Barack Obama, președintele SUA, va candida din nou la Casa Albă în 2012 și-a “bugetat” cheltuieli de promovare de 1 miliard de dolar, inclusiv o campanie high-tech, spune politico.com. Înainte de alegerile din 2008 Barack Obama a cheltuit 730 de milioane de dolari, conform OpenSecrets.org. Partidul Conservator, care va încerca să câștige Casa Albă pe fondul nemulțumirilor cauzate de criza economică și războaiele duse de americani prin Asia, are la dispoziție circa 500 de milioane de dolari pentru campania electorală.
Finanțatorii Partidului Democrat – care îl susțin pe Obama – spun că banii nu vor fi ușor de adunat. În unele din statele americane mari, unde se decide soarta alegerilor, Obama începe să nu mai aibă sprijinul popular. Printre exemplele date de americani, Philadelphia sau New York, unde Obama era pe primul loc, acum vor fi printre cele mai mari provocări ale campaniei sale.
Finanțatorii săi spun că au fost nemulțumiți de legislația pe care Obama a propus-o privind reformarea zonei financiare, plus sprijinul acordat băncilor, care în multe au primit fonduri nemeritate, în timp ce alte companii au dat faliment.