LG Electronics anunţă reducerea cu succes a unei cantităţi de 2.1 milioane de tone de emisii de gaze cu efect de seră în prima jumătate a anului 2009, dintre care două milioane de tone printr-o utilizare mai eficientă a energiei şi 100,000 de tone prin îmbunătăţirea proceselor de producţie. Per ansamblu, LG a înregistrat o reducere de 7 şi de 5 procente, respectiv a emisiilor de gaze cu efect de seră din procesul de producţie şi respectiv cel de dezvoltare al produselor atât în fabricile din Coreea, cât şi în fabricile din întreaga lume.
Impactul asupra mediului prin reducerea emisiilor cu 2.1 milioane de tone este echivalent cu plantarea a 700 de milioane de puieţi de brazi, suficient cât să acopere o arie de 4 ori mai mare decât suprafaţa capitalei Coreei, Seul(605 km2).
La începutul acestui an, LG şi-a luat angajamentul de a reduce anual 150,000 de tone de emisii de gaze cu efect de seră care sunt create în mod normal în timpul proceselor de producţie şi 30 de milioane de tone generate prin utilizarea produselor până în anul 2020. Prezentul anunţ este primul raport după anunţarea planurilor companiei şi dovedeşte că LG va reuşi să-şi onoreze angajamentul de responsabilitate faţă de mediu şi dezvoltare durabilă.
Activităţile întreprinse de companie precum îmbunătăţirea fabricilor, procesele de producţie inovative, tehnologiile de ultimă generaţie incluse în procesul de producţie, utilizarea în mod eficient a energiei şi reducerea deşeurilor, au contribuit semnificativ la reducerea emisiilor care generează efectul de seră.
De la Producţie la Produs: Atenţie la detalii pe toata durata ciclului de viaţă
De la începutul anului, fabrica LG din oraşul coreean Pyongtaek şi-a redus factura la electricitate prin utilizarea unui sistem de reciclare şi răcire a aerului exterior care permite răcirea temperaturii din interior. Tehnologia capabilă să recicleze deşeurile termice este introdusă în toate fabricile LG. În plus, LG utilizează din ce în ce mai des apă industrială pentru a nu mai folosi sursa de apă potabilă a oraşului.
Până în 2012, LG intenţionează să reducă cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră generată de produsele sale cu până la 15 procente comparativ cu 2007 prin utilizarea într-un mod mai eficient a energiei consumate de principalele sale produse. Consumul de energie a fost redus la maşinile de spălat prin tehnologia motorului electric Direct Drive, tehnologie patentată LG. Maşinile de spălat LG sunt primul tip de masini de spalat ce au obtinut certificare CO2 de la Ministerul de Mediu Coreean. Sistemele de climatizare care utilizează energia geotermală şi tehnologia de răcire a apei au fost extrem de bine primite şi apreciate chiar de la introducerea lor pe piaţă. Încărcătoarele pentru terminalele mobile care consumă foarte puţină energie în modul standby se află momentan în proces de dezvoltare. Noile generaţii de televizoare şi monitoare LG sunt din ce în ce mai eficiente din punct de vedere energetic prin inovaţii precum tehnologia LED backlight şi desing-ul îmbunătăţit.
In India, LG a anunÅ£at noi sisteme de refrigerare eficiente ca fiind baza unui mecanism de dezvoltare responsabilă a business-ului, pentru care compania a primit recunoaÅŸterea din partea NaÅ£iunilor Unite pentru contribuÅ£ia la reducerea consumului de energie. Această recunoaÅŸtere este oferită companiilor care contribuie la un consum responsabil de energie în ţările în curs de dezvoltare.Â
Politicile LG referitoare la mediu se aplică tuturor proceselor pe întreaga durată a ciclului de viaţă a unui produs, ce include colectarea materiei prime, producţia, logistica, funcţionalitatea şi deşeurile. LG a interzis utilizarea materialelor toxice şi compania a realizat un audit ce a vizat gazele cu efect de seră generate în fabricile LG din Coreea, iar în prezent, compania măsoară cantitatea de emisii în peste 32 de fabrici LG din întreaga lume. LG Electronics este prima companie coreeană producatoare de echipamente electronice care primeşte un certificat internaţional pentru realizarea auditului gazelor cu efect de seră. Totodată, compania a primit aprecieri şi o serie de evaluari pozitive de la lanţurile de retail din întreaga lume precum France’s Fnac pentru managementul de CO2 pe întreaga durată a ciclului de viaţă.
Intiţiativa întregii companii LG
LG lansează un program educaÅ£ional intern în luna septembrie 2009 pentru a informa angajaÅ£ii LG despre schimbările climaterice ÅŸi pentru a creÅŸte numărul de participanÅ£i voluntari la iniÅ£iativele companiei de reducere a carbonului. Åžeful Departamentului de Tehnologie a LG, domnul Woo Paik susÅ£ine că realizarea unui plan de dezvoltarea a competitivităţii energetice reprezintă o prioritate pentru companie. “Nu trebuie să fim restricÅ£ionaÅ£i de obiceiurile pre-existente – trebuie să urgentăm dezvoltarea noilor tehnologii prin care se reduce consumul de energieâ€, a afirmat domnul Paik în timpul întâlnirii Comitetului Eco-Design LG, luna trecută. Planul de utilizare eficientă a energiei a fost prezentat în acelaÅŸi timp de către echipa de cercetare LG.
Comitetul Eco-Design format din experţi în mediu, se reuneşte de două ori pe an. Membrii acestuia se concentrează pe dezvoltarea de produse ecologice şi extrem de funcţionale, reducerea emisiilor de CO2 şi dezvoltarea ambalajelor ecologice, alături de alte iniţiative.