LG urmăreşte prima poziţie în Europa pe segmentul de maşini de spălat şi frigidere până în 2015. Compania își bazează strategia pe noile produse inteligente. Zoung-ha Lee, CEO al Companiei Home Appliances a LG Electronics, a anunţat la Berlin intenţia companiei de a creşte cota de piaţă cu 13% (pe baza volumului de vânzări) pe segmentul de maşini de spălat şi cu 12.5% pe segmentul de frigidere (pe baza volumului de vânzări, excluzând frigiderele încorporate) în regiune, în următorii patru ani.
Electrocasnice LG
Un element cheie din strategia LG este consolidarea imaginii companiei ca un brand premium prin gama de produse electroncasnice inteligente. Punctele forte ale produselor LG sunt consumul redus de energie şi valoarea adăugată oferită consumatorilor. Aceste beneficii se datorează soluţiilor inteligente LG, denumite Smart ThinQ, care includ Smart Manager, Smart Diagnosis, Smart Access, Smart Adapt şi Smart Grid.
Smart Manager face un inventar al alimentelor din frigider. Funcţia LG Smart Diagnosis oferă suport rapid din partea reprezentanţilor de servicii pentru clienţi pentru rezolvarea eficientă a problemelor tehnice. Smart Access permite consumatorilor să coordoneze electrocasnicele prin dispozitive mobile precum smartphone-urile. Smart Adapt recomandă reţete de gătit sau moduri de spălare adaptate nevoilor consumatorilor. Smart Grid permite consumatorilor să reducă cheltuielile de energie prin reducerea automată a consumului în timpul orelor de vârf, fără a fi nevoie o intervenţie personală.
LG va lansa în Europa gama de produse electrocasnice începând cu frigiderele inteligente, în Marea Britanie până la sfârşitul anului în curs. Ulterior, va fi introdusă gama de maşini de spălat inteligente, cuptoare şi aspiratoare inteligente. LG Styler, unitatea de depozitare a hainelor, va fi lansat în lanţurile de retail europene.
Strategie europeană
Compania urmăreşte să îşi consolideze poziţia pe piaţa din Europa pe segmentul de electrocasnice încorporate prin colaborarea la un alt nivel cu partenerii de distribuţie şi prin introducerea unei game localizate de produse în pieţele strategice din Europa precum Franţa, Spania, Italia şi Germania.
Ca urmare a strategiei dezvoltate, LG şi-a extins operaţiunile de producţie din Europa. Fabrica LG din Varşovia, Polonia, îşi va tripla producţia de frigidere, de la 300,000 de unităţi anual în prezent la un milion de unităţi. Noua linie de producţie de maşini de spălat din Polonia are de asemenea ca obiectiv de producţie un milion de unităţi pe an.
Până în 2015, LG estimează o investiţie de 34 milioane USD pentru a-şi extinde facilităţile de producţie din Europa.
„Toate aceste investiţii au ca scop să răspundă cererilor de piaţă la nivel european, mai devreme decât mai târziu,” a afirmat dl. Lee. „O mare parte din produsele livrate pe piaţa europeană vor fi produse în Europa într-un procent mai mare decât în Coreea şi China.”