Marca “3d-experience” apartine firmei VIREAL, specializata in tehnologii stereoscopice 3d si de realitate virtuala si reprezinta un concept original de configurare si implementare al unui cinematograf in tehnologie stereoscopica 3d, “low-cost”. … Marca este relativ recenta, VIREAL deschizand in 5 decembrie 2008 in Craiova primul cinema 3d-experience, un proiect pilot, pentru exemplificarea si evaluarea performantelor tehnice si economice.
Piata cinematografelor 3d este la inceput, nu numai in Romania ci in intreaga lume, tehnolgiile de realizare si difuzare pentru filmele 3d, impunand de-abia in ultimii ani, astfel de proiecte si implementari. In afara cinema-ului “3d-experience” mai exista in Romania implementate in 2008-2009, doar 4 proiecte similare ( 2 in Bucuresti, 1 la Cluj, in mall-uri si unul la Bran ), cu investitii mult mai mari, intre 300.000 EUR si 1,5 milioane EUR. Tehnologia de ultima ora Texas Instruments implementata in proiectorul DLP 3d HD – DepthQ, a permis inlocuirea sistemelor de 2 proiectoare, cu unul singur, cu pastrarea performantelor si o importanta reducere de pret.
Investitie globala intr-o franciza 3d-experience este de 39.500 Euro, TVA inclus. Sunt posibile 2 variante: investitie realizata de francizor sau investitie realizata de beneficiar. “Unul dintre avantajele francizei il reprezinta investitia de numai 39.500 EUR (TVA inclus) comparativ cu alte solutii similare care incep de la 150.000 EUR si un timp de implementare de numai 1 luna, conceputul 3D-experience CINEMA este accesibil, atractiv si relativ usor de implementat in orice locatie cu o suprafata de 50-150 m2.”, declara dl. Emil Ionescu, director geneneral franciza, pentru Observatorul Francizei Romania. Transferul de know-how privind proiectarea, implementarea si exploatarea ‘3d-experience’ se realizeza in timp scurt, 1-3 zile si poate fi realizat cu usurinta. Asta pentru ca 3d-experience a fost conceput astfel incat sa poata fi operabil fara cunostiinte speciale in domeniu, sau care sa necesite perioade indelungate de training. Practic in 1-3 zile, orice poate intelege si poate fi pe deplin pregatit pentru derularea proiectului.
Locatiile avute in vedere pentru francizare vizeaza indeosebi: statiuni turistice , in special montane, pentru un flux de vizitatori noi, relativ constant pe tot timpul anului; parcuri de distractii ,pentru difuzare preponderent de filme cu efecte 3d condensate in timp scurt; muzee, centre expozitionale, centre educationale, pentru difuzare preponderent de filme 3d documentare, orase cu peste 100000-150000 de locuitori, pentru difuzarea tuturor categoriilor de filme 3d. Pretul de vizionare este adaptat la conditiile din Romania. Desi costul licentelor de difuzare pentru filmele actuale este ridicat ( intre 2.000 si 80.000 EUR / film ) si pretul mondial in cinematografe 3d este cuprins intre 10 si 30 EUR, conceputul 3D-experience CINEMA permite practicarea unor preturi cuprinse intre 2,5 si 5 EUR.
Franciza “3d-experience” ofera potentialilor investitori interesati : furnizarea echipamentelor pentru implementare ; proiectarea si configurarea cinema-ului 3d ; furnizarea licentelor pentru difuzarea filmelor 3d ; conversia filmelor in formatul necesar redarii ; titrarea filmelor in limba romana ; furnizarea consumabilelor necesare ; know-how pentru implementare, functionare si exploatare ; asigurarea mentenantei.
Trendul actual in cinematografia si televiziunea mondiala este trecerea la vizualizarea 3d. In urmatorii 10 ani Hollywood-ul anunta ca majoritatea filmelor produse vor avea si o varianta 3d. Trei ar fi avantajele investitiei in franciza noastra : abordarea unui conceput nou, care de abia de acum incepe sa se dezvolte cu adevarat, obtinerea de profituri pentru grade de incarcare a cinema-ului intre 8% si 35% in functie de numarul de locuri (25-100) si activarea intr-un domeniu hi-tech. Puteti completa o fisa de candidat la franciza pe www.observatorulfrancizei.ro !
http://www.observatorulfrancizei.ro