In perioada 5 -15 mai, prima caravana educationala de filme cu mesaj ecologic Guerilla Verde va porni din Bucuresti si se va opri in cinci alte orase din intreaga tara. Celelalte orase aflate pe traseul caravanei sunt: Focsani (6 mai), Brasov (7 mai), Sighisoara (8-9 mai), Cluj (10-11 mai) si Timisoara (12-13 mai). Exceptand Sighisoara, proiectiile vor fi precedate de conferinte de presa, organizate cu sprijinul primariilor. Accesul in sala este gratuit pentru elevi si studenti. Proiectul este sustinut de Ministerul Mediului, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, cat si de primariile si consiliile locale din orasele aflate pe traseul caravanei.
Astfel, luni 5 mai, incepand cu ora 13.00 la sala ArCuB din Strada Batiste, nr. 14 va putea fi vizionat filmul „Wall-Eâ€. Celelalte filme programate pentru proiectiile din Bucuresti, sunt: „Happy Feetâ€, incepand cu ora 15.30 si „An Inconvenient Truthâ€, incepand cu ora 18.30. ArCuB (Centrul de proiecte culturale al Primariei Municipiului Bucuresti) gazduieste proiectiile din Bucuresti. In celelalte orase proiectiile se vor desfasura in sali in care accesul a fost facilitat prin amabilitatea primariilor si consiliilor locale. Salile in care vor fi gazduite proiectiile sunt: Focsani – aula Liceului Unirea, Brasov – aula din cadrul Universitatii Transilvania, Sighisoara – sala din cadrul Primariei, Cluj – sala Europa din cadrul Casei de Cultura a Studentilor, Timisoara- Filarmonica Banatul. Informatii privind programul proiectiilor si filmele care pot fi vizionate in aceasta caravana pot fi accesate la adresa de web a proiectului www.guerillaverde.ro.
Publicul tinta este reprezentat de tineri (elevi si studenti), care vor avea acces gratuit in salile de proiectie. Prin intermediul concursului EcoPaparazzi, tinerii sunt indemnati sa inregistreze bune si rele practici referitoare la mediul inconjurator, surprinse in comunitatile locale. Cele mai bune fotografii si materiale video din fiecare oras inclus in caravana vor fi premiate cu cate un aparat de fotografiat digital. Regulamentul concursului Ecopaparazzi poate fi accesat la adresa de web a proiectului www.guerillaverde.ro.
„Prin Guerilla Verde ne propunem sa ajutam la stabilirea unei noi forme de dialog cu tanara generatie pe probleme ce tin de protectia mediului. Filmele ce vor fi proiectate in aceasta caravana devin astfel purtatoarele de mesaj iar cu ajutorul ONG-urilor partenere, care vor sustine scurte prezentari inainte de proiectii, vom incerca sa explicam tinerilor ce ar trebui sa faca pentru a ne bucura de natura cat mai mult timp de acum incolo. Aceasta prima editie reprezinta un proiect pilot ce se va repeta in toamna acestui an si in alte orase ale tarii.†declara Nicoleta Talpes, reprezentantul organizatorului.
Filmele care vor fi proiectate in cadrul caravanei sunt programate pe grupe de varsta adecvate publicului: „Ant Bully†si „Happy Feet†(clasele I-VII), „Wall-E†si „Deep Sea†(clasele VIII-XII), „An Inconvenient Truth†si „The 11th Hour†(clasele IX-XII si studenti).
Caravana Guerilla Verde este sponsorizata de catre asociatiile colective Eco Tic (organizatia colectiva de gestionare a deseurilor de echipamente electrice si electronice din domeniul IT&C si al electronicelor de consum) si Environ (organizatia colectiva de management al deseurilor de echipamente electrice si electronice).
ONG-urile Viitor Plus, EcoAssist, Terra Mileniul III, WWF Danube-Carpathian Programme si Salvati Dunarea si Delta. Partenerii sustin Guerilla Verde in mod activ, reprezentantii acestora deplasandu-se impreuna cu caravana in tara.
Partenerii media ai proiectului sunt Realitatea TV, Trilulilu, Zile si Nopti, Cotidianul, Revista Ecologic, Revista Infomediu Europa, ecomagazin.ro, ecosapiens.ro, viatadeliceu.ro, cat si presa locala din orasele aflate pe traseul caravanei.
Guerilla Verde face parte din un proiect mai amplu, numit generic BETI (Better Education Through Innovation), care isi propune sa contribuie la educatia generatiei de maine prin intermediul filmului, prezentat ca parte a tehnologiei digitale si ca metoda alternativa de educatie. Temele ce urmeaza a fi abordate pe parcursul acestui proiect pilot, prin intermediul filmelor, sunt: protectia mediului, sanatate si minoritati.
Despre Media Image Factory
Printre alte proiecte dezvoltate de agentia Media Image Factory se numara organizarea premierei nationale „4 luni, 3 saptamini si 2 zile’, un film de Cristian Mungiu, primul film romanesc distins cu Palme d’Or la Festivalul de Film de la Cannes, in Bucuresti, Iasi, Brasov, Timisoara; organizarea caravanei „4 luni, 3 saptamini si 2 zile’, proiect desfasurat in 15 orase din Romania care a inregistrat 18.000 de spectatori, si lansarea CharityGift.ro, primul magazin online caritabil din Romania prin care un procent (5% – 100%) din valoarea produselor vandute este donat catre o cauza umanitara.
www.imagefactory.ro
www.guerillaverde.ro
Ileana Timofte
Account Manager
Media Image Factory
0722 661 250
(Adresa de email este ascunsa din motive de securitate)
www.imagefactory.ro