Audi prezinta modelul R8 Spyder 5.2 FSI quattro – performanta si dinamism – cuplate cu senzatiile tari oferite de o decapotabila. Plafonul sau usor din material textil se deschide si se inchide complet si automat, iar mai multe componente sunt fabricate din material compozit din fibra de carbon. Motorul V10 furnizeaza o putere de 386 kW (525 CP) si propulseaza decapotabila cu doua locuri de la 0 la 100 km/h in 4,1 secunde, putand atinge o viteza maxima de 313 km/h. Utilizand tehnologii precum Audi Space Frame (ASF), tractiune integrala permanenta quattro, faruri exclusiv cu LED-uri si un microfon inovator integrat in centura de siguranta disponibil optional, modelul R8 Spyder 5.2 FSI quattro este noul varf de gama de la Audi. Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro produce o impresie puternica.
Liniile sculptate ale automobilului sport de inalta performanta, furnizor de senzatii tari, reprezinta o interpretare captivanta si unica a dinamismului sau. Spre deosebire de modelul Coup, Spyder nu prezinta capacele prizelor laterale (sideblades) in spatele portierelor. Panourile laterale si capacul de mari dimensiuni ce acopera compartimentul de depozitare pentru plafonul textil sunt fabricate dintr-un material compozit din fibra de carbon. Cele doua linii arcuite care pornesc din fata catre marginea spoilerului si includ duze de aer mari integrate, confera un profil puternic partii din spate a decapotabilei cu doua locuri.
Asemenea oricarui automobil decapotabil Audi, modelul R8 Spyder 5.2 FSI quattro este prevazut cu un plafon textil o solutie intransigenta pentru un automobil sport de inalta performanta. Greutatea aproximativa a plafonului soft top este de numai 30 de kilograme; astfel, masa totala si centrul de greutate al automobilului raman reduse. Plafonul ocupa putin spatiu atunci cand este coborat si este un element armonios de design atunci cand este ridicat. Acesta se ingusteaza pana ia forma a doua nervuri subtiri ce se intind pana la marginea posterioara coborata a automobilului, accentuand silueta alungita a acestuia.
Plafonul soft top actionat electrohidraulic se ridica si coboara in 19 secunde, chiar si atunci cand conduceti la viteze de peste 50 km/h. Atunci cand este coborat, acesta se pliaza in forma de Z in compartimentul sau de depozitare situat deasupra motorului V10. Capacul compartimentului se deschide si se inchide automat. Luneta incalzita, care este separata de plafonul textil, este coborata dupa peretele despartitor. Aceasta poate fi ridicata sau coborata apasand un buton, indiferent daca plafonul este la randul sau ridicat sau coborat. Un deflector de vant suplimentar sub forma unei plase este disponibil in echiparea standard si poate fi fixat de peretele despartitor din spatele scaunelor in doi pasi simpli.
голова болит ÑÐµÐºÑ Ð³Ð¾Ð»Ð¾Ð²Ð° болит ÑекÑ
голова болит ÑÐµÐºÑ Ð³Ð¾Ð»Ð¾Ð²Ð° болит ÑекÑ
Plafonul, care include un invelis exterior din material textil impermeabil si captuseala, este perfect compatibil cu conducerea la viteze ridicate. Atunci cand va deplasati cu viteza moderata cu plafonul ridicat, nivelul de zgomot din interiorul modelului R8 Spyder este cu putin mai ridicat decat in cazul Coup. Peretele despartitor include un element integrat de protectie impotriva rasturnarii sub forma a doua placi puternice, cu arcuri. Airbagurile laterale pentru cap/torace integrate in spatarele scaunelor protejeaza pasagerii in cazul unui impact lateral. Airbagurile de dimensiuni normale sunt pregatite in eventualitatea producerii unei coliziuni frontale. In cazul unei coliziuni din spate, sistemul de tetiere diminueaza pericolul producerii traumatismelor cervicale.
Modelul R8 Spyder 5.2 FSI quattro cu transmisie manuala cantareste numai 1.720 kilograme, indeosebi datorita caroseriei din aluminiu Audi Space Frame (ASF). In ciuda ranforsarilor din zona pragurilor, a tunelului central, a peretelui din spate, a podelei si a montantilor A si B, caroseria cantareste doar 216 kilograme cu numai 6 kilograme mai mult decat cea a modelului R8 Coup. Rigiditatea ridicata a caroseriei ASF, care include un cadru motor din magneziu ultra-usor, asigura baza pentru manevrabilitatea dinamica si siguranta superioara a automobilului.
Designul este marcat de atentia acordata detaliilor
Numeroase detalii demonstreaza faptul ca inginerii Audi au pus suflet in dezvoltarea designului modelului R8 Spyder 5.2 FSI quattro. Duzele de aer din partea frontala, care directioneaza aerul catre cele trei radiatoare si marginea pragului fata sunt vopsite in culoarea negru ultra-lucios. Barele integrate in grila single-frame lata si joasa sunt usor cromate. Farurile proiectate exclusiv cu LED-uri si disponibile standard sunt adevarate opere de arta din punct de vedere tehnic. Reflectoarele acestora se aseamana cu niste cochilii de midii deschise. Lampile pentru iluminarea diurna dau impresia unei benzi omogene, insa, in realitate, sunt alcatuite din 24 de LED-uri individuale ce formeaza o curba in partea inferioara a farului.
Farurile proiectate exclusiv cu LED-uri de la Audi nu au putut fi egalate de competitorii internationali. Diodele luminoase sunt utilizate pentru faza scurta si cea lunga a farurilor, iluminarea diurna si semnalizatoarele de directie. Avand o temperatura a culorii de 6.000 de grade Kelvin, lumina generata de LED este foarte similara celei naturale, fiind mai putin obositoare pentru ochi la conducerea pe timp de noapte. Alte avantaje includ distribuirea excelenta a luminii, durata de functionare indelungata si consumul de energie extrem de redus.
Interior sportiv de lux
Decapotabila cu doua locuri de la Audi are un interior deosebit de spatios. Volanul sport multifunctional cu trei spite imbracat in piele este aplatizat in partea inferioara, asemenea celui dintr-un automobil de curse, iar scaunele joase, reglabile electric, ghideaza si sprijina perfect corpul.
Calitatea finisajului si montajului este extraordinara iar comenzile sunt simple si logice. Sistemul standard de informatii pentru sofer include un cronometru pentru masurarea timpilor obtinuti pe tur de circuit. Instrumentele si maneta schimbatorului sunt prevazute cu inele de culoare rosie. Pedalele, suporturile pentru picioare si padelele de schimbare a treptelor de viteza ale transmisiei R tronic optionale au aspect de aluminiu. In fruntea listei de dotari standard se afla un pachet generos de elemente din piele Fine Nappa, un sistem audio excelent de la Bang & Olufsen, un sistem automat de climatizare de lux si scaune incalzite. Sunt disponibile sase culori diferite pentru interior.Multe dotari suplimentare rafinate atesta pozitia de top a modelului Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro. Pielea cu care sunt imbracate scaunele este colorata cu pigmenti ce reflecta componenta infrarosie a luminii solare, ceea ce mentine scaunele cu pana la 20 de grade Celsius mai reci.Ultima versiune a sistemului de navigatie plus cu interfata logica MMI este de asemenea dotare standard pentru modelul R8 Spyder 5.2 FSI quattro. Acesta este prevazut cu ecran cu rezolutie mai mare si functie de calculare foarte rapida a traseului. Cea mai evidenta dotare noua a sistemului este ecranul de inalta rezolutie, de 6,5 inch. Vederea topografica poate fi derulata in orice directie. Optional, sistemul poate fi combinat cu o camera pentru marsarier care are rol de asistent la parcare.
Audi ofera dotari optionale personalizate, precum pachetele exclusiviste din piele si insertiile speciale. Microfonul optional integrat in centura de siguranta pentru sistemul hands-free este prezentat in premiera mondiala, acesta facand posibila utilizarea telefonului chiar si cand plafonul este coborat, pe autostrada. Trei microfoane mici si plate sunt integrate in ambele centuri de siguranta. Astfel, cel putin unul dintre acestea este amplasat la o distanta ideala fata de vorbitor atunci cand centura de siguranta este cuplata. In cadrul parbrizului este integrat un al patrulea microfon.
Motorul asigura o putere intransigenta
Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro a fost dezvoltat in colaborare cu quattro GmbH si uimeste prin performanta incredibila. Unitatea V10 cu carter din aluminiu, construit manual in mare parte, beneficiaza de traditia participarii marcii Audi la cursele de masini. Motorul cu aspiratie normala furnizeaza un cuplu de 530 Nm la 6.500 rpm. Puterea maxima de 386 kW (525 CP) este atinsa la 8.000 rpm, iar limita de turatie este atinsa abia la 8.700 rpm. Puterea specifica este de 100,9 CP per litru, iar fiecare CP trebuie sa propulseze doar 3,3 kilograme.
Performanta reflecta potentialul incredibil: 0 100 km/h in 4,1 secunde; 0 200 km/h in 12,7 secunde; viteza maxima este de 313 km/h cu transmisia manuala cu sase trepte. Pe masura ce sarcina si turatia cresc, motorul produce sunetul puternic, inconfundabil al unui Audi cu zece cilindri puternic, aspru, cu tonuri muzicale.
Motorul de 5,2 litri este prevazut cu injectie directa FSI. Raportul de compresie ridicat de 12,5:1 obtinut contribuie la performanta ridicata si economia de carburant. Modelul R8 Spyder 5.2 FSI quattro cu transmisie manuala consuma in medie 14,9 litri de carburant la 100 km o cifra buna in raport cu puterea dezvoltata. Impreuna cu transmisia R tronic, aceasta cifra scade la 13,9 litri. Ungerea sub presiune cu carter uscat, o alta tehnologie provenita din practicarea sportului cu motor, asigura furnizarea unei cantitati constante de ulei chiar si in timpul acceleratiei laterale maxime de 1,2 g.
Modelul Audi R8 Spyder 5.2 FSI este disponibil optional si cu transmisie automata cu sase trepte. Transmisia R tronic ofera un program de rulare normal si unul sport, precum si un mod de functionare complet automat si unul manual. Modul manual permite soferului sa schimbe treptele de viteza cu viteza fulgerului cu ajutorul joystick-ului situat in tunelul central sau al padelelor de pe volan. Automobilul sport decapotabil este echipat si cu Launch Control, un program care asigura cuplarea corespunzatoare a ambreiajului pentru a maximiza acceleratia la pornire.
Tractiunea integrala permanenta quattro este prevazuta cu un vasco-cuplaj central si distribuie puterea catre toate cele patru roti, cu preponderenta in partea din spate. Aceasta colaboreaza cu diferentialul puntii spate pentru a asigura imbunatatirea semnificativa a tractiunii, a stabilitatii, a vitezei in viraje si a preciziei. Aceasta este o tehnologie superioara, specifica unui automobil sport de inalta performanta.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion