LifeStyle

Capcane la supermarket

Analizând strategiile pe care marile magazine le folosesc pentru a-şi determina clienţii să cumpere cât mai multe produse, specialiştii au ajuns la concluzia că nimic nu se face la întâmplare. De la amenajarea magazinului, aşezarea produselor pe raft, preţuri, oferte speciale sau campanii publicitare, totul este menit să ne convingă să avem o notă cât mai consistentă de achitat la casă.

Printre metodele folosite de comercianţii pentru a ridica „vânzările” până la cer se numără:

* căruciorul – indiferent ce vrem să cumpărăm, nu putem intra fără acest obiect – nefiresc de mare, tocmai pentru a ne determina să cumpărăm cât mai mult;

* produsele esenţiale – pâine, carne, lactate – se află în spatele magazinului, clientul fiind pus în situaţia de a traversa tot magazinul pentru a cumpăra o pâine, de exemplu, sporind şansele de a „agăţa” şi altceva, din mers;

* guma de mestecat şi batoanele de ciocolată sunt mereu plasate lângă casele de marcat, pentru că sunt cumpărate doar din impuls – nu sunt niciodată trecute pe lista de cumpărături, dar se regăsesc mereu în coşul uriaş;

* produsele care se vând mai bine sunt plasate în mijlocul raftului, în timp ce produsele scumpe sunt plasate la colţuri, astfel încât să treci de două ori pe lângă ele, iar produsele scumpe sunt plasate la nivelul ochiului pentru o mai mare vizibilitate, în timp ce acelea ieftine se află în rafturile de jos;

* preÅ£urile sunt greu de comparat ÅŸi pentru că produsele au gramaje diferite: 330 de grame costă cinci lei, iar 500 de grame costă 5,8 lei… Ghici dacă la concurenţă era mai ieftin!

* promoţiile sunt prezentate ca adevărate “chilipiruri” – uneori sunt aruncate într-un coş pentru a da senzaţia că sunt ieftine, dar de fapt nu sunt;

* produsele scumpe sunt poziţionate la intrarea în magazin, pentru a ne atrage atenţia asupra lor înainte de a fi prea obosiţi şi/sau de a rămâne fără bani; în plus, acestea sunt plasate în spaţii generoase şi reclama e pe măsură, ceea ce nu se întâmplă în cazul produselor ieftine sau mai puţin profitabile.

Cum ieşim din capcană?

Există câteva sfaturi foarte populare în acest sens, lansate de visualeconomics.com:

* Nu luaţi un cărucior decât dacă e musai!

* Întocmiţi o listă de cumpărături şi nu luaţi decât ceea ce scrie pe listă.

* Analizaţi ofertele doar din punctul de vedere al preţului şi al gramajului, restul e doar marketing şi ambalaj.

* Înainte de a ajunge la casă, aruncaţi o privire în cărucior şi întrebaţi-vă dacă aveţi nevoie de tot ce aţi pus în el – nu vă jenaţi să renunţaţi – folosind locurile special amenajate la casă, la produsele pe care nu le mai doriţi!

Sursa: www.evenimentul.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *