În Nagasaki, Japonia, se va deschide în această vară primul hotel cu personal format în totalitate din roboţi. Aceşti roboţi nu îţi vor curăţa doar camera şi vor strânge rufele. Ei te vor verifica, se vor ocupa de rezervările la cină, vor imita comportamentul uman şi vor vorbi în patru limbi diferite. Comisioanele după-amiezii tale de duminică ar putea rezulta cu achiziţionarea unui robot multi funcţional, un real ajutor în casă ce îţi pregăteşte copiii pentru şcoală sau se vor ocupa de un părinte bolnav. Dacă este o decizie bună sau rea, asta este întrebarea pe care ”Humans” vrea să o exploreze.
Nu este vorba dacă această tehnologie este capabilă; este vorba despre impactul pe care acestă tehnologie avansată o va avea asupra populaţiei umane. Oare acestă nouă abordare a vieţii va fi benefică sau în detrimentul rasei umane¬? Şi ce vom deveni noi atunci când această tehnologie va veni?
Având locaţia în suburbiile Londrei, ”Humans” are acţiunea într-un prezent paralel, în care cel mai nou accesoriu pentru orice familie modernă şi mult prea ocupată, este un Synth – un servitor robot de ultimă generaţie, ce arată straniu de similar cu echivalentul uman. În centrul celor patru poveşti concurente explorate de-a lungul seriei, este viciata dar iubita familie Hawkins.
Joe Hawkins (Tom Goodman-Hill) ia decizia de a cumpăra un Synth. Relaţia cu soţia sa Laura (Katherine Parkinson) devine din ce în ce mai distantă şi astfel consideră că apariţia unui asemenea robot servitor, le va oferi timpul de care au atâta nevoie pentru a redeveni cuplul şi familia care erau odată. Noul Synth al familiei Hawkins, Anita (Gemma Chan), are un succes rapid şi deodată haosul din casa lor se transformă intr-o oază curată, ordonată şi liniştită. Având ezitări, Laura cedează în faţa cerinţelor familiei dar curând realizează că ceva este diferit la Anita. Ceva nu este în regulă.
Alţii însă au abandonat demult orice scepticism şi au acceptat cu braţele deschise roboţii Synth în familiile lor. Widower George Millican (William Hurt) a dezvoltat o relaţie foarte apropiată cu al său învechit Synth, Odi (Will Tudor), pe care îl tratează mai mult ca pe un fiu decât ca pe o maşinărie. Atunci când Odi începe să se defecteze , Serviciul Naţional de Sănătate îl înlocuieşte forţat cu un nou model mai în vârstă, Vera (Rebecca Front) şi George trebuie să ascundă relaţia stânsă dintre el şi Odi sau riscă să-l piardă autorităţilor. Între timp, un tânăr pe nume Leo (Colin Morgan) şi al său Synth, Max (Ivanno Jeremiah), încearcă cu disperare să găsească pe cineva din trecutul lui Leo. Dar cine este şi de ce? Şi de ce Max pare să nu fie un Synth obişnuit? Pe urmele lor se află un om misterios numit Hobb (Danny Webb), care este hotărât să descopere un secret înainte ca acesta să distrugă umanitatea aşa cum o ştim. În sfârşit, D.S. Peter Drummond (Neil Maskell) lucrează pentru Grupul Operativ de Tehnologii Speciale, rezolvând disputele legate de Synth, pentru a scăpa de frustrarea faţă de impecabilul terapeut sintetic al soţiei sale. Pete îşi petrece majoritatea timpului completând hârtii şi rezolvând incidente mărunte, pentru că un Synth rareori se defectează, până când într-o zi, investighează un caz ce sfidează orice posibilitate.
”Humans” explorează impactul emoţional ce are loc între oameni şi maşinării atunci când limitele devin destul de neclare.