FILME

Ce nu ai știut niciodată despre filmele Fălci

Faimoasele filme Fălci se văd pe AXN în weekend-ul prelungit de Rusalii, pe 3 și 4 iunie, de la 21:00.

Acum mai bine de 40 de ani, cel de-al doilea film regizat vreodată de Steven Spielberg avea să revoluționeze industria de film, de la tehnologia utilizată la strategia de marketing pentru promovarea producției. Știați că filmul a fost botezat astfel de către autorul unor cărți de copii? Aflați mai multe detalii interesante despre una dintre cele mai faimoase producții din istoria cinematografiei. Urmăriți cele două filme pe AXN, în weekend-ul prelungit de Rusalii, pe 3 și 4 iunie, de la 21:00.

Top 9 lucruri interesante despre filmele Fălci

1. Pentru că rechinii albi nu puteau fi ținuți în captivitate, din cauza faptului că mureau la scurtă vreme după capturare, creatorii filmului au fost nevoiți să creeze rechini din materiale care imitau aspectul animalelor. Oamenii de știință sunt de părere că rechinii albi se înfometează până la moarte, din cauza depresiei cauzate de capturare.
2. Tehnologia disponibilă în anii ’70 era departe de ce cunoaștem în zilele noastre, iar crearea unui rechin alb “funcțional” departe de a fi treabă ușoară. De aceea, rechinii mecanici utilizați pentru filmări și dădeau rateuri frecvent, motiv pentru care prima scenă în care putem vedea rechinul este abia după o oră și 21 de minute de la începerea filmului. Costul realizării rechinilor mecanici a fost de 225.000 dolari (în zilele noastre, 1 milion de dolari)
3. Cartea din care a fost inspirat filmul Fălci trebuia să se numească Silence in the Deep. Dar autorul s-a gândit să îi ceară ajutor la acest capitol tatălui său, un renumit autor de cărți pentru copii și tineri, care i-a și sugerat numele. Peter Benchley, autorul cărții, apare în film într-o scenă, ca reporter al unui ziar. Ba chiar, în realitate, a lucrat pentru Washington Post înainte de a scrie cartea Jaws.
4. Mai târziu, Bencheley devine ecologist. Spune că regretă că a scris o carte care îi înfățișează pe rechini într-o lumină așa de proastă.
5. Artistul Roger Kastel a creat posterul faimos cu ajutorul unui fotomodel ce poza pentru o reclamă pentru revista Good Housekeeping. A rugat-o să mai rămână puțin după realizarea fotografiilor pentru reclamă și a pus-o să se așeze pe un scaun, ca și când ar înota.
6. Steven Spielberg a observat cartea atunci când se afla în biroul producătorului său. Era aruncată peste un morman de hârtii și a crezut, inițial, că este vorba despre povestea unui stomatolog.
7. Bugetul filmului a fost prevăzut la 3,5 milioane de dolari, dar a ajuns la 8 milioane de dolari. În zilele noastre, asta înseamnă 35 de milioane de dolari.
8. Primul film ar fi trebuit să apară aproape de Crăciun. Dar a fost amânat atât de mult încât a ajuns să fie lansat vara, sezonul, până atunci, dedicat filmelor mai slabe. Odată cu acest film, însă, a fost definit și conceptul de blockbuster de vară.
9. Lui Spielberg nu i-a plăcut prea mult coloana sonoră aleasă, la început. I s-a părut prea simplă. Mai târziu, a recunoscut că sunetul distinctiv al filmului are o contribuție masivă la succesul acestuia.

Surse: RD.com; imdb.com.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *