Dupa finalizarea campaniei de recoltare, Murfatlar Romania anunta o productie record de vin, din recolta anului 2009, in crestere cu 37% fata de anul trecut. Productia de vin din 2008 care se ridica la 22 de milioane de litri de vin, va avea un salt semnificativ in 2009, cand se vor produce 30 de milioane de litri de vin, dintre care 9 milioane de litri de vin rosu si 21 de milioane de litri de vin alb.
Podgoria Murfatlar se afla in cea mai calduroasa zona din Romania si acest lucru determina o recolta foarte buna an de an. Temperaturile au fost ideale pentru vie anul acesta, reflectandu-se atat in cantitate cat si in calitatea vinurilor ce vor purta pe eticheta anul 2009. Vinurile rosii vor avea o calitate cu totul speciala, estimandu-se varfuri si pe vinurie albe.
Recordul a putut fi realizat datorita strategiei pe termen lung aplicat in toate palierele de productie, pe care compania o aplica in mod coerent si sustinut. Murfatlar se afla in cel de-al doilea an cand culege roadele procesului de rentinerire a viei, inceput in urma cu patru ani. Programul de reconversie, care a vizat soiuri rosii, Feteasca Neagra, Pinot Noir Si Merlot, aduce cu sine o creStere semnificativa a recoltei medii la hectar si un plus valoare in calitate, investitiile ridicandu-se doar in 2007 si 2008 la 4,1 milioane de euro, destinati replantarii a 335 ha de vita de vie. Programul de reconversie poate fi accesat pana in 2014. Murfatlar continua accesarea acestuia pana la final. Se intentioneaza replantarea a circa 60% din suprafata actuala. In primavara acestui an s-a efectuat plantarea a circa 175 hectare, cu un cost aferent de aproximativ 2,8 milioane de euro.
Concomitent cu investitiile din sectorul viticol, anul 2009 reprezinta finalizarea procesului de marire a capacitatii de fermentare si stocaj a vinurilor la temperatura controlata in rezervoare de inox. La finalul investitiei, cu o valoare de circa 2,2 milioane de euro, capacitatea se va mari cu 9,4 milioane de litri, atingand o capacitate totala de 42,5 milioane de litri.
Pe langa aceste investitii strict legate de productie, Murfatlar a avut grija si de turismul viti-vinicol din podgorie, relansand anul acesta Restaurantul Crama Murfatlar. Trecand printr-un proces de reamenajare radicala in valoarea de 300.000 euro, crama este locul cel mai inalt al podgoriei, unde frumusetea peisajului, preparatele specifice si degustarea de vinuri se imbina in mod desavarsit pentru calatorul care descopera Dobrogea.
Murfatlar Romania este liderul incontestabil al pietei autohtone de vin, detasandu-se categoric de ceilalti producatori prin sumele cele mai mari investite in tehnologie, prin numarul de branduri lansate si prin investitiile facute in studii de piata si promovare. Ultimele studii de piata realizate impreuna cu MEMRB arata ca Murfatlar este lider atat valoric cat si cantitativ al pietei totale de vin, inclusiv al segmentului de 0.75l. Cota de piata cantitativa a Murfatlar a crescut cu 3 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului trecut, fiind producatorul cu cea mai mare crestere din industrie. Cu ajutorul planurilor de sfarsit de an, Murfatlar Romania va depasi cu siguranta cifra de afaceri de anul trecut, respectiv 170 de mil lei.
Murfatlar Romania administreaza in prezent aproximativ 3000 hectare, reprezentnd cea mai mare suprafata cultivabila de vita de viea din Romania, apartinnd unui singur producator. Binecuvantata cu unul din cele mai potrivite amplasamente naturale, Podgoria Murfatlar este asezata in sud-est-ul Romaniei, intre Dunare si Marea Neagra, in centrul Podisului Dobrogei. Conditiile de complex natural ale zonei, si in special solurile, sunt asemanatoare cu cele intalnite in regiunea Bordeaux din Franta.
otilia.dumitrescu@next.advertising.ro
http://www.murfatlar.com