de sisteme radio ÅŸi de navigaÅ£ie, lansată în 2007. Caracteristicile versiunii de top – RNS 510 – includ un touchscreen  intuitiv ÅŸi un sistem de navigaÅ£ie cu hard-disc. ÃŽmpreună cu sistemul de asistenţă la parcare „Rear Assist”, la rularea în marÅŸarier, o cameră de luat vederi (montată în emblema VW) afiÅŸează pe ecran imagini ale zonei din spatele autovehiculului. Un alt element de noutate este reprezentat de conexiunea „Media-In”. InterfaÅ£a USB poate fi folosită pentru a integra iPod-uri ÅŸi playere MP3 ÅŸi DVD în sistemul audio disponibil la modelul Passat CC. Portul USB se află în torpedo. Controlul se realizează prin intermediul sistemului radio sau de navigaÅ£ie radio. Pe ecran se afiÅŸează ÅŸi titlul pieselor

      • Scaunele din faţă
      • Un element de noutate conceput pentru scaunele faţă sport, cu reglare standard în 6 sau, opÅ£ional, în 12 poziÅ£ii, este reprezentat de sistemul de climatizare integrat (disponibil pentru un preÅ£ suplimentar foarte scăzut). Noul sistem de control al temperaturii ventilează activ suprafeÅ£ele scaunului ÅŸi spătarului, îmbunătăţind confortul în mod considerabil. Se realizează un transfer de aer cu un volum de aproximativ 320 litri pe minut, prin intermediul ventilatoarelor cu motoare silenÅ£ioase. Sunt disponibile trei niveluri de reglare a temperaturii pentru scaunele climatizate controlate cu ajutorul butonului inclus în scaun. Scaunul climatizat disponibil numai în variantă de culoare neagră poate fi îmbrăcat în piele sau în material textil. ÃŽn mod suplimentar, sunt integrate două suporturi pentru pahare în consola centrală; când nu sunt folosite, acestea pot fi acoperite cu un capac glisant.

      • Scaunele din spate
      • Confortul maxim pe parcursul deplasărilor pe distanţă lungă este oferit ÅŸi de scaunele din spate, conturate individual. Sistemul de încălzire a scaunelor, disponibil ÅŸi pentru scaunele din faţă, este o dotare opÅ£ională. Spre deosebire de bancheta clasică din spate, scaunele sport oferă un suport lateral optimizat din punct de vedere ergonomic la nivelul spătarelor ÅŸi al suprafeÅ£elor scaunelor. Dotările standard includ o cotieră centrală între cele două scaune din spate ÅŸi un compartiment suplimentar de depozitare. La fel ca în faţă, acest compartiment dispune de două suporturi variabile de pahare, cu capac glisant. Când cotiera centrală este coborâtă, este posibilă depozitarea de obiecte mai lungi, de exemplu schiuri, cu extinderea spaÅ£iului pentru portbagaj la 535 litri (cu roata de rezervă). OpÅ£ional, modelul Passat CC este disponibil cu banchetă spate care poate fi rabatată între 1/3 ÅŸi 2/3.

      • Pentru a proteja pasagerii din spate de privirile curioase ÅŸi de razele soarelui, luneta este prevăzută cu un parasolar acÅ£ionat electric. ÃŽn mod suplimentar, geamurile laterale din spate, precum ÅŸi luneta sunt disponibile în variantă fumurie (cu absorbÅ£ie de lumină de 65 procente).

Passat CC   Aspecte de bază ale dinamicii vehiculului

Modelul de top este disponibil în varianta standard cu sistem de reglare adaptivă a trenului de rulare „DCC”

  • Sistem de asistenţă la menÅ£inerea benzii de rulare “Lane Assist” cu servodirecÅ£ie activă pentru un confort ÅŸi o siguranţă sporită
  • Reglare adaptivă a trenului de rulare ÅŸi noua generaÅ£ie a sistemului de tracÅ£iune integrală (4Motion) asigură performanÅ£e remarcabile ale autovehiculului
      • Modelul Passat CC este disponibil cu numeroase tehnologii inovatoare. Un element atractiv este reprezentat de sistemul de menÅ£inere a benzii de rulare „Lane Assist”, disponibil pentru prima dată la un model Volkswagen. Sistemul redresează direcÅ£ia pentru a asigura menÅ£inerea benzii de rulare. Conducătorul auto trebuie să dea dovadă în continuare de atenÅ£ia necesară la volan.

      • Un alt element de noutate tehnică este reprezentat de reglarea adaptivă a trenului de rulare „DCC”. Trenul de rulare reglabil este o dotare standard la modelul de vârf al seriei – Passat CC V6 4Motion. Reglarea adaptivă a trenului de rulare este disponibilă cu trei variante diferite. Este esenÅ£ial faptul că sistemul de reglare adaptivă a trenului de rulare îmbunătăţeÅŸte manevrabilitatea. Aceasta deoarece suspensiile sunt adaptate permanent la starea carosabilului ÅŸi la condiÅ£iile de rulare. Totodată, din dotările standard ale modelului de vârf face parte cea mai nouă generaÅ£ie de tracÅ£iune integrală permanentă 4Motion, care a atins un nivel remarcabil de dezvoltare. Rezultatele: o dinamică superioară ÅŸi siguranţă activă optimizată.

      • Un alt element specific tehnologiei de vârf este reprezentat de sistemul de asistenţă la parcare „Park Assist”. Acesta parchează automat modelul Passat CC paralel cu carosabilul, prin simpla apăsare a unui buton. ÃŽn acest caz, ÅŸoferul nu trebuie să mai manevreze volanul, rezumându-se la acÅ£ionarea pedalei de acceleraÅ£ie ÅŸi de frână. ÃŽn mod suplimentar, este disponibil sistemul de control automat al distanÅ£ei ACC, cunoscut de la modelul Passat clasic. La activarea sistemului ACC, modelul Passat CC frânează ÅŸi accelerează în mod automat în limitele de viteză selectate de conducătorul auto (cuprinse între 0 ÅŸi 210 km/h). Cu ajutorul sistemului „Front Assist”, frânele sunt aduse în starea prestabilită, funcÅ£ionând ca un sistem de reducere a distanÅ£ei de oprire („AWV”). De asemenea, sistemul de reducere a distanÅ£ei la frânare „Front Assist” îl avertizează pe conducătorul auto asupra unor situaÅ£ii periculoase prin intermediul unor semnale acustice ÅŸi vizuale. Mai mult decât atât: dacă nu se menÅ£ine o distanţă minimă, în situaÅ£ii extreme sistemul frânează autovehiculul până la oprire. Cu toate acestea, conducătorul auto trebuie să dea dovadă de atenÅ£ia necesară pentru a putea interveni în orice moment.

      • „Lane Assist” – noul sistem de asistenţă pentru menÅ£inerea benzii de rulare al Volkswagen

      • Acest sistem activ de menÅ£inere pe banda de circulaÅ£ie disponibil pentru modelul Passat CC realizează o manevră de redresare imediat ce constată că autovehiculul ar putea părăsi accidental banda de circulaÅ£ie. Este un beneficiu remarcabil din punct de vedere al utilităţii ÅŸi al siguranÅ£ei. ExplicaÅ£ia: aproximativ 14 procente din numărul de accidente cu victime se produc pentru că autovehiculele părăsesc banda de rulare. Sistemul „Lane Assist” contribuie la reducerea numărului de accidente. Åži nu intervine dacă ÅŸoferul acÅ£ionează semnalizatoarele de direcÅ£ie pentru a schimba în mod intenÅ£ionat banda de rulare. Sistemul se activează prin intermediul afiÅŸajului multifuncÅ£ional disponibil pentru modelul Passat CC. Åžoferul selectează sistemul la punctul de meniu „Lane Assist”. Cât timp ÅŸoferul nu dezactivează sistemul, „Lane Assist” se activează începând cu viteza de 65 km/h. „Lane Assist” detectează marcajele benzii de circulaÅ£ie cu ajutorul unei camere de luat vederi din apropierea oglinzii retrovizoare sau a senzorului de ploaie. Nu contează dacă liniile marcajelor sunt întrerupte sau continue, aÅŸa cum este cazul liniei dintre sensurile de mers. „Lane Assist” acÅ£ionează ÅŸi în timpul nopÅ£ii. Sistemul nu este funcÅ£ional dacă nu există marcaje ale carosabilului.

    2 Comments

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *