Odată cu prezentarea noului Lotus Exige S, și-a făcut apariția oficială și versiunea de raliuri derivată din modelul de serie: Lotus Exige R-GT.
Propulsat de același motor 3.5 litri V6 VVI-i DOHC pe care-l găsim pe noul Exige S, R-GT vine cu modificări la cutia de viteze și la restrictoarele motorului (34 mm, puterea fiind redusă la 300 CP), fiind o adevărată mașină de curse, în acord cu noul regulament FIA. De asemenea, modelul va primi balast, pentru a corespunde greutății minime acategoriei (1,200 kg).
Pentru început, Lotus va intra în Raliuri în parteneriat cu echipe private, așa cum a făcut-o la Le Mans sau în IndyCar în acest an.
Lucian Șonea, director de Marketing al Forza Rossa, reprezentantul oficial Lotus în România: «Lotus acordă o atenție deosebită competițiilor. Dezvoltarea modelelor de serie se inspiră mult din condițiile extreme la care componentele mecanice, sașiul, motorul și cutia de viteze sunt supuse în timpul unei curse. De altfel, s-a lucrat în paralel la dezvoltarea noului R-GT și la noul Exige S de stradă. Prin revenirea în Campionatul Mondial de Raliuri, Lotus dorește să demonstreze cât de agile și de rapide pot fi automobilele nu numai pe circuit dar și în orice condiții de drum. În raliuri întâlnim drumuri specifice, denivelate, cu multe capcane, la care pilotul trebuie în permanență să improvizeze, să se adapteze și să aibă o încredere totală în mașină. Exige ar fi ideală atât pentru drumurile cât și pentru competițiile din România.»
În acest an se împlinesc 30 de ani de la titlul Mondial obținut în Raliuri de către Lotus – în 1981 cu echipa Talbot Sunbeam Lotus. Lotus Exige R-GT își va face debutul cu ocazia Raliului Monte Carlo, la sfârșitul lunii ianuarie în 2012 și va concura apoi în etapele de asfalt din Campionatul FIA la categoria GT: San Remo și Tour de Corse.
În România Lotus Exige S și Lotus Exige R-GT se pot achiziționa de la Forza Rossa, reprezentantul oficial Lotus.