Concerte, Evenimente

Festivalul George Enescu 2013

România începe promovarea Festivalului şi a Concursului Internaţional „George Enescu” – ediția 2013, un proiect ambițios, care urmărește atât consolidarea recunoașterii interne și internaționale a evenimentului în rândul publicului de specialitate și al iubitorilor muzicii clasice, cât și dezvoltarea sa ca brand cultural de țară.

Ediția din 2013, a XXI-a de la înființare (1958), se va desfășura în perioada 1-28 septembrie și va găzdui peste 150 de evenimente, dintre care: 6 concerte de muzică românească; 14 recitaluri şi concerte camerale; 14 mari orchestre cu 28 de concerte; 21 de ansambluri orchestrale şi camerale; 8 concerte “Enescu şi contemporanii săi”; 4 spectacole de operă; 2 spectacole de balet; 48 de concerte în cadrul concursului internațional; manifestări în Piața Festivalului timp de 21 de zile; expoziţii de artă plastică; Simpozionul de muzicologie.

Au confirmat deja participarea unele din cele mai renumite formații din lume, printre care: Royal Concertgebouw Amsterdam / Maris Jansons, Staatskapelle Berlin / Daniel Barenboim, Orchestra dell’Accademia Santa Cecilia di Roma / Antonio Pappano, Orchestre de Paris / Näme Järvi, London Philharmonic Orchestra / Vladimir Jurowski, Pittsburg Symphony Orchestra, Radio Berlin / Marek Janovski ( cu prezentarea tetralogiei Wagneriene ), Royal Stockholm / Sakari Oramo, Münchener Philharmoniker / Symion Bychkov, Saint Martin in the Fields / Sir Nevil Marriner, Evgeny Kissin, Muray Perahia, Pinchas Zuckermann, Orchestra Națională Rusă / Michail Pletnev, Fazil Say, Turls Mörk. Alături de aceștia vor performa artiştii şi formațiile din România : Horia Andreescu, Cristian Mandeal, Filarmonica “George Enescu”, Filarmonicile din Cluj, Iaşi şi Timişoara, Opera Națională Bucureşti, Orchestra Națională de Tineret şi mulți alții.

Vor continuaconcerteledin seria “Enescu şi contemporanii săi”, cu lucrări camerale interpretate de tineri solişti şi ansambluri de renume internaţional; concertele “Mari orchestre internaţionale” şi “Recitaluri şi concerte camerale”. Având în vedere succesul ultimei ediții, va fi continuată seria dedicată muzicii contemporane,“Muzica secolului XXI”, ce va reuni lucrările unor compozitori contemporani români şi străini. Lucrările vor fi prezentate de formaţii şi solişti din România şi din străinătate. Ca şi în ediția 2011, va fi organizat un workshop al tinerilor compozitori, masteranzi şi doctoranzi ai universităților de profil din țară.

Concursul internațional a fost extins cu o nouă secțiune, în urma discuțiilor avute cu specialiştii şi cu participanții. Cele cinci secțiuni ale competiției – canto (Voci Wagneriene), pian, vioară, violoncel şi compoziţie – se vor desfășura între 1 şi 27 septembrie 2013, decalat, astfel încât să permită participarea publicului și a orchestrelor acompaniatoare la un nivel de calitate conform standardelor internaționale.

La București, spectacolele se vor desfăşura în cinci locații: Sala Mare a Palatului, Ateneul Român, Opera Naţională din Bucureşti, Aula Muzeului Naţional de Artă, Sala “Mihail Jora” a Societăţii Române de Radiodifuziune şi în Piaţa Festivalului. Vor fi organizate peste 30 de concerte în țară, la Arad, Bacău, Braşov, Cluj, Craiova, Dorohoi, Iaşi, Oradea, Sibiu şi Timişoara.

Pe lângă concerte, Festivalul va găzdui și alte activități culturale:

  • Simpozionul de muzicologie, organizat de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România în perioada 12 – 25 septembrie 2013.

  • Expozițiile de artă plastică „E-Bienale”, organizate în colaborare cu Muzeul Național de Artă şi cu Universitatea de Arte Bucureşti, vor reuni artiştii consacrați cu tinerii studenți ai Universității Naționale de Arte din capitală, într-un tablou armonios, în care toți sunt parteneri egali într-un dialog interesant şi incitant.

Festivalul George Enescu ca brand cultural de țară

Organizatorii își propun să consolideze eforturile demarate in 2011 pentru poziționarea Festivalului ca brand cultural de țară, în condițiile în care cultura poate spune o poveste care să genereze atât solidaritatea opiniei publice interne, cât și interesul și încrederea audiențelor din străinătate, de specialitate, sau din cadrul publicului larg. În acest scop, într-o primă etapă va fi demarată o campanie de comunicare externă, prin care vor fi difuzate clipul de promovare a Festivalului de către televiziunile partenere (CNN – din 29 octombrie şi Euronews – din 1 noiembrie), programul evenimentului și informații relevante despre Festival. În etapa următoare, în paralel cu promovarea externă, va începe și campania de comunicare internă.

Programul de mediatizare internă şi internațională, de confirmare şi susținere a brandului de țară, va fi realizat în colaborare cu Coproducătorii Festivalului (Societatea Română de Radiodifuziune, Societatea Română de Televiziune şi Primăria Municipiului Bucureşti), cu reprezentanți ai unor trusturi media importante (Antena 3 , România TV), ai unor publicații importante (Jurnalul Național, România Liberă, Hotnews.ro, Flacăra, Q Magazin etc ), de partenerii media externi (CNN, Euronews, Mezzo, Rfi, Deutsche Welle) şi de reprezentanții PR ai Festivalului din Franța, Germania, Italia şi Marea Britanie. În România, OMA VISION va dezvolta și va coordona, ca partener, implementarea strategiei de comunicare a Festivalului George Enescu 2013, având ca obiectiv consolidarea evenimentului ca brand cultural de țară. Identitatea vizuală va fi realizată în continuare de echipa de la Eroii de Joi, care a făcut și rebrandingul festivalului în 2011.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *