Sebastian Barbu a confirmat in prima zi a Raliului Sibiului 2011 ceea ce stiam inca de anul trecut, si anume faptul ca ii plac intrecerile pe macadam. El si-a adjudecat superspeciala derulata in cartierul Strand, devansandu-i pe Ivan, cu 0.5 secunde, si Simone Tempestini (avans de 0.7 secunde), devenind primul lider al Cupei. Pe Dobarca 1 insa, Ivan, campionul in exercitiu, izbutea sa-si treaca in cont cel mai bun timp si facea rocada cu Barbu, iar Nastase urca pe locul 3. Cei trei aveau sa obtina, in aceasta ordine, cei mai buni timpi pe Dobarca 2, astfel ca, in frunte, ierarhia ramanea neschimbata inaintea parcului de service care preceda probele de noapte.
Apoi, urcarea spre Paltinis avea sa ii revina lui Barbu, urmat de Ivan si Cornea, in timp ce Nastase nu reusea decat al cincilea timp. Acesta isi pastra locul trei in clasamentul Cupei, dar
ajungea la 37,4 secunde de noul lider, Barbu, care-l devansa cu 3 zecimi pe Ivan. Pe Santa in coborare nu am mai asistat la o schimbare la varf, dar, in schimb, victoria categorica a lui Nastase, care a reusit al 10-lea timp absolut si al 8-lea FIA, a facut ca ecarturile aproape sa se
topeasca, primii trei clasati fiind intr-un ecart de numai 8,2 secunde.
Ziua secunda avea sa inceapa in nota de dominare a lui Nastase, care si-a adjudecat ambele
treceri pe Crinti, urmat de Barbu si Ivan. Liderul Cupei dupa intrecerile pe asfalt izbutea astfel
nu doar sa treaca pe prima pozitie a ierarhiei provizorii a raliului, ci si sa acumuleze un avans de
17,5 secunde fata de al doilea clasat, Barbu, respectiv 31,9 secunde in comparatie cu Ivan. Insa,
dupa ce pe Calugaru Max 1 avea sa piarda mai bine de 10 secunde in fata lui Barbu, pe prima
trecere pe Santa, avea sa abandoneze. “Parca simteam ca pneurile nu o sa ma tina pana la final.
Am facut pana si am incercat sa ajung la finalul probei, dar mi-a fost imposibil. Imi pare rau
ca nu am izbutit sa repet victoria de anul trecut”, spune Nastase.
Dupa abandonul sau, evident, in frunte a trecut Barbu. Ivan era deja la peste un minut in spate,
astfel ca liderul nu mai avea nevoie sa forteze. Cu toate acestea, Sebastian a continuat sa atace,
vizand si victoria la Clasa 9. A bifat inca doua “scratch”-uri, obtinand un succes mai mult decat
meritat in Cupa Dacia, devenind si primul lider al Trofeului Klar macadam, in timp ce la Clasa 9
avea sa se situeze pe pozitia secunda, la doar 7,9 secunde de Francois Delecour, invitatul special
la aceasta competitie, care a pilotat si el un Logan 1.6 MPI. “Ma bucura enorm victoria la Cupa
si pentru faptul ca am putut sa imi masor fortele cu un pilot de talia lui Francois Delecour”,
spunea, vizibil fericit, la final, Barbu.
Ultimele probe aveau sa mai produca o schimbare in clasamente. Tincescu a mers foarte bine
pe Santa, iar acest lucru avea sa se reflecte in faptul ca l-a devansat pe Ivan, obtinand pozitia
secunda in ierarhiei Cupei. In plus, evident, Florin a castigat si competitia debutantilor, in care a
fost insotit pe podium de Tirnovean si Cornea.