Modelul Passat Variant TSI EcoFuel, prezentat ÅŸi el în premieră la Geneva, marchează începutul unei noi ere pentru automobilele alimentate cu gaze naturale. Până acum, autoturismele alimentate cu gaze naturale, deÅŸi ecologice ÅŸi cu consum redus, aveau reputaÅ£ia de a fi „cuminÅ£iâ€Â. Passat contrazice această impresie, datorită motoarelor sale TSI de 110 kW / 150 CP. De asemenea, motorul turbo cu injecÅ£ie directă cu care este echipat noul Passat, proiectat în mod expres pentru a funcÅ£iona cu gaze naturale, consumă maxim 5,2 kg de gaz la suta de kilometri. Modelele Passat ÅŸi Passat Variant TSI EcoFuel vor fi lansate pe piaţă la sfârÅŸitul anului.
Putere maximă cu cel mai mic consum de carburant
Motorul TSI EcoFuel al Passat Variant este conceput pentru a fi bivalent din perspectiva combustibilului utilizat, astfel încât, indiferent dacă funcţionează pe bază de gaz sau benzină, puterea sa este de 150 CP. La turaţii reduse de numai 1500 rpm, motorul poate deja să dezvolte un puternic cuplu de forţe de 220 Nm pe care-l menţine până la un nivel de 4.800 rpm. Şi performanţele la rulare sunt la fel de sportive. Passat Variant accelerează de la 0 km/h la 100 km/h în doar 9,7 secunde. Viteaza sa maximă este de 210 km/h.
La fel de impresionantă este şi seria detaliilor teoretice: cu 22 kg de gaz, stocat în trei rezervoare, sub podeaua portbagajului, şi cu 31 l de benzină, Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel poate parcurge 800 km. Numai cantitatea de gaz ajunge pentru parcurgerea a 420 km.
Caracteristicile interne ale motorului au fost puternic prelucrate
Utilizarea motorului TSI pe post de „arzător†a necesitat modificări profunde ale structurii motorului. Deoarece în timpul funcţionării pe bază de gaz – care diferă de arderea benzinei – combustibilul nu asigură niciun fel de lubrifiere suplimentară, iar presiunile sunt mai mari, supapele, segmenţii de piston şi pistoanele trebuie rigidizate sau ranforsate. În acelaşi timp, dimensiunile turbocompresorului au fost reduse, iar duzele speciale de admisie a gazelor au fost integrate în galeria de admisie. Un modul de control recent dezvoltat comandă reglarea şi comutarea între cele două moduri de funcţionare. Succesul sistemului este evident din moment ce Passat Variant TSI EcoFuel are nu numai un consum redus de carburant, ci este şi foarte ecologic: este unul dintre primele motoare „non-diesel†din lume care întruneşte cerinţele standardului Euro 5 ce va intra în vigoare începând cu septembrie 2009.