Pentru ca Romania anului 2008 zambeste din ce in ce mai putin, agentia Brandstalk, o companie membra The Group, si radio Europa FM au decis sa se implice intr-o “misiune†pe cat de necesara, pe atat de placuta- salvarea si protejarea oamenilor cu zambetul pe buze, una dintre cele mai de pret “specii†din societate.
De ziua pacalelilor a demarat campania de promovare a primului site romanesc dedicat unei fete mai putin cunoscute a zambetului, umorul negru. Site-ul www.umornegru.ro a luat nastere anul trecut, la sugestia Brandstalk, si completeaza platforma de comunicare a postului de radio- “Romania zambeste cu Europa FMâ€Â.
Promovat sub sloganul “Razi de moarteâ€Â, site-ul se adreseaza unui public de nisa, in majoritate masculin, care “gusta†glumele cu substrat specific de umor negru. Toti cei care se regasesc in aceasta categorie au la dispozitie, pe site, o varietate de expresii ale genului, la care pot contribui cu propriile creatii, bancuri, filmulete, caricaturi, reclame si fotografii.
Ineditul campaniei, dincolo de mesajul ei, il constituie trei spoturi transmise viral, care exploateaza expresia “razi de moarte†atat in sensul ei propriu, cat si in cel figurat. Spoturile au fost realizate sub forma unor comic-strip-uri, similare celor care se transmit viral in cercul de prieteni, tocmai pentru a se integra in contextul site-ului. Cele trei spoturi se vor regasi, pe rand, pe www.umornegru.ro, alaturi de alte glume postate de utilizatori.
Campania de promovare realizata de Brandstalk se va intinde pe durata lunii aprilie, iar mesajul central va fi sustinut prin spoturile virale, ad-uri de presa si spoturi radio difuzate pe Europa FM.
“Am pornit proiectul www.umornegru.ro dupa ce am constatat ca romanii apreciaza umorul fin britanic, ironizeaza locuri si intamplari si stiu sa priveasca cu umor stirile care merita asta. Insa nu aveau un loc unde sa se desfasoare. Asa ca am creat umornegru.roâ€Â, explica Toader Paun, coordonatorul proiectului. “Campania de promovare a site-ului propusa de echipa Brandstalk este o dovada vie a faptului ca romanii se pricep la umor negruâ€Â, a completat el.
“Ni s-a parut ca cel mai potrivit mod de a promova un astfel de site este prin dramatizarea celei mai negre situatii din viata oamenilor folosind „marca†in sine, extrem de ofertanta. Pe principiul ca „ce nu te omoara te intareste†si ca „cea mai buna metoda de a-ti infrange temerile si angoasele este sa le tratezi cu umorâ€Â, am ales sa radem de… Doamna Moarte si nu oricum, ci in hohote… de moarteâ€Â, a explicat Marian Enache, Director de Creatie Brandstalk.
Umorul negru a fost creionat si planificat de echipa de creatie Brandstalk, formata din Marian Enache, Sorin Predescu, Irina Stoleru, Laur Raboj si echipa de Client Service a agentiei, formata din Olivia Georgescu si Camelia Dejeu. Glumele au fost gustate de echipa Europa FM, alcatuita din Toader Paun, Project Manager/DJ, Victor Dumitrescu, Group Web Manager, Andreea Florescu, Brand Manager, Marius Furdui, Deputy Manager Europa FM Romania si Anca Gheorghe, Group Marketing Manager Europa FM si Radio 21.
The Group este cel mai extins si inovativ grup de companii din industria comunicarii si include 14 agentii specializate in domeniile media, creatie, relatii publice, cercetare, productie audio-video si dezvoltare de continut media. Din The Group fac parte agentiile Media Investment, Brandstalk, Nicola Porter Novelli, Events&Production, BT Production, House of Media, Touch Communication, New Media, Innovaty, PosterCom, Q research, My Media, The Media Partnership si Navidoo.