BusinessWeek Romania dedica cover-story-ul din aceasta saptamana analizei situatiei producatorilor de vin din Republica Moldova, care au primit o lovitura puternica in martie 2006, cand Rusia a interzis importurile de vin din Republica Moldova, pe motiv ca acestea ar contine pesticide si metale grele. Industria vinului reprezinta o treime din Produsul Intern Brut al tarii iar producatorii de vin moldoveni exportau peste 80% din productia de vin locala catre piata ruseasca. Embargoul impus de Rusia a adus pierderi de 180 milioane de dolari, potrivit statisticilor oficiale.
Producatorii moldoveni de vin au fost nevoiti sa-si redirectioneze exporturile catre alte piete, in special catre fostele tari sovietice, dar si catre Polonia si Romania. Incercarea disperata de a scapa de stocurile destinate initial pietei ruse a echivalat cu un pahar de vin amar pentru producatorii romani. Acestia si-au vazut piata invadata, acum doi ani, de zeci de branduri de vin moldovenesti, de sute de mii de sticle extrem de aratoase si de ieftine. Mai mult, omul de afaceri moldovean Victor Bostan a preluat crama Ceptura, din Romania, unde produce anual 2-3 milioane de sticle de vin, sub brandul ‘Prahova Estate’.
Exporturile de vin catre piata Rusiei au fost reluate la sfarsitul anului trecut, insa producatorii moldoveni incearca acum sa-si diversifice pietele de desfacere. Consumatorii europeni cer vin sec, de calitate foarte buna, care sa corespunda standardelor europene, ceea ce presupune investitii masive in tehnologie moderna. Numeroase crame preluate in ultimii ani de oameni de afaceri au suferit adevarate metamorfoze. Investitiile in tehnologii de ultima ora se ridica la zeci de milioane de dolari, sunt adusi consultanti internationali si se incearca promovarea agresiva, in cadrul competitiilor internationale, a celor mai bune branduri locale.
Alte subiecte:
Se vand ultimii asi
Vienna Insurance Group isi consolideaza pozitia cu BCR Asigurari. Asiban e urmatoarea carte valoroasa pe piata
Economie energofaga, caut solutii de eficientizare
Factura energetica a administratiei publice centrale se apropie de jumatate de miliard de lei anual, dar Camera Deputatilor pare singura institutie dispusa sa promoveze programe de eficienta energetica
Dilema comertului IT&C
In 3-4 ani, comertul onlineva ajunge la valoarea la care se afla comertul traditional acum. Razboiul dintre cele doua tabere pare inevitabil
Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat in 1995 cu doua divizii de publicatii: Business Publishing (ce cuprinde saptamânalul in limba engleza Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook si revista de publicitate Campaign) si Lifestyle Publishing (Stuff – licenta revistei internationale de tehnologie Stuff Magazine, Cinemagia – singura revista de cinema din România, Autocar – licenta exclusiva a primului titlu auto din lume).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.
Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Camelia Eremia, Marketing executive, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau (Adresa de email este ascunsa din motive de securitate)
www.bmg.ro