Miercuri, la ora 23.59, s-au închis urnele de vot în cadrul competiţiei de parodiat reclame, Grand Spoof oferită de Ciuc Premium. În urma voturilor online, Premiul Publicului îi revine spoof-ului cu 3.534 de voturi: “Ceapă naturală de la ţară” de Cătălin Bugean, care în urma notelor date de juriul competiţiei este şi câstigătorul locului I al Premiului oferit de Juriu.
Specialiştii în comunicare care au format juriul din acest an sunt: Laurenţiu Semeniuc (Senior Strategic Planner, 23 Communication Ideas); Sergiu Floroaia (One-liner Comedian); Patrick de Hillerin (Ziarist Caţavencii, membru al echipei Happyfish, câştigătoare la Grand Spoof 2009); Tudor Botezatu (realizator spoof “Budai Beer”, locul 2 la Grand Spoof 2009); Horia Hotăran (Project Manager, Blue Idea) şi Gabriela Gălăţanu (Group Brand Manager, Heineken România).
Spoof-ul care i-a adus lui Cătălin Bugean cele două premii ale competiţiei parodiază o reclamă din ultima campanie Snickers – “Nu eşti tu când ţi-e foame” privită dintr-o altă perspectivă.
Locul 2 conform juriului a fost ocupat de NU-I MARK, înscris de Ştefan Dinu, iar pe locurile trei s-au clasat 4 spoof-uri cu acelaşi punctaj: Ce e asta, înscris de Dan Stoian, Laurenţiu Gligor, Ştefan Stancuna; Spoof “Covalact de Ţară” de Adrian Mlesnite, Bianca Drămnescu, Mirela Pîrvu, Teodora Anchidin; Salvaţi Specia Spontană de Nica-Cioponea Alexandru Radu şi Nu-ţi scoate dinţii pentru Roşia Montană de Daniel Moisescu, Paul Berenstain, Claudiu Bajenaru, Anca Ciuta.
Aceste spoof-uri împreună cu lucrările aflate în Top 10 în clasamentul juriului, inclusiv lucrările aflate în Top 10 vot online, vor face parte din proiecţia de joi, 16 august, în cadrul evenimentului de publicitate neconvenţională ADfel. Vedeţi clasamentul final pe The Creator.
Despre ADfel
ADfel este un eveniment organizat de IQads şi 24FUN care oferă în fiecare an o săptămână în care publicul trăieşte experienţe inedite în jurul brandurilor. ADfel a ajuns la a şaptea ediţie şi va avea loc în perioada 13-19 august la Fabrica.
Ce este un spoof?
Un spoof, în cadrul acestei competiţii, este definit ca o parodie ce face referire la o reclamă cunoscută, folosindu-se de notorietatea acesteia pentru a servi unei alte mărci, adesea inventate, sau pentru a realiza o simplă parodie. Cu toate acestea, spoof-ul nu este plagiat sau reclamă comparativă (ilegală în Romania), ci recreează în mod original elemente care amintesc de reclama iniţială, pentru a le reinterpreta şi pentru a crea un nou sens.