Recunoscut pentru pasiunea sa fata de efecte vizuale speciale, Peter Gabriel a fost intotdeauna un inovator nu doar in muzica, ci si la nivel de imagine, lasandu-si amprenta stilistica atat in clipuri, cat si in scenografia show-urilor sale live. Cel mai recent turneu, intitulat Back to Front, este o noua dovada a ambitiilor artistului de a impinge tot mai mult barierele conventionalului, acesta reusind sa puna in scena un spectacol impresionant in care tehnica de ultima ora joaca rolul principal.
Concertul lui Peter Gabriel de la Bucuresti se anunta a fi cea mai ampla productie indoor organizata vreodata la Bucuresti, publicul roman avand sansa sa urmareasca live acest show, pe 8 mai, in Pavilionul Central Romexpo.
Turneul Back to Front ce promoveaza noul album So lansat recent intr-o editie aniversara, reprezinta pentru artist nu doar sansa reintalnirii cu vechii colegi de scena alaturi de care colinda mapamondul in urma cu 25 de ani, ci si un nou prilej de experimente tehnologice inedite, dandu-i ocazia de a oferi si de aceasta data fanilor sai un spectacol nemaivazut. Designul initial al show-ului fost discutat de Peter Gabriel cu Gary Trew, production manager, si celebrul Rob Sinclair, unul dintre cei mai apreciati designeri de lumini din lume, recunoscut pentru productiile unor artisti ca Adele, Miley Cyrus, Queen & Adam Lambert, Pet Shop Boys, Goldfrapp sau Mumford & Sons.
Una dintre ideile de baza a fost aceea de a combina elemente vechi, clasice, cu tehnologia de ultima ora, iar rezultatul a fost impresionant, creand unul dintre cele mai spectaculoase show-uri de sala. S-au folosit imprimante 3D, scannere speciale, generatoare de imagini tridimensionale, ecrane multi-gesture touch, dar si constructii impresionante. Cele cinci reflectoare suspendate pe brate de macarale uriase, operate manual, reprezinta unul dintre elementele centrale ale productiei, creand impresia unei coregrafii inedite cu roboti gigantici ce cantaresc nu mai putin de 5 tone. Totodata, structura elicoidala utilizata pentru partea centrala a scenei, precum si proiectiile 3D afisate pe ecranele de fundal creaza un efect vizual suprarealist, completat de jocurile de lumini bine integrate in scenografia show-lui. Scena are dimensiuni foarte mari pentru o constructie indoor, avand 20 de metri deschidere si 15 metri adancime, pentru ridicarea ei fiind necesare aproximativ 50 de persoane specializate si nu mai putin de 8 ore de munca.
Concertul ce va avea loc in mai putin de doua saptamani, pe 8 mai, la Romexpo.
One Comment