LifeStyle

National Geographic Channel: Reparatii de top

O noua serie National Geographic Channel ii poarta pe privitori de pe varful unui turn de racire al unei centrale nucleare pana in camera motoarelor de pe un imens vas de croaziera. O spartura in cupola de presiune a unui avion. O turbina a unei centrale nucleare care trebuie schimbata. Un vas de croaziera are nevoie de un alt motor. Repararea unor cabluri electrice de 500.000 de volti de pe o platforma montata in afara unui elicopter. Aceste reparatii presupun, de obicei, mai mult decat obisnuita banda adeziva. Cand masinarii imense se strica, rezultatul poate fi costisitor, iar reparatiile periculoase. E nevoie de oameni curajosi, profesionisti pentru a le repune in functiune. Alaturi de ei munceste si Sean Riley, un pasionat de inginerie si dependent de adrenalina.

Avand premiera pe 5 noiembrie, de la 21:00, REPARATII DE TOP, noua serie National Geographic Channel din 10 episoade, va poarta in mijlocul celor mai periculoase reparatii imaginabile. Fiecare episod de o ora il urmareste pe Sean Riley in situatii limita, alaturi de unii dintre cei mai mari mecanici ai lumii, aratandu-le privitorilor cum decurg aceste reparatii complexe.

Un instalator profesionist cu o pasiune pentru aventura, Riley nu se teme sa imbrace un costum de protectie sau sa se lege de un cablu de inalta tensiune pentru a rezolva problema. A vazut multe la viata lui si de fiecare data trebuie sa demonstreze echipei ca stie ce face. De obicei ia repede decizia, iar in secunda urmatoare isi pune la treaba abilitatile ingineresti pentru a-i ajuta pe experti sa rezolve probleme de proportii uriase. Fie ca penduleaza in aer, atarnand de o franghie, la inaltimi de sute de metri, fie ca se scufunda aproape de propulsoarele unui vas de constructie, Riley ii poarta pe telespectatori in mijlocul minunilor industriei grele si le arata ce se intampla atunci cand lucrurile nu merg chiar conform planului.

REPARATII DE TOP: Interventii la adancime – miercuri, 19 noiembrie, 21:00
Balder este cel mai mare vas din Golful Mexic, imens in comparatie cu cateva dintre petrolierele ce navigheaza pe aceste ape. Sean Riley a fost invitat la bordul masivului vas de constructii pentru a fi martor la scoaterea unuia dintre mega-propulsoarele vasului, cu o greutate de 38 de tone, cunoscuta sub denumirea de elice de manevra. Balder este prea mare pentru majoritatea porturilor lumii, motiv pentru care reparatia trebuie sa aiba loc in mijlocul oceanului. Singura modalitate de a scoate elicea de manevra este de a o rasturna din corpul imens al navei. Este o procedura complicata si periculoasa care necesita scafandri si o barca pentru scufundari, un vinci si macaragii plus o barja care sa serveasca drept ponton in timpul schimbarii. La suprafata, in mijlocul oceanului, cu valuri, vant si ploaie, lucrurile se pot complica, in timp ce la adancime cea mai mica greseala poate fi fatala. La un moment dat, vehiculul controlat teleghidat, care-i ajuta pe membrii echipei sa vada sub apa in timpul operatiunii, se rastoarna de pe pozitia sa inalta intre doua scufundari si pluteste indepartandu-se in timp ce echipa incearca sa-l recupereze. Vizibilitatea este scazuta, iar scufundarea sub o constructie masiva plutitoare devine extrem de periculoasa. Sunt Riley si echipa capabili sa lupte cu forta naturii si sa duca la bun sfarsit reparatia?

REPARATII DE TOP: Centrale nucleare – miercuri, 26 noiembrie, 21:00
Sean Riley isi pune costumul de protectie si intra in zona cu radiatii pentru o reparatie de proportii, inlocuind un motor cu aburi dintr-o centrala nucleara cu scopul de a-i imbunatati capacitatea de a produce energie. Demontarea unui motor urias si apoi remontarea lui e o munca destul de grea in mod obisnuit, dar cand exista si riscul dat de prezenta unor particule radioactive in interior, “greu” e putin spus. Riley se intalneste cu muncitorii ce se lupta cu zavoarele enorme ale motorului, fiecare cantarind peste 27 kg. Dar asta nu e cine stie ce. Pericolul real apare atunci cand carcasa exterioara uriasa este ridicata si se expun la radiatii. Riley si echipa trec prin sesiuni de pregatire intense pentru a invata cum sa foloseasca echipamentul de specialitate care-i protejeaza de particulele radioactive. Cand vine momentul sa fie asamblate toate piesele, noul motor de 75 de tone trebuie coborat intr-un spatiu ingust care nu lasa practic niciun pic de spatiu gol. Daca este deteriorat sau avariat pe parcurs, nu poti merge la magazin pentru a cumpara unul nou…

Intre alte misiuni de reparatie prezentate in aceasta serie se numara curatarea unei lentile de 20 tone ce nu poate fi inlocuita, apartinand telescopului unui observator din desertul chilian si schimbarea unei valve la Conducta Alaska.

Reparatii de top este produs de National Geographic Television pentru National Geographic Channels International. Rob Kerr este producator senior al seriei si scenarist pentru National Geographic Television, iar John Mernit este producator executiv. Sydney Suissa este vicepresedinte executiv de continut pentru National Geographic Channels International.

National Geographic Channels International (NGCI) invita telespectatorii sa regandeasca modul in care vad televiziunea – si lumea – prin programe inteligente si inovative. Companie detinuta de National Geographic Television (NGT) si FOX Entertainment Group, NGCI contribuie la misiunea Societatii National Geographic de a explora, conserva si educa.

La nivel global, National Geographic Channel (inclusiv NGC U.S. care este o companie joint-venture intre NGT si Fox Cable Networks Group) este disponibil in peste 270 milioane de case, in 166 de tari, 34 limbi.

http://www.natgeotv.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *