O caroserie făcută din aluminiu, finisaje de piele lucrate manual ÅŸi un design extraordinar – vehiculul are darul de a-l trimite în extaz pe Hubert Waltl, directorul atelierelor Audi, atunci când priveÅŸte noua creaÅ£ie: “Această maÅŸină este ceva cu totul special”. Åži, într-adevăr, maÅŸina din faÅ£a lui nu este una obiÅŸnuită – este Auto Union Type C cu pedale, pe care AUDI AG o aduce pe piaţă ca o noutate absolută. Nici un alt producător de automobile nu a mai oferit o maÅŸină cu pedale construită aÅŸa de amănunÅ£it ÅŸi la un asemenea standard.
Cum a avut Audi această idee? “Am avut nevoie de un punct de atracÅ£ie pentru colecÅ£ia noastră, care să transmită mesajul mărcii ÅŸi, în acelaÅŸi timp, este suficient de spectaculos pentru a atrage destui cumpărători”, a declarat Katharina Wicker, director de design pentru articolele lifestyle Audi. Åži acesta a fost modul în care a venit ideea de a concepe o maÅŸină cu pedale care să reflecte istoria companiei încă de la prima impresie. Modelul Type C destinat Grand Prix-urilor a oferit genele cele mai potrivite pentru a realiza proiectul. “SăgeÅ£ile Argintii” Auto Union au dominat lumea curselor din 1936, totalizând zece victorii în diferite Grand Prix-uri. ÃŽn plus, Type C este unul din cele mai bine vândute modele de epocă în gama de miniaturi Audi. MaÅŸina cu pedale va fi o piesă de expoziÅ£ie pentru fanii “în creÅŸtere” ai mărcii.
Realizarea maÅŸinii a necesitat un volum ridicat în ceea ce priveÅŸte cunoÅŸtinÅ£ele tehnice ÅŸi cele de creativitate. Pentru început, cât de mare poate fi făcută o maÅŸină cu pedale? Cât de exact poate fi respectat originalul pentru a demonstra calitatea ÅŸi măiestria adevăratului Audi? Care sunt materialele cele mai potrivite pentru a sublinia valorile mărcii Audi – rafinament, pregoresivitate ÅŸi sportivitate? “Cea mai mare provocare a fost transpunerea unui model istoric într-unul cu pedale, pentru copii, dar care să respecte cât mai exact originalul”, povesteÅŸte Achim Badstübner, director al studioului de design din München, cel care a creat primele schiÅ£e. Cei responsabili pentru acest proiect au decis să construiască un model la scară 1:2 pentru a oferi destul spaÅ£iu chiar ÅŸi pentru piloÅ£i care au o înălÅ£ime de până la 1,35 metri.
SchiÅ£ele tehnice au fost produse chiar în atelierele Audi. Åži pentru a respecta conceptul “design creat de Audi, produs de Audi”, unelte ÅŸi dispozitive speciale au fost concepute cu scopul de a realiza maÅŸina cu pedale tot în atelierele Audi. ÃŽn total, modelul pentru copii este compus din peste 900 de părÅ£i distincte. MaÅŸina dispune de frâne hidraulice cu două discuri, iar viteza este controlată printr-un arbore cu ÅŸapte trepte, cu funcÅ£ie de frânare pe spatele pedalei. Alte aspecte tehnice includ carcasa din aluminiu ÅŸi caroseria din panouri de aluminiu care, precum la modelele reale Audi, simbolizează experienÅ£a mărcii în domeniul designului ultrauÅŸor. Scaunele, cadrul ÅŸi volanul au fost tapiÅ£ate în piele de un producător de genÅ£i, ca ÅŸi la Audi TT, în timp ce spiÅ£ele elegante ale volanului sunt individualizate. Åži pentru că maÅŸina cu pedale caută să refacă, sub diferite aspecte, bolidul de curse din anii ’30, volanul poate fi scos pentru a uÅŸura accesul ÅŸi ieÅŸirea din cockpit, la fel ca la versiunea originală.
Prototipul maÅŸinii cu pedale a fost prezentat publicului pentru prima dată la Salonul Auto de la Paris, în toamna anului 2006. Vizitatorii au fost fascinaÅ£i încă de la prima vedere. “Multă lume a dorit să cumpere chiar modelul expus în stand!”, îşi aminteÅŸte Katharina Wicker.
MaÅŸina cu pedale, care va fi produsă într-o serie de numai 999 unităţi ÅŸi care este mai mult decât un simplu model exclusivist de colecÅ£ie, a fost o bucurie de nedescris pentru toÅ£i cei implicaÅ£i în proiect. “Mi-am reamintit de anii copilăriei. Åži nu am fost singurul care mi-am redescoperit instinctul acesta”, a spus, vădit încântat, Hubert Waltl, directorul atelierelor Audi. Achim Badstübner a fost de asemenea încântat de succesul proiectului: “Toată lumea a pus mult suflet în realizarea acestei maÅŸini cu pedale. Iar aceasta este o mândrie pentru noi toÅ£i”.