Un studiu Vodafone a demonstrat că în timpul convorbirilor efectuate la telefonul mobil, în trenuri, se discută de multe ori afaceri delicate ale firmei, cei din jur putînd auzi astfel date confidenţiale ce pot pune în pericol compania, scrie revista germană Spiegel.
Studiul, realizat la comanda concernului de telefonie mobilă Vodafone, care tocmai i‑a anunţat de curînd pe clienţii săi britanici că recepţia pe mobil va fi îmbunătăţită pînă la sfîrşitul lui noiembrie în trenurile companiei Virgin Trains, arăta că 70 la sută dintre cei care circulă cu trenul (navetişti sau persoane cu afaceri) poartă discuţii profesionale în tren, o cincime dintre ei declarînd că discută inclusiv despre lucruri sensibile, precum cifre de vînzări, în timp ce 15 la sută vorbesc chiar şi despre secrete de afaceri, ca de exemplu noi produse.
Desigur că datele unui studiu realizat la comanda unei companii de telefonie mobilă trebuie privite cu reţinere, mai ales că în spate se ascund nişte argumente de marketing legate de serviciile de date mobile. Managerul Vodafone, Mark Bond, explica în cadrul unei conferinţe de presă referitoare la recepţia din trenuri că trebuie ca respectivul utilizator să se gîndească bine ce fel de canal de comunicare alege. El are desigur şi o soluţie la îndemînă, legat de cum să elimini această lacună de siguranţă şi anume un serviciu oferit de companie, prin care se poate comuta oricînd pe canale mai discrete, precum SMS sau e-mail pe telefonul mobil.
Trecînd peste aceste argumente de tip reclamă, experienţa vizuală şi auditivă cotidiană din trenuri arată că Vodafone face totuşi referire la o problemă evidentă. Astfel, discuţiile de afaceri purtate cu voce tare îi enervează şi în Germania pe ceilalţi călători. Măsurile contra auditorilor nepoftiţi, precum nume codificate pentru probleme sensibile de afaceri, sînt folosite, conform datelor furnizate de compania britanică de servicii mobile, de doar şase la sută din cei intervievaţi. De gîndit dă însă faptul că un sfert dintre participanţii la studiu au declarat că prin ascultarea involuntară a unor convorbirii la mobil au aflat cîteodată detalii de afaceri relevante.
Telefoanele mobile pentru angajaţi se dovedesc astfel o armă cu două tăişuri, ele fiind folosite din ce în ce mai mult în scopul organizării, în timp ce pe de altă parte ele subminează eforturile de asigurare a securităţii companiei. Potrivit unui studiu efectuat la nivel european de către compania de sondare a pieţei Dynamic Markets, 92 la sută dintre cei intervievaţi declarau că salvează informaţii extrem de sensibile legate de compania la care lucrează pe telefoanele mobile sau PDA‑uri. Dat fiind că mobilele pot fi uşor uitate în compartimentul de tren, spre exemplu, canalele discrete de comunicaţie atît de lăudate de Vodafone s‑ar putea transforma rapid într‑un bumerang.
Sursa: www.evenimentul.ro