Celebrităţi din lumea filmului ÅŸi a televiziunii au format echipajele înscrise de Audi Tradition în cea de-a 25-a ediÅ£iei a cursei Mille Miglia ce a avut loc în Italia (17-19 mai 2007). De-a lungul celui mai rapid raliu din lume, destinat maÅŸinilor de epocă, Thomas Gottschalk – gazda emisiunii “Wetted dass?” – au format unul din echipaje împreună cu Ralph Weyler, membru în Consiliul Director AUDI AG, director de marketing ÅŸi vânzări. Cei doi au folosit un model Wanderer W 25 K, construit în 1937.
Într-un automobil de acelaşi fel, actorul Thomas Heinze şi directorul de comunicare Volkswagen, Stephan Grühsem, vor ataca întrecerea cu lungimea de 1.000 mile.
ÃŽn final, Karl-Friedrich Scheufele, fondator ÅŸi director general Chopard – sponsor principal Mille Miglia -, ÅŸi legenda cursei de la Le Mans, Jacky Ickx, au pilotat cel de-al treilea model Wanderer, care a luat parte la competiÅ£ie pentru prima dată. Audi Tradition a avut cinci maÅŸini pe grila de start a întrecerii. Mille Miglia 2007 va fi ÅŸi prima apriÅ£ie în vremurile actuale pentru DKW Sonderklasse F 91, care a scris propria istorie în raliul italian.
ÃŽn 1954, Heinz Meier – originar din Düsseldorf – a dus maÅŸina spre victorie în categoria turismelor cu motor de până la 1.300 centimetri cubi. Atunci, modelul cu trei cilindri – propulsorul avea 900 cmc ÅŸi dezvolta 34 cai-putere – a avut o viteză medie de 104,95 km/h. ÃŽn acelaÅŸi an, automobilul avea să câştige Campionatul European pentru maÅŸini de serie. DKW Monza va bifa cea de-a doua prezenţă la legendara Mille Miglia. Modelul sport DKW a fost lansat pe piaţă în 1956 ÅŸi a stabilit cinci recorduri mondiale în categoria maÅŸinilor cu motor de până la 1.100 centimetri cubi, toate în acelaÅŸi an. Trei modele Wanderer W 25 K vor completa lista maÅŸinilor înscrise de Audi Tradition. Aceste modele roadster fascinante datează din anii ’30s ÅŸi au primit botezul la ultimele două ediÅ£ii Mille Miglia.
Cele 1.000 mile ale clasicului traseu fac legătura între Brescia – via Ferrara – ÅŸi Roma, după care se revine în oraÅŸul de pornire, aflat în nordul Italiei. Mille Miglia nu are nimic în comun cu percepÅ£ia referitoare la raliurile maÅŸinilor de epocă. Cele 375 de echipaje înscrise, care se pot declara norocoase că au fost acceptate la start, au avut la dispoziÅ£ie două zile ÅŸi o probă specială de noapte – cu durata de aproximativ patru ore – pentru a parcurge aproximativ 1.500 kilometri. Åži atât oamenii, cât ÅŸi maÅŸinile sunt puse la grea încercare. NopÅ£ile sunt scurte, pauzele sunt puÅ£ine ÅŸi distanÅ£ate în timp, ritmul este unul ridicat – acestea sunt datele cursei, iar sportivii rulează cu maÅŸini de epocă pentru care luxul – aÅŸa cum îl ÅŸtim în prezent – este ceva de neconceput.
Cele patru inele ale siglei Audi simbolizează mărcile Audi, DKW, Horch şi Wanderer, care au fost unite mai târziu sub numele Auto Union. Auto Union şi NSU, care au fuzionat în 1969, au avut mai multe contribuţii semnificative la dezvoltarea maşinilor. AUDI AG a fost formată din Audi NSU Auto Union AG în 1985. Împreună cu cele două companii tradiţionale Auto Union GmbH şi NSU GmbH, Audi Tradition educă şi prezintă istoria bogată a mărcii Audi. Muzeul Mobil Audi de la Audi Forum Ingolstadt este deschis zilnic, de luni până duminică, între orele 9.00 şi 18.00.
Sursa: Porsche Romania/Scorpion